Någon fara med att installera Win 10 på nyköpt laptop med Win 11 förinstallerat? Verkar inte konfigurerad för Win 10.

Permalänk
Medlem

Någon fara med att installera Win 10 på nyköpt laptop med Win 11 förinstallerat? Verkar inte konfigurerad för Win 10.

Köpt en ny laptop, en Lenovo Ideapad Gaming 3, och jag hatar verkligen Windows 11 hittills. Därför bytte jag hårddisk i den och installerade Windows 10 istället, men laptopen verkar inte konfigurerad att funka med Windows 10 då den inte ens hittar mitt wifi.

Så min fråga är egentligen om det bara är att ladda ner drivrutinerna från Lenovos hemsida och installera manuellt eller om dessa nya laptops bara är gjorda att kunna använda med Windows 11 och att hårdvaran på nåt vis kan ta skada av att "tvinga" den att använda Windows 10 istället?

Ursäkta om det är en korkad fråga.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Köpt en ny laptop, en Lenovo Ideapad Gaming 3, och jag hatar verkligen Windows 11 hittills. Därför bytte jag hårddisk i den och installerade Windows 10 istället, men laptopen verkar inte konfigurerad att funka med Windows 10 då den inte ens hittar mitt wifi.

Så min fråga är egentligen om det bara är att ladda ner drivrutinerna från Lenovos hemsida och installera manuellt eller om dessa nya laptops bara är gjorda att kunna använda med Windows 11 och att hårdvaran på nåt vis kan ta skada av att "tvinga" den att använda Windows 10 istället?

Ursäkta om det är en korkad fråga.

Självklart kan du köra Windows 10 istället. Enklaste är ju att kolla vad det är för Wifi-kort i den och gå in på tillverkarens hemsida och ladda hem drivaren från dom.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.