Viktigt meddelande: Migrera över ditt Oculus-konto till Meta eller förlora alla dina köp

Permalänk
Medlem

Viktigt meddelande: Migrera över ditt Oculus-konto till Meta eller förlora alla dina köp

You’ll lose all of your games, purchases, and store credits if you don’t migrate to a Meta account by March 29th.

Källa:
https://www.theverge.com/2024/3/1/24087855/meta-delete-oculus...

Så se till att migrera över era köp till ett Meta-konto såvida ni inte vill förlora alla era köp!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Uppar tråden för säkerhets skull så ingen missar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Melding Plague

Meta raderar alla Oculus-konton i mars

Användare har till den 29 mars på sig att migrera till ett Meta-konto för att behålla sina köp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har alltså varit känt i 4(?) år och påverkar ingen som har en Quest 2 eller nyare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har alltså varit känt i 4(?) år och påverkar ingen som har en Quest 2 eller nyare.

Jag var påverkad. Köpte headset för HL Alyx som många andra. I mailet jag fick fanns ingen länk eller info hur man migrera. Tog nog 45min innan jag hittade hur man gjorde.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jag var påverkad. Köpte headset för HL Alyx som många andra. I mailet jag fick fanns ingen länk eller info hur man migrera. Tog nog 45min innan jag hittade hur man gjorde.

Lägg ut information här, kanske? Så att om det finns en annan Sweclockers medlem, som har samma problem, skulle kunna hitta information fortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Lägg ut information här, kanske? Så att om det finns en annan Sweclockers medlem, som har samma problem, skulle kunna hitta information fortare.

Kan inte beskriva hur jag gjorde. Googla och klicka runt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Lägg ut information här, kanske? Så att om det finns en annan Sweclockers medlem, som har samma problem, skulle kunna hitta information fortare.

Jag vet inte om de lagt till den senare, men det finns en länk i Sweclockers artikel. Man borde även fått en hel hög med mail om det om man fortfarande inte migrerat sitt konto, det har ju varit på gång länge och man har inte ens kunnat använda sitt headset på över ett år utan att göra det.

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som behöver migrera sitt konto nu, har inte använt headsetet på över 2år. Men har varit sugen rätt länge nu faktiskt så nu blir jag "tvungen" att ta tag i det vilket iaf är något positivt med det hela..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jag var påverkad. Köpte headset för HL Alyx som många andra. I mailet jag fick fanns ingen länk eller info hur man migrera. Tog nog 45min innan jag hittade hur man gjorde.

Notera att jag skrev ”påverkar ingen som har en Quest 2 eller nyare”. När Quest 2 släpptes krävdes ett Facebook-konto.

Permalänk
Medlem

Att man inte bara kunde få en knapp och trycka på utan måste hålla på skapa nytt konto, tvekade flera gånger för jag vill verkligen inte ha en facebook profil igen.
Sedan tog det säkert 20 min innan jag hittade vart man såg att spelet fanns kvar.

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Medlem

Nu har jag en Oculus Quest så fick fixa detta i december. Ganska smidig övergång vad jag kan minnas även om den kändes ganska meningslös för mig personligen. Föredrog ett separat konto så som det var i början med min Rift.

Samtidigt, skulle jag köpa nytt idag så hade det varit en Quest 3. Såvida inte Valve släpper en ny modern trådlös Index.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Eftersom jag körde Quest 2 så var jag tvungen att migrera Oculus konto till facebook.
Men migrerade ifrån Facebook till Meta konto direkt det gick ca 1 år senare.
Jävla hoppande där med konton ett tag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Påverkad här med, men vill inte ha meta konto och har inget heller för den delen så kontot försvinner i slutet av månaden, inget jag gråter blod över då jag redan spelat klart de spelen för många år sedan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Påverkad här med, men vill inte ha meta konto och har inget heller för den delen så kontot försvinner i slutet av månaden, inget jag gråter blod över då jag redan spelat klart de spelen för många år sedan.

Varför inte? Det är ju i praktiken samma sak gör ingen skillnad för dig och du får behålla dina spel på

Om du är orolig för Metas data mining så har meta minat ditt oculus konto redan då dom ägt oculus sedan 2014 :).

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Att man inte bara kunde få en knapp och trycka på utan måste hålla på skapa nytt konto, tvekade flera gånger för jag vill verkligen inte ha en facebook profil igen.
Sedan tog det säkert 20 min innan jag hittade vart man såg att spelet fanns kvar.

Riktigt synd att parasiterna Meta köpte Oculus, bland annat därför det blev en Vive för egen del istället

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Riktigt synd att parasiterna Meta köpte Oculus, bland annat därför det blev en Vive för egen del istället

Vilken tur då endå att dom gjort så du har nått att spela på din Vive

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag är ju ganska säker på att jag har migrerat redan, men ville ändå kolla upp läget. Den länken som mejlet ger länkar till en språkvalssida inom mitt(?) metakonto. Ingen annan information om jag fortfarande har ett oculuskonto e.dyl. Nada.

Så rätt dåligt av Meta. Jag har förmodligen redan allt rätt, men länken kan väl för sjutton gå till nåt vettigt om man redan gjort sin migrering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Eftersom jag körde Quest 2 så var jag tvungen att migrera Oculus konto till facebook.
Men migrerade ifrån Facebook till Meta konto direkt det gick ca 1 år senare.
Jävla hoppande där med konton ett tag.

Gjorde samma resa.
Om någon fortfarande använder ett Facebook så skulle jag rekommendera att gå över till ett Meta konto.
Om Facebook kontot stängs så stängs också apparna av.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Gäller det endast oculus quest 1? Behöver man göra nåt om man har en quest 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Gäller det endast oculus quest 1? Behöver man göra nåt om man har en quest 2?

Det gäller om du har ett Oculus-konto och inte migrerat över det till ett Meta-konto. Har du flyttat det till ett Meta-konto så är det lugnt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Detta måste kollas upp när jag kommer hem. Vet att grabben gjorde om sitt konto för FB förut, men det kanske är något som måste göras mer, sedan måste jag kolla vad dottern kör med för konto på sitt Q2. Tackar för headsupen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Gäller det endast oculus quest 1? Behöver man göra nåt om man har en quest 2?

Quest 2 krävde redan från start ett Facebook-konto, så nej. Oculuskonto var nåt som existerade före Quest 2 (Rift, Rift S, GearVR, Go, Quest bland konsumentenheterna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Detta måste kollas upp när jag kommer hem. Vet att grabben gjorde om sitt konto för FB förut, men det kanske är något som måste göras mer, sedan måste jag kolla vad dottern kör med för konto på sitt Q2. Tackar för headsupen

Har man facebook konto från Quest 2 är det lugnt.
Däremot kanske man ändå vill byta från facebook till meta konto så kan man skita i facebook om man vill

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc