Rekordförsäljning av vikbara mobiltelefoner

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det borde fungera och detta behov borde öka efter de små drönarna blir bättre. Innan tyckte jag ljusstyrkan sög på mobilerna när man hade solen på skärmen och jag kunde knappt se på dem när jag flög.
Hade jag köpt en drönare idag så hade jag jag köpt en liten plus kört med en vikbar mobil. Så att man kan ha den i en vanlig väska.
Nu vill jag ha en drönare för att hitta försvunna djur med värmekamera, men det är ett annat kapitel. Det dröjer väl till år 2034 innan dessa blir prisvärda.

Hitta försvunna djur med värmekamera? Det lät som en lite udda hobby tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Hitta försvunna djur med värmekamera? Det lät som en lite udda hobby tycker jag.

Det är ingen hobby, det är ett behov att kunna göra.
Lite som de som har airtags på deras saker och även gps klocka på barn.

Jag gissar att någon gång i framtiden kommer det bli lagkrav till att ha kontakt med någon som kan leta upp spårade djur med drönare inom en viss tid, precis som det är med jakt och hund.
När denna framtid kommer är en bra fråga, jag tror inte före om 10år, kanske om 20år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är det inte billigare och enklare att fixa fickor på kvinnokläder?

Har varken testat eller ens sett en vikbar smartphone irl och känner inget sug heller.

Är inte så lätt, finns inte alls samma utbud av kvinnokläder med stora fickor som för män. Sen är generellt kvinnor mindre/kortare än män samt har även andra former vilket gör att det där dasslocket till telefon inte alls är lika bekvämt att ha i fickan, då blir det handväska vilket en vikbar löser om man inte vill ha med sig handväskan överallt.

Kontext, min fru är 157cm lång, är inte långt till knät där med en modern telefon i fickan. Tillbaka till myskläder och träningskläder, vi har aktivt letat efter som huserade en fullstor telefon då hon vill ha telefon med sig om något händer när hon är ute och springer (hon springer själv i skogen, inte en kotte där så händer det något är det bra om hon kan ringa eller jag kan se positionen om det tar oroväckande lång tid), men alternativen som fanns var absolut inte bekväma när man rör sig eller gigantiska fodral på armen för den delen. Då är det jättebra att alternativ som av vikbar telefon finns. Som sagt bästa köp hon gjort i telefonväg i modern tid.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Såg min första i helgen, i handen på en mycket feminin kvinna, vilket den passar bra för kan jag tycka, en stor platt normaltelefon är rätt fult i handen på en riktig kvinna

Incel detected

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så länge skärmen är så repkänslig så håller jag mig utanför denna trend. Hur ser dessa lurar ut efter 4-5år liksom?

Hade gärna sett en lite bakåt gående trend till lite med feature phones igen med en mindre storlek. Det enda jag egentligen hade behövt är förutom det mest basala som att ringa och SMS är:
Kamera
Whatsapp
BankID
Swish
Spotify
Google maps

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Incel detected

Hoppas du menar dig själv, för annars har du dålig koll kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Den dagen den sorgen...

Skrivet av kahwalli:

Jag ser ingen poäng med vikbar så länge;
- vikbar telefon blir tjockare i ihopvikt läge, än en vanlig mobil.
- skärmen är mer ömtålig, -||-

Den dagen de, ja tillverkarna gör en telefon som är lika stark och har samma uthållighet som ett grönt fordon som heter Leopard med en stor pick ⛏ i mitten (ordet man inte får nämna för då blir det block) DÅ kanske jag kan överväga det men för tillfället använder jag en Unihertz Atom XL OCH Uniwa W888 de är resistenta. Om de vikbara lämnar generation kristall, då kanske MEN det förutsätter att det går att byta batteri 🔋 på dem och att de är nåt grön 🥗 jävligt bra och starka...annars får det vara.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Finns en del väldigt märkliga argument i den här tråden alltså..

En av inläggen är ju kandidat till årets roligaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Den dagen de, ja tillverkarna gör en telefon som är lika stark och har samma uthållighet som ett grönt fordon som heter Leopard med en stor pick ⛏ i mitten (ordet man inte får nämna för då blir det block) DÅ kanske jag kan överväga det men för tillfället använder jag en Unihertz Atom XL OCH Uniwa W888 de är resistenta. Om de vikbara lämnar generation kristall, då kanske MEN det förutsätter att det går att byta batteri 🔋 på dem och att de är nåt grön 🥗 jävligt bra och starka...annars får det vara.

Såg intressant ut men litet batteri på Atomen räcker det verkligen? Såg nu att det är betydligt större på en XL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Så länge skärmen är så repkänslig så håller jag mig utanför denna trend. Hur ser dessa lurar ut efter 4-5år liksom?

Förstår inte riktigt hur du menar. Majoriteten av tiden är förmodligen i ett hopfällt läge och då är det så gott som minimal risk för att den repas. Tänker du på att den skulle repas av vanliga tryck med fingrarna?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förstår inte riktigt hur du menar. Majoriteten av tiden är förmodligen i ett hopfällt läge och då är det så gott som minimal risk för att den repas. Tänker du på att den skulle repas av vanliga tryck med fingrarna?

Ja så klart i det avseendet klarar dessa typer av telefoner sig nästan bättre skulle jag tro.
Men vad jag sett så ser det ju ut som att naglar även kan ge permanenta märken. Så känns lite för lätt hänt speciellt när man har tre barn.
Så jag får snällt vänta sen vill jag gärna ha lite fler val än samsung och motorola. Googles fold säljs inte officiellt i Sverige tex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Såg intressant ut men litet batteri på Atomen räcker det verkligen? Såg nu att det är betydligt större på en XL.

Jag laddar 1 gång om dagen. Men skärmen är liten, true facts.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃