Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem

Black Friday 2023 - Vad köper du?

Vi startar tråden några veckor i förväg så kan medlemmarna samla sina förhoppningsfulla inköp här. Efter den veckan kanske det även kommer inlägg med besvikelser.

För egen del är Black Friday (Black Week som vissa kör på) ett utmärkt tillfälle att inhandla julklappar för familj och vänner.

Utöver det håller jag utkik efter följande:

  • Friluftskläder

  • Träningsutrustning för diverse aktiviteter

  • Nya kuddar till sängen

  • Ett par nya in-ear hörlurar att ersätta mina irriterande budgetvarianter

  • Matta till vardagsrummet

Hur ser det ut för dig?

Permalänk
Avstängd

Träningsrelaterade saker.

Permalänk

Kanske en oled tv 65tum. Körde 48tums oledtv som datorskärm men den är för stor för det

Permalänk
Medlem

Smarta hem prylar lampor, kontakter osv, en ny datorskärm vore kul också.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Behöver en ny mobil...en powerbank till vr headsettet, kanske en 5m usb-c sladd med.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja bygga en ny speldator, får hålla utkik på nedsatta priser på moderkort och lagring

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Pannlampa.
Ev. Soundbar.

Permalänk
Medlem

Ett grafikkort.
Kanske några golfdiscar ( it's a helluva drug)

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Vinglas av bättre märke om något dyker upp.

Permalänk
Medlem

Behöver trist nog ingenting.

Villhöver desto mer. Får se om det blir lite lagring, kanske mer till Switchen, eller som backuphårddisk eller nåt. Kanske en mobiltelefon till min bättre hälft om något dyker upp. Svårt att hitta då alla är så förbålt stora. Eller dyra, egentligen borde nog en Galaxy S23 vara lagom, men alla billigare mobiler är ju typ större eller kass.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Får se om Amazon ger något trevligt pris på någon budget mini-pc så kanske jag på allvar kan börja bygga min "retromaskin" för allt upp till ps 2 Batocera eller Retrobat är sedan frågan ^^ Alla dessa "kina-maskiner" är så mycket hit n miss och duplicate roms etc... även om Arcade (mame) är det som lockar mest

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Är inte så jättemycket jag är ute efter i år. Köpte ju en hel del förra året till min senaste burk som jag sen byggde i början av året. Men nånting blir det säkert.

Är ute efter en ny hemmabioreceiver (5.1), då min gamla har pajat. Men tror inte chansen är så stor att den jag siktat in mig på blir nersatt under Black Friday/Week.
Sen skulle jag behöva ett nytt headset, får väl se om det jag tittat på dyker upp.
Kan hända att det blir nåt spel också om priset är rätt.

Det är det jag kommer på så här på rak arm, det kanske är nåt mer som jag glömt.

Permalänk
Medlem

en 38tums skärm tack

Permalänk
Medlem

letar fortfarande efter ett grafikkort efter att nästan blivit lurad här på swec. Ett 4080 för en bra peng kanske

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kanske några cykelgrejer, friluftskläder, någon hårddisk om priserna är rätt.

Inget som är "uppladdat" för köp utan rent "villhöver". 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tänkte uppgradera servern med lite lagring.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Nytt bredbandsavtal så jag spar ca 200kr i månaden.
Om mobilt bredband med obegränsad uppkoppling inte var minst lika dyrt som en fiberuppkoppling kanske det hade varit intressant.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kommer det en 34" UW OLED skärm för en vettig peng så kanske jag slår till.
Annars kommer jag bara försöka hitta lite ny kläder.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En fet subwoofer från SVS om det blir bra black friday pris.

Sb16-Ultra eller en Sb-4000

Sen får grannarna säga vad dom vill.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Jag har span på ett par jeans och en kofta från RRL, samt en dubbelknäppt blazer från Ralph Lauren. Ge mig minst 30% rabatt, annars...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Behöver egentligen en laptop men jag vet inte om det blir en nu eller nästa år. Skulle nog behöva uppdatera garderoben lite också samt jaga rätt på en julklapp till frugan.

Permalänk
Medlem

Inget. Har allt jag behöver. Möjligtvis något klädesplagg.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Villhöver en högtalare till köket, kikar efter en Audio Pro C10.

Ska även skaffa en Ps5 men tror/hoppas att handkontrollerna sänks en del samt spelen. Tror inte konsolen kommer dyka i pris så mycket.

Annars hoppas jag på saker som bättre deals på bredband, telefondeals och liknande saker.

Permalänk
Medlem

En ny extra handkontroll till den nya xboxen och en steam deck är väl det jag är mest sugen på. Ett par schyssta hörlurar vore inte fel heller. Vi får se vad årets Black Friday har att erbjuda.

Lite spel och kanske någon uhd film. Har länge velat testa fysisk uhd film.

Permalänk
Medlem

Troligen: Ny m2 disk + mera SSD lagring, men hoppas gärna på lite billiga smart hemlösningar.

Önsketänkande: GPU i medelklassen

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

5800x3d hoppas jag hitta, kanske blir att köpa utanför Sverige om det är bättre pris

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Hittar jag en vettig +40" skärm så kanske jag slår till.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha en större skärm runt 30-34" med G-Sync eller G-Sync Ultimate till rimligt pris hehe.
En USB-ansluten disk som jag ska kroka på NAS:en för att köra lite lokal filhistorik.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, ska göra service till bilen så får se om det dyker upp rabatt på motorolja, filter etc. Sen kanske något ps5 spel, typ spiderman 2 om de går ner till pris? Lite tveksam dock med tanke på att den är så ny

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Topaz Photo AI, ny och större nvme drive, L - bracket till kameran och kanske ny cpu + moderkort.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5