Noelia slutar på SweClockers

Permalänk
DingDongerMcDongface

Noelia slutar på SweClockers

Hej hopp!

Mitt i pandemin landade jag, hyfsat nyexaminerad, här. Då hade jag inte skrivit en nyhet i mitt liv, även om det lurkats i forumet ett antal år. Att få kombinera mitt datorintresse med skrivande och att vara i händelsernas mitt har varit väldigt speciellt och ett äventyr av rang. En sådär knappa 3 år och 1 800 skriverier senare ställer jag om kursen lite. Från den 1 december seglar jag vidare till en ny tjänst, för att jobba med Data™ på lite andra håll. Någon nytta ska man väl ha av den där examen, som annars mest ligger och möglar.

Vill avsluta med att rikta ett stort tack till nya såväl som gamla kollegor, moderatorer och inte minst alla fantastiska här i forumet. Ni fick mig att känna mig välkommen från dag ett och har varit lika mycket läromästare, om inte mer. All er feedback, bra som dålig, har varit guld värd och alltid pushat mig till att lära mig mer och sträva efter att bli bättre på det jag gör. Extra tack till alla som har lika bra (läs: torr) humor som jag har, såklart.

Frågor, funderingar eller torrt skämt att dela? Bara att skriva här i tråden, eller skjuta iväg ett PM om så önskas. Annars syns vi på internet, för i skrivande stund får ni ju dras med mig i fyra dagar till ändå.

Edit: Efter uppmaning från folket (jag tittar på dig, @DavidtheDoom) behöver vi avhandla följande:

Dold text
Permalänk
Medlem

Lycka till framöver!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad kul och tråkigt! Lycka till framåt, vi ses i forumet!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hej hopp!

Mitt i pandemin landade jag, hyfsat nyexaminerad, här. Då hade jag inte skrivit en nyhet i mitt liv, även om det lurkats i forumet ett antal år. Att få kombinera mitt datorintresse med skrivande och att vara i händelsernas mitt har varit väldigt speciellt och ett äventyr av rang. En sådär knappa 3 år och 1 800 skriverier senare ställer jag om kursen lite. Från den 1 december seglar jag vidare till en ny tjänst, för att jobba med Data™ på lite andra håll. Någon nytta ska man väl ha av den där examen, som annars mest ligger och möglar.

Vill avsluta med att rikta ett stort tack till nya såväl som gamla kollegor, moderatorer och inte minst alla fantastiska här i forumet. Ni fick mig att känna mig välkommen från dag ett och har varit lika mycket läromästare, om inte mer. All er feedback, bra som dålig, har varit guld värd och alltid pushat mig till att lära mig mer och sträva efter att bli bättre på det jag gör. Extra tack till alla som har lika bra (läs: torr) humor som jag har, såklart.

Frågor, funderingar eller torrt skämt att dela? Bara att skriva här i tråden, eller skjuta iväg ett PM om så önskas. Annars syns vi på internet, för i skrivande stund får ni ju dras med mig i fyra dagar till ändå.

Tråkigt men lycka till! Stannar du kvar på forumet som medlem efter byte av jobb?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av jnsson:

Tråkigt men lycka till! Stannar du kvar på forumet som medlem efter byte av jobb?

Jamen det gör jag! Kanske inte blir riktigt samma aktivitet som just nu, men kvar blir jag

Permalänk
Medlem

Attans. Tack och lycka till!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Stort lycka till!

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av landmarks:

Hej hopp!

Mitt i pandemin landade jag, hyfsat nyexaminerad, här. Då hade jag inte skrivit en nyhet i mitt liv, även om det lurkats i forumet ett antal år. Att få kombinera mitt datorintresse med skrivande och att vara i händelsernas mitt har varit väldigt speciellt och ett äventyr av rang. En sådär knappa 3 år och 1 800 skriverier senare ställer jag om kursen lite. Från den 1 december seglar jag vidare till en ny tjänst, för att jobba med Data™ på lite andra håll. Någon nytta ska man väl ha av den där examen, som annars mest ligger och möglar.

Vill avsluta med att rikta ett stort tack till nya såväl som gamla kollegor, moderatorer och inte minst alla fantastiska här i forumet. Ni fick mig att känna mig välkommen från dag ett och har varit lika mycket läromästare, om inte mer. All er feedback, bra som dålig, har varit guld värd och alltid pushat mig till att lära mig mer och sträva efter att bli bättre på det jag gör. Extra tack till alla som har lika bra (läs: torr) humor som jag har, såklart.

Frågor, funderingar eller torrt skämt att dela? Bara att skriva här i tråden, eller skjuta iväg ett PM om så önskas. Annars syns vi på internet, för i skrivande stund får ni ju dras med mig i fyra dagar till ändå.

Lycka till! 😁
En stor förlust för Swec, inte minst när det knappast kryllar av duktiga skribenter som klarar av venn-diagrammet, tekniskt djup, vettigt språk, lagom mycket knasig humor och god närvaro i forumet.

Vi syns i etern, aka forumet/discord?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tack för allt och lycka till på nästa ställe!
Såklart väldigt tråkigt att du går vidare men man måste göra det som känns rätt för en själv ibland också

Var väldigt roligt att jobba ihop med dig. Vi lyckades göra rätt roliga saker som julskivan med hela red, brun produkt och hatkärleken som är Fredagspanelen när mickar/kameror inte ville fungera som tänkt.

Håller med @DavidtheDoom om att det kommer bli svårt att hitta en ersättare som sitter på likvärdig kunskap, humor och mängd katthår som du.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra men samtidigt kul att höra att du vill göra något annat med, där du får nytta av din utbildning. Hoppas du förblir aktiv i forumet och har det bra på nya jobbet framöver.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
DingDongerMcDongface

Tackar för alla lyckoönskningar hittills, det värmer!

Skrivet av DavidtheDoom:

Lycka till! 😁
En stor förlust för Swec, inte minst när det knappast kryllar av duktiga skribenter som klarar av venn-diagrammet, tekniskt djup, vettigt språk, lagom mycket knasig humor och god närvaro i forumet.

Vi syns i etern, aka forumet/discord?

Vettigt språk, mindre vettigt räknande. Med lite tur kanske nästa klarar det där med matematik lite bättre om inte annat

Och det hoppas jag, lite Discord-tjöt får jag allt lägga anbud på!

Skrivet av Kenneth:

Tack för allt och lycka till på nästa ställe!
Såklart väldigt tråkigt att du går vidare men man måste göra det som känns rätt för en själv ibland också

Var väldigt roligt att jobba ihop med dig. Vi lyckades göra rätt roliga saker som julskivan med hela red, brun produkt och hatkärleken som är Fredagspanelen när mickar/kameror inte ville fungera som tänkt.

Håller med @DavidtheDoom om att det kommer bli svårt att hitta en ersättare som sitter på likvärdig kunskap, humor och mängd katthår som du.

Brun produkt kan nog vara bland det finaste vi lyckades skapa Ett arv för alla efterlevande, typ i samma kategori som grottmålningar och annat viktigt.

Mängden katthår är nog svårslaget, om inte annat för att det lär finnas kvar hår även år efter jag slutat.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av landmarks:

Hej hopp!

Mitt i pandemin landade jag, hyfsat nyexaminerad, här. Då hade jag inte skrivit en nyhet i mitt liv, även om det lurkats i forumet ett antal år. Att få kombinera mitt datorintresse med skrivande och att vara i händelsernas mitt har varit väldigt speciellt och ett äventyr av rang. En sådär knappa 3 år och 1 800 skriverier senare ställer jag om kursen lite. Från den 1 december seglar jag vidare till en ny tjänst, för att jobba med Data™ på lite andra håll. Någon nytta ska man väl ha av den där examen, som annars mest ligger och möglar.

Vill avsluta med att rikta ett stort tack till nya såväl som gamla kollegor, moderatorer och inte minst alla fantastiska här i forumet. Ni fick mig att känna mig välkommen från dag ett och har varit lika mycket läromästare, om inte mer. All er feedback, bra som dålig, har varit guld värd och alltid pushat mig till att lära mig mer och sträva efter att bli bättre på det jag gör. Extra tack till alla som har lika bra (läs: torr) humor som jag har, såklart.

Frågor, funderingar eller torrt skämt att dela? Bara att skriva här i tråden, eller skjuta iväg ett PM om så önskas. Annars syns vi på internet, för i skrivande stund får ni ju dras med mig i fyra dagar till ändå.

Vem ska jag nu tagga för att få ut nyheter :/

Lycka till o vi höres i forumet

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Lycka till.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Stort lycka till på nya bygget och tack för den grymma nyhetsrapporteringen!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Bra jobbat på Swec, och lycka till på nästa😀

Permalänk
Geeks
SweClockers

Alltså, kan inte riktigt fatta att det är dags att säga hejdå. Tiden går snabbt, men wow, vilken resa det har varit! Dina artiklar och ditt engagemang har varit fantastiskt och du har verkligen satt din prägel på SweClockers. Kommer sakna din härliga humor – du har varit en del av vårt lilla gäng och en riktig stjärna på kontoret.

Även om det är trist att se dig gå är jag såklart sjukt glad för din skull. Du kommer rocka på din nya tjänst! Glöm inte bort oss här.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trist för oss, jag gillade din humor i artiklarna. Men grattis till nya jobbet

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra för oss SweC som läser här. Du har bidraget med mycket för SweC helt klart.

En frisk fläkt när du kom in och skrev bra nyheter och roliga andra artiklar. Du förgyllde även Fredagspanelen mer och mer, kändes som du skulle bli det självklara valet varje fredag till slut.

Hoppas du får det riktigt bra på nya jobbet och lycka till i framtiden!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för alla bra nyheter och artiklar som du har skrivit!

Du kommer att vara saknad men inte bortglömd. Hoppas du får det bra i framtiden också!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Grymt tråkigt! Du har verkligen bidragit till Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Kan du inte stanna istället ?

Permalänk
Medlem

@landmarks Minns tydligt när dina artiklar började hamna i flödet och man hajade till för det var ett annat sätt att skriva. Kollade upp vem som skrev och såg att det var en ny skribent!

Självklart tråkigt att du lämnar men alla måste få gå sin egen väg i livet

Lycka till med vad det än blir kul framöver.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hej hopp!

Mitt i pandemin landade jag, hyfsat nyexaminerad, här. Då hade jag inte skrivit en nyhet i mitt liv, även om det lurkats i forumet ett antal år. Att få kombinera mitt datorintresse med skrivande och att vara i händelsernas mitt har varit väldigt speciellt och ett äventyr av rang. En sådär knappa 3 år och 1 800 skriverier senare ställer jag om kursen lite. Från den 1 december seglar jag vidare till en ny tjänst, för att jobba med Data™ på lite andra håll. Någon nytta ska man väl ha av den där examen, som annars mest ligger och möglar.

Vill avsluta med att rikta ett stort tack till nya såväl som gamla kollegor, moderatorer och inte minst alla fantastiska här i forumet. Ni fick mig att känna mig välkommen från dag ett och har varit lika mycket läromästare, om inte mer. All er feedback, bra som dålig, har varit guld värd och alltid pushat mig till att lära mig mer och sträva efter att bli bättre på det jag gör. Extra tack till alla som har lika bra (läs: torr) humor som jag har, såklart.

Frågor, funderingar eller torrt skämt att dela? Bara att skriva här i tråden, eller skjuta iväg ett PM om så önskas. Annars syns vi på internet, för i skrivande stund får ni ju dras med mig i fyra dagar till ändå.

Lycka till med nya jobbet och tack för alla fina artiklar med mera!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Attans tråkigt men lyckas till med vad du än hittar på.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra! Tycker du har både skrivit grymt bra och roliga artiklar.
Lycka till med vad du än tar dig an

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tack för alla artiklar och lycka till i framtiden!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Trist, du kommer saknas, Noelia! Suveräna artiklar av dig. Lycka till (tror du inte behöver lycka dock, hah!) i framtiden!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Lycka till på det nya jobbet!

Permalänk

Trist för oss men kul för dig! Grattis!
Lycka till på nästkommande äventyr

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
DingDongerMcDongface

Man blir ju typ lite tårögd av alla fina ord, nu får ni allt ta och vara lite taskiga för att balansera det!

Skrivet av Lagers:

Tråkigt att höra för oss SweC som läser här. Du har bidraget med mycket för SweC helt klart.

En frisk fläkt när du kom in och skrev bra nyheter och roliga andra artiklar. Du förgyllde även Fredagspanelen mer och mer, kändes som du skulle bli det självklara valet varje fredag till slut.

Hoppas du får det riktigt bra på nya jobbet och lycka till i framtiden!

Haha ja det hann bli ett par roliga paneler ändå! En personlig favorit är nog den här

Nu när man ändå är på utgång kan jag ju avslöja att jag bakom kulisserna hade sovit typ 2 timmar och höll på att banka in tangentbordet på min stackars laptop när vi skulle redigera videon, eftersom Vegas hängde sig ungefär 18 gånger. Stackars @wittwang fick bevittna cirkusen, men det blev panel ändå!

Skrivet av HazZarD:

Kan du inte stanna istället ?

Jag stannar i forumet i alla fall! Och på Discord, för den som inte upptäckt mig där. Bara att tagga in "DingDonger007" för att väcka liv i mig.