Nintendo Switch OLED - chippad med Picofly

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch OLED - chippad med Picofly

Säljer en Switch OLED chippad med Picofly. Switchen är i toppskick. Skärmen är repfri och ett skärmskydd sitter på. Kartong och alla originaltillbehör medföljer. Ett genomskinligt plastskal medföljer.

Chippet är professionellt installerat med RP2040-zero och emmc-MITM-adapter och eftersom man är i gott nördsällskap här så finns givetvis installationsbilder bifogade.

Chippade switchar är en väldigt liten marknad så jag gissar att det kan bli svårt att få rimliga bud men jag lägger upp det som en budgivning ändå för att sondera intresset. Som referens kostar själva chipinstallationen normalt 1500 kr och en beggad oled omkring 3000 kr men i en svag stund kan jag eventuellt tänka mig att släppa den något lägre än summan av dessa.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Nytt bud: 3 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Picofly och RP2040 har jag koll på, men vad tusan är "emmc-MITM-adapter" och vad gör den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Picofly och RP2040 har jag koll på, men vad tusan är "emmc-MITM-adapter" och vad gör den?

Det är det gröna adapterkortet i bilderna. på OLED-modellen är en av kontaktpunkterna som chippet behöver inte exponerad på moderkortet, så man behöver komma åt den under emmc'n (internlagringschippet) på något vis. mitm-adaptern bygger på att man lyfter på hela emmc'n, sätter mitm-adaptern på emmc'ns plats, och sen sätter emmc'n ovanpå.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Nytt bud: 3 500 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

jag fick ett flertal bud i pm och har nu sålt switchen för 4300 kr.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.