Snart kan du slippa starta om efter Windowsuppdateringar

Permalänk

Kpatch mergades in i mainline för nästan 10 års sedan. 😎

Permalänk
Medlem

Visst att man får starta om då och då men varken på företagen där vi kör Win 11 Enterprise eller hemma Win 11 Pro så har datorn starta om en enda gång av sig själv. Har hjälpt många på jobbet med problem om uppstått efter en Win update ja, men det har inte en enda gång berott på att den starta om av sig själv utan att lppdateringen har gjort att något slutat fungera.

Den frågar alltid så jag kan själv stänga av eller starta om innan jag går hem. Det var samma på Win 10 jag hade tidigare.
Jag har dock vanan att alltid stänga av datorn varje dag efter arbetet och samma hemma på kvällen.

Med det sagt så kan Microsoft absolut förbättra Win Update på flesa plan då bara det att den kräver en omstart för en mindre uppdatering av något är helt idiotiskt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

jag kommer starta om endå

Varför ?

Permalänk
Medlem

Vet du hur någon kör Linux?
Dom berättar det för dig så fort dom kan.

Spelar ingen roll vad tråden handlar om, är det något relaterat till datorer på något sätt så kommer dessa Linux-användare flygande som en raket och bröstar upp sig med hur bra Linux minsann är.

Inget fel på Linux, är mer användarbasen som är helt rabiat.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Vet du hur någon kör Linux?
Dom berättar det för dig så fort dom kan.

Spelar ingen roll vad tråden handlar om, är det något relaterat till datorer på något sätt så kommer dessa Linux-användare flygande som en raket och bröstar upp sig med hur bra Linux minsann är.

Inget fel på Linux, är mer användarbasen som är helt rabiat.

Q: Hur vet du om en person är Vegan eller Linux användare?
A: Inga problem, dom informerar själva inom 10 sekunder.

Permalänk
Medlem

Hahaha. Bara för att man beskriver sina upplevelser så betyder det inte att man tjatar på Windows-användare att uppgradera till Linux. Det handlar nog mer om att man känner sig personligt attackerad av ogrundade anledning

Samma som människor säger att de är veganer. Instinktivt känner sig somliga i omgivningen sig attackerade. Bara för att något nämns eller en erfarenhet delas så är det inte en "attack" per automatik

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC