Skall man ha en soundbar eller AV-receiver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Låter bra, blir säkert nån säsong (6) till. Länge sen man kollade på Stålmannen men den har jag inte sett. Har "snöat" in mig på vissa Marvel serier just nu, köpte "Aquaman" (den vanliga Blu ray filmen (Atmosljud) å letar efter 4K version å har förbokat 4 K 2:an, tror det blir 25/3 som jag får den) för några år sen. Det är du som ska bli nöjd med dom trådlösa.

Det är Man of Steel med Henry Cavill som spelar Sherlock Holms i de filmer med Enola Holmes 2
hon du tänker på Strange Things heter Millie Bobby Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Det är Man of Steel med Henry Cavill som spelar Sherlock Holms i de filmer med Enola Holmes 2
hon du tänker på Strange Things heter Millie Bobby Brown

Ok, tack för det.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Låter bra, blir säkert nån säsong (6) till. Länge sen man kollade på Stålmannen men den har jag inte sett. Har "snöat" in mig på vissa Marvel serier just nu, köpte "Aquaman" (den vanliga Blu ray filmen (Atmosljud) å letar efter 4K version å har förbokat 4 K 2:an, tror det blir 25/3 som jag får den) för några år sen. Det är du som ska bli nöjd med dom trådlösa.

får de trådlösa högtalarna imorgon de skickad dem tisdag kväll kom till Sverige i eftermiddag.
Var DHL i Tyskland sen här i Sverige Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

får de trådlösa högtalarna imorgon de skickad dem tisdag kväll kom till Sverige i eftermiddag.
Var DHL i Tyskland sen här i Sverige Postnord.

Då kan man säga att fredagen är "räddad", har själv beställt 4 st banankontakter, av 24 st, (690 kr, sista i lager hos Hembiobutiken). Goldkabel (tyskt märke) .

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Då kan man säga att fredagen är "räddad", har själv beställt 4 st banankontakter, av 24 st, (690 kr, sista i lager hos Hembiobutiken). Goldkabel (tyskt märke) .

Japp har lite att göra på kvällen då. Skall intressant koppla in dem. Plus kollar på en vpn router hittat två olika. Har inte bestämt mig lite pengafråga också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Då kan man säga att fredagen är "räddad", har själv beställt 4 st banankontakter, av 24 st, (690 kr, sista i lager hos Hembiobutiken). Goldkabel (tyskt märke) .

när blev besviken de skickade en högtalare inte två får nog skicka tillbaka den då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

när blev besviken de skickade en högtalare inte två får nog skicka tillbaka den då.

Står där inte i beskrivningen (på nätet) att det gäller 2 st högtalare? Är ju ett dyrt pris (var väl ca 2200 kr nånting med frakt?), för 1 högtalare.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Står där inte i beskrivningen (på nätet) att det gäller 2 st högtalare? Är ju ett dyrt pris (var väl ca 2200 kr nånting med frakt?), för 1 högtalare.

Nä tro inte det men vara jag som skrev ville ha en högtalare men de fixade en retur sedel som har skrivit ut skall i helgen lämna in den för DHL.
De kan missförstått mig fixade bara en högtalare men öppnade bara inte använt dem.
Proshop tar 2149 kr för ett par högtalare(två st)
Så fort de får tillbaka dem skall de kolla dem sen gör de refound betalade 2369 kr för en högtalare lite dyrt iaf hehehe.
Det löser sig men hade sett emot dem iaf men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ok, tack för det.

Tjena igen,
Kollar du något på Netflix då!!
Hon som heter Millie Bobby Brown finns med en ny film som heter Damsel
Gör den rollen bra är en Drake som liknade Game Of Thrones.
Skaplig film

Permalänk
Medlem

Lägenhet/radhus = Soundbar, gärna med surround-högtalare
Hus= AV receiver med ett riktigt högtalarsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Tjena igen,
Kollar du något på Netflix då!!
Hon som heter Millie Bobby Brown finns med en ny film som heter Damsel
Gör den rollen bra är en Drake som liknade Game Of Thrones.
Skaplig film

Tjena, har fått min nya 4 K TV (Panasonic TX - LZ1000E OLED, dock bara en 55:a å 2022 årsmodell, finns bara i 55/65) igår. Kör just en på repris på "Wednesday Addams". Tack för tipset. Inget nytt som hänt?

Skrivet av D3str0yer:

Lägenhet/radhus = Soundbar, gärna med surround-högtalare
Hus= AV receiver med ett riktigt högtalarsystem

Bor i lägenhet å kör Dolby Atmos/DTS:X 5.2.2. Marantz NR 1711. Har alltid kört med A/V recievers. "Brödlimpor" ska ätas å inte höras.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tjena, har fått min nya 4 K TV (Panasonic TX - LZ1000E OLED, dock bara en 55:a å 2022 årsmodell, finns bara i 55/65) igår. Kör just en på repris på "Wednesday Addams". Tack för tipset. Inget nytt som hänt?
Bor i lägenhet å kör Dolby Atmos/DTS:X 5.2.2. Marantz NR 1711. Har alltid kört med A/V recievers. "Brödlimpor" ska ätas å inte höras.

Fast nyare soundbars med surround-högtalre så får du ändå en väldigt bra filmupplevelse!

Givetvis så är ett dedikerat ljudsystem mycket bättre, men samtidigt ganska onödigt om du inte kan dra upp volymen ordentligt utan att riskera vräkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fast nyare soundbars med surround-högtalre så får du ändå en väldigt bra filmupplevelse!

Givetvis så är ett dedikerat ljudsystem mycket bättre, men samtidigt ganska onödigt om du inte kan dra upp volymen ordentligt utan att riskera vräkning.

Jag har en setup med två golvhögtalare och en gammal Onkyo-receiver. Har funderat i mer än fem år på att köpa en limpa med ett par satelliter och en sub (exempelvis Samsung HW-Q995GC) för att få till någon form av surroundljud utan att behöva möblera om. Samtidigt, varje gång jag har lyssnat på limpor mm har jag blivit besviken. Nu har det gått några år sedan jag senast gjorde det, kommer jag att bli mer imponerad nu? Ger surroundeffekterna en wow-upplevelse?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag har en setup med två golvhögtalare och en gammal Onkyo-receiver. Har funderat i mer än fem år på att köpa en limpa med ett par satelliter och en sub (exempelvis Samsung HW-Q995GC) för att få till någon form av surroundljud utan att behöva möblera om. Samtidigt, varje gång jag har lyssnat på limpor mm har jag blivit besviken. Nu har det gått några år sedan jag senast gjorde det, kommer jag att bli mer imponerad nu? Ger surroundeffekterna en wow-upplevelse?

Nej ingen wow upplevelse imo.
Dock ska sägas att jag nu själv sitter med en Soundbar (Bluesound Pulsebar+ och två satelliter Flex). Jag som varit en väldigt stark motståndare till soundbar och gått från ett atmos-system 5.2.4. Lika bra som ett dedikerat system är det förstås inte men jag är inte heller missnöjd. Det är ganska nice att slippa högtalare och kabeldragning och en stor receiver. Det låter absolut inte dåligt heller. Kör en SVS 3000 micro sub till.

Beror nog lite på soundbaren också. Jag lyssnade inte på en massa olika som jag brukar när jag köper ljudprylar. Sambon krävde att den va vit så jämförde med Sonos Arc. I det fallet tyckte jag inte Arc va särskilt bra. Där hade Bluesound ett mycket bättre ljud för framförallt dialog. Det va min rent subjektiva upplevelse

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fast nyare soundbars med surround-högtalre så får du ändå en väldigt bra filmupplevelse!

Givetvis så är ett dedikerat ljudsystem mycket bättre, men samtidigt ganska onödigt om du inte kan dra upp volymen ordentligt utan att riskera vräkning.

Du har rätt att man kan bli vräkt, men det är upp till var å en hur mycket man "fläskar" på. Jag skulle ändå inte sjunka så lågt att köpa en "brölimpa". Ok, klart bättre än dom inbyggda högtalarna i en TV men det beror på vilken "brölimpa" man köper, budgetmodell för en ca 1000 - 1500 - 2500 kr å uppåt låter inte bra. Har personen dåligt med pengar/plats är en helt annan sak.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tjena, har fått min nya 4 K TV (Panasonic TX - LZ1000E OLED, dock bara en 55:a å 2022 årsmodell, finns bara i 55/65) igår. Kör just en på repris på "Wednesday Addams". Tack för tipset. Inget nytt som hänt?
Bor i lägenhet å kör Dolby Atmos/DTS:X 5.2.2. Marantz NR 1711. Har alltid kört med A/V recievers. "Brödlimpor" ska ätas å inte höras.

Hur är den TV då bild osv då. Jag väntar få de trädlösa högtalarna de kommer efter den 21 mars men fick tbx pengarna för den högtalaren som bara var en med då.
Ja filmen var bra hon bra skådespelare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Hur är den TV då bild osv då. Jag väntar få de trädlösa högtalarna de kommer efter den 21 mars men fick tbx pengarna för den högtalaren som bara var en med då.
Ja filmen var bra hon bra skådespelare också.

Jämfört mot den gammla så är det kanonbild, 4 HDMI portar (varav 2 ska vara HDMI 2.1/1eARC). Sonen håller på å flytta, så han får den gammla TV:n (har ingen). Det var bra att du fick pengarna att tillbaka. Håller på å se en ww2 film på Netflix om stulen konst. "Miss Addams" får vänta ett tag.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jämfört mot den gammla så är det kanonbild, 4 HDMI portar (varav 2 ska vara HDMI 2.1/1eARC). Sonen håller på å flytta, så han får den gammla TV:n (har ingen). Det var bra att du fick pengarna att tillbaka. Håller på å se en ww2 film på Netflix om stulen konst. "Miss Addams" får vänta ett tag.

Är det The Monuments men förmoidar jag den väldigr bra film
Väl bra att sonen får din gamla då

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Är det The Monuments men förmoidar jag den väldigr bra film
Väl bra att sonen får din gamla då

Det stämmer bra det.Tack för det.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det stämmer bra det.Tack för det.

Hej igen,

nu har kopplat in dem var lätt stängde av min soundbar sen trycka in upp på fjärren till soundbar sen var det inkopplat.
En annan fråga har min ljudanläggning ute på blocket vet du någon intresserade av bra 5.1 ljud har inte några problem kan skicka länken via pm eller här då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Hej igen,

nu har kopplat in dem var lätt stängde av min soundbar sen trycka in upp på fjärren till soundbar sen var det inkopplat.
En annan fråga har min ljudanläggning ute på blocket vet du någon intresserade av bra 5.1 ljud har inte några problem kan skicka länken via pm eller här då.

Hej. Hoppas att du är nöjd. Vet tyvärr ingen som kan vara intresserad av ett 5.1 paket.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av gytepr:

Hej igen,

nu har kopplat in dem var lätt stängde av min soundbar sen trycka in upp på fjärren till soundbar sen var det inkopplat.
En annan fråga har min ljudanläggning ute på blocket vet du någon intresserade av bra 5.1 ljud har inte några problem kan skicka länken via pm eller här då.

Ska inte vara anti men begagnadmarknaden för 5.1 är inte så där superhet tyvärr, handlar om ha turen och hitta rätt köpare vid rätt tillfälle. Känslan är att folk orkar inte med allt vad det innebär från kablage till extra prylar utan man kör på med ljudlimpor och annat som har enklare hantering. Du kan ju göra en snabbsökning på blocket så ser du ungefär vad folk tar och har du ingen panik så låt annonsen ligga och så får man ev förhandla om någon vill pruta.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Ska inte vara anti men begagnadmarknaden för 5.1 är inte så där superhet tyvärr, handlar om ha turen och hitta rätt köpare vid rätt tillfälle. Känslan är att folk orkar inte med allt vad det innebär från kablage till extra prylar utan man kör på med ljudlimpor och annat som har enklare hantering. Du kan ju göra en snabbsökning på blocket så ser du ungefär vad folk tar och har du ingen panik så låt annonsen ligga och så får man ev förhandla om någon vill pruta.

jo får nog som bruka säga ha is i magen så kanske det kommer någon som villig köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Hej. Hoppas att du är nöjd. Vet tyvärr ingen som kan vara intresserad av ett 5.1 paket.

jo ganska nöjd, har ingen panik tänkte bara höra iaf. Får låta den ligga där kommer nog sänka lite till eller skriva ge mig ett bud se om acceptera det då.