HP lanserar skrivare som prenumerationstjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Letade lite nu och du har uppenbarligen helt rätt, 1000kr verkar det tydligen vara nu för tiden

Min Samsung svartlaster köpte jag dock för 599kr för inte så många år sedan

Oavsett är det fortfarande mindre än hälften av bindningstiden på den här tjänsten

Klart du får den billigare om du köper svart

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Vad olika man tycker. Själv uppskattar jag både pris och bekvämligheten med Hp Instant ink. Köpte för ett par år sedan en HP envy för ca 1500 inkl. 9 månader instant ink, därefter betalar jag 69 kr mån. för 100 plan det ger över en tvåårsperiod en utskriftskostnad på ca en krona st. En kr per A4 i fullfärg med täckning från kant till kant måste betraktas som väldigt prisvärt. Tillkommer givetvis HP 200g fotopapper för 1,49 per ark när så behövs.

Permalänk
Medlem

En närmast psykotisk produkt. Många prenumerationstjänster nu för tiden är ju i vissa fall överflödiga eller svårbegripliga. Men att betala för tillgång till något eteriskt, som tillgång till strömmad musik, har åtminstone fördelen att man betalar för någon annans centraliserade datorkraft och betalar för rättigheterna runtomkring. Den här skrivarprenumerationen vore ju som att hyra en back Internet-anslutna musikskivor. Det sämsta av båda världar - du har utrustning hemma som du inte ens äger...

Hoppas denna satsning går åt helvete så HP och deras tankevirus inte sprider sig till andra hårdvarutillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Sist jag köpte en skrivare var för 30 år sedan. Den kostade 20 000 kr. Djävulskt bra pris. (666 kr/år). Fungerar fortfarande på samma laddning. Färglaser som klarar dubbelsidig och utfallande på fotopapper.

Låt mig gissa: Det var inte en HP?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Låt mig gissa: Det var inte en HP?

Nix, En Konica Minolta 3300.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Drog en riktig vinstlott när jag hittade 2st Samsung ML-2160 i soprummet för ett gäng år sen.
Var bara att damma av, installera drivers (visserligen HP som äger dem nuförtiden) och tuta på med utskrifter.
Har inte bytt toner en enda gång på någon av dem trots att den ena visat "snart slut" i säkert 3 år. 🤣 Det är klimatsmart om något!