Nokia stämmer Amazon och HP för patentintrång

Permalänk
Melding Plague

Nokia stämmer Amazon och HP för patentintrång

Den finska teknikjätten hävdar att Amazon och HP otillåtet använt sig av Nokias videoteknik, och stämmer nu företagen i bland annat USA och EU.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har kött på bena.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Meta, men sitter ni på redaktionen och lägger upp nyheter om patentstämningar klockan 20 på lördag kväll? Jag sitter här av privata skäl som gör att jag inte har nåt roligare för mig, men det hoppas jag bara gäller mig.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Meta, men sitter ni på redaktionen och lägger upp nyheter om patentstämningar klockan 20 på lördag kväll? Jag sitter här av privata skäl som gör att jag inte har nåt roligare för mig, men det hoppas jag bara gäller mig.

Förhoppningsvis ett tidsinställt inlägg från redaktionen, med tanke på att Nokia publicerade sin pressrelease den 31/10 2023.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Medlem

Heja Nokia och heja Finland!!
Man brukar säga om norrmännen: våra grannar i väster
Men om finnarna säger vi: våra bröder i öster

Permalänk
Medlem
Citat:

Även fast Nokia var kända för sina mobiltelefoner under 2000- och 2010-talet

Redan på 90-talet var de väl störst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Redan på 90-talet var de väl störst?

Var ju mest Ericsson och Nokia på den tiden där Ericsson användes flitigt bland företagen medan Nokia vann "den vanliga användaren" med deras Snake Sålde flertalet Ericsson och ett par få Nokia som blev avskrivna från företaget farsan jobbade på ^^ En relativt ny Ericsson 688/888 och Nokia 3-serie för 500:- var gängse pris på den tiden...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Redan på 90-talet var de väl störst?

90-talet skulle jag säga tillhörde motorola även om Nokia gick om de sista åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Meta, men sitter ni på redaktionen och lägger upp nyheter om patentstämningar klockan 20 på lördag kväll? Jag sitter här av privata skäl som gör att jag inte har nåt roligare för mig, men det hoppas jag bara gäller mig.

Har ganska länge haft en känsla av att många nyheter av denna typ är schemalagda. Det måste vara så, annars är det ultrakonstigt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Var väl 3310:an som vann mark så in i h-vete, var och varannan människa hade den luren år 2000...själv körde jag min trogna Ericsson 868:a med kortad antenn och utbytt skal.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har ganska länge haft en känsla av att många nyheter av denna typ är schemalagda. Det måste vara så, annars är det ultrakonstigt.

Ja det kommer många nyheter på helgen kl 11.00, kl 15.00 och kl 20.00 så jag tror och hoppas att det är schemaläggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har ganska länge haft en känsla av att många nyheter av denna typ är schemalagda. Det måste vara så, annars är det ultrakonstigt.

Skrivet av Chibariku:

Ja det kommer många nyheter på helgen kl 11.00, kl 15.00 och kl 20.00 så jag tror och hoppas att det är schemaläggning.

Har också noterat klockslagen, så jag antog att det var nåt schemalagt, men vafan… Sitta och läsa patentnyheter lördag 20.00? T.o.m Dobidoo är väl bättre…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Har också noterat klockslagen, så jag antog att det var nåt schemalagt, men vafan… Sitta och läsa patentnyheter lördag 20.00? T.o.m Dobidoo är väl bättre…

Och här sitter vi och kommenterar

Permalänk
Medlem

Skål på er grappar!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain