Krönika: Äntligen får min nya telefon duga

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Snart får vi enkelt utbytbara batterier (igen), då snackar vi!

Ganska enkelt att förklara varför telefoner duger längre. Vi är på platån av deras S-kurva, då går utvecklingen långsammare

Ja!
Möjlighet att enkelt byta batteri bör vara ett krav för lång livslängd på mobil.
Mina 3 senaste byten/inköp av mobil hade inte skett om det inte vore för att batteriet dött.
Lämnade in min Sony för byte i butik, med rätt dåligt resultat där chassit blev än vekare och sprack efter ca: 1-månad, det var väl tiden som det nya batteriet fungerade någotsånär.
Kan nog inte säga att jag inte bytt under dom 3 mobilernas batterilivslängd, kanske ETT byte av mobil hade skett.
För Sony mobilen så var det fortfarande uppdateringar av mjukvaran när batteriet gav sig, så helt klart att den hade använts längre om det inte var för batteriet.

Så en aningen tjockare mobil om man kan ha ett löstagbart batteri är helt godkänt, möjligen att den då även vore något mer stabil vore bara ett plus.

Prestandan kommer säkert att öka på nyare modeller, men för normalt bruk så räcker det mer än väl för dom flesta, mig inräknat.
Antagligen så är det vissa spel på mobil som idag kräver mer prestanda, men är det då inte bättre att ta med sig en handhållen konsoll då det är ett specialfall.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!