Reklamfritt Facebook kan kosta 115 kronor i månaden

Permalänk
Medlem

Använder bara messenger. Om jag måste in i fb appen så är det för att kolla på inbjudna events.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Kan inte Facebook istället betala mig för att använda deras plattform och min telemetri etc?

Hur ska FB tjäna pengar då? Det kommer bli svårt för dem att gå runt när de måste minska sin vinst så mycket.

Permalänk

hade för mig jag läste om detta tidigare, och attt reklamfritt skulle innebära mindre tracking, men i det läget så har de ju redan dina kortuppgifter, namn och adress.

Permalänk
Medlem

Haha skulle ALDRIG betala så mycket för att slippa reklamen. Skulle hellre sluta använda tjänsten än att betala något öht.

Permalänk
Medlem

Det här är ju perfekt, då får de svart på vitt vem som egentligen vill betalar för "det där".

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Riktad reklam tycker jag fungerar väldigt dåligt.
Förstår inte hur det är tänkt att fungera och vad folk är rädda för.
Det enda riktad reklam visa vad jag noterat är:
Samma saker jag redan varit inne på och kollat /googlat
Saker jag redan köpt
Tv/dator/VR Spel mm där jag tycker om dom spårar ens data så mycket borde veta att jag hämtar min info om sånt från annat håll 😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

"Men vi förbehåller oss rätten att sälja alla metrics kring dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

"Men vi förbehåller oss rätten att sälja alla metrics kring dig."

Vad är det för metrics som erbjuds till utförsäljning, hur köper man och vad kostar det

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Då slipper man Facebook också, härligt.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Vad är det för metrics som erbjuds till utförsäljning, hur köper man och vad kostar det

Rea. "20 % rabatt just nu på folks sexualiteter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Riktad reklam tycker jag fungerar väldigt dåligt.
Förstår inte hur det är tänkt att fungera och vad folk är rädda för.
Det enda riktad reklam visa vad jag noterat är:
Samma saker jag redan varit inne på och kollat /googlat
Saker jag redan köpt
Tv/dator/VR Spel mm där jag tycker om dom spårar ens data så mycket borde veta att jag hämtar min info om sånt från annat håll 😂

Om jag vill köpa en annons för någon nisch produkt, så har facebook ett väldigt bra verktyg för att hitta personer som kanske kan vara intresserade av det. Jag slipper alltså betala för annonsvisningar till folk som aldrig visat minsta intresse för produkter som dessa. Det gör att jag är beredd att betala en vettig slant för den annonsen. Inte 100 träffsäkert men mycket bättre än att annonsera i blindo!

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win11

Permalänk

Betala för Facebook? Vill inte ens gå in där gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Om jag vill köpa en annons för någon nisch produkt, så har facebook ett väldigt bra verktyg för att hitta personer som kanske kan vara intresserade av det. Jag slipper alltså betala för annonsvisningar till folk som aldrig visat minsta intresse för produkter som dessa. Det gör att jag är beredd att betala en vettig slant för den annonsen. Inte 100 träffsäkert men mycket bättre än att annonsera i blindo!

Ok bra svar.
Aldrig köpt annons där så har ingen koll hur det funkar.
Är det bara på facebook din annons visas eller dyker det upp på fler ställen ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Om Metas tjänster börjar kosta, utan gratisalternativ, kommer jag alldeles säkert att sluta använda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok bra svar.
Aldrig köpt annons där så har ingen koll hur det funkar.
Är det bara på facebook din annons visas eller dyker det upp på fler ställen ?

Om man köper en annons på facebook är det där dom syns. Nu för tiden kan man antagligen kombinera med Instagram, vet inte riktigt.
Men det finns ju liknande tjänster för annonser på andra sidor men då bygger det ju på data från lite varstans. Google ads tex. Facebook har ju väldigt mycket info inhouse om sina användare o deras intressen.
Jag är ingen expert på ämnet ska kanske tilläggas.

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win11

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittade på Meta, som kostar pengar, är verifiering. 160kr/mån för bara facebook eller 266kr/mån för både facebook och instagram, och då slipper man all reklam. Men det gör att man verifierar sitt konto (får blåa badgen).

Ryktesvägen har jag dock hört om att det kostar $4.99/mån, något som inte är i närheten av 115kr/mån. Måste vara ett rejält skattepåslag om man måste ta det dubbla för svenskarna!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

"mediespelaren blockas efter 3 videor", det fick jag på youtube nu och det stod att jag måste stänga av adblockarna mina, så det kändes som jag inte hade något annat val

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Varför? Du erbjuds att slippa reklamen mot en månadsavgift

Du som älskar digitalisering kan väl betala för X och Facebook.

Pracka inte på vanligt folk med hög IQ ditt trams. Betala bäst fan du vill.

Permalänk
Medlem

Hm, hur gick det med EU vs facebook egentligen?

Kan varken kolla appen eller webbläsaren längre pga detta i ansiktet!!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Hm, hur gick det med EU vs facebook egentligen?
<Uppladdad bildlänk>

Kan varken kolla appen eller webbläsaren längre pga detta i ansiktet!!

Det är ju exakt detta, betala eller tillåt att bli spårad, exakt det som EU kräver