Youtube Music - kan man inte ens sortera spellistor?

Permalänk
Medlem

Youtube Music - kan man inte ens sortera spellistor?

Behöver lite Swec-support här känner jag
Är jag galen eller blind eller är det så att man inte kan söka, sortera eller filtrera i sina egna skapade spellistor på något vis alls via Youtube music?
(vare sig via mobilappen eller webbappen)

Jag har försökt leta både upp och ner efter sorteringsknappar osv men hittar inget alls! Kan det vara så urbota korkat primitivt?
Spellistor verkar hamna stenhårt i den ordning man lade in dem ursprungligen och sen är man låst till det!!?

Alla är vi olika men jag vill ha en lista med "alla" låtar jag lyssnar på, och då är det hopplöst om man inte effektivt kan leta i sin spellista. Spotify har aldrig varit speciellt bra på detta, men det har iallafall funnits grundläggande funktionalitet för det...
I Youtube music hittar jag inget sånt alls!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Sök och sort längst upp i appen när man är inne på en spellista

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

För mobilappen behöver du scrolla till toppen (dra nedåt) så finns sortera ovanför bilden högst upp i spellistan.

För webbappen är jag osäker men det installerade programmet på datorn finns det där det står custom order till höger på denna bild:
https://community.spotify.com/t5/image/serverpage/image-id/13...

Permalänk
Medlem

Tackar för input

Skrivet av MP636:

För mobilappen behöver du scrolla till toppen (dra nedåt) så finns sortera ovanför bilden högst upp i spellistan.

Inte för mig på min iPhone? Ovanför bilden så finns mitt namn och försöker jag scrolla högre så är det bara svart.
Kollar jag på fel ställe eller har jag fel app eller är jag bara dum?

Skrivet av MP636:

För webbappen är jag osäker men det installerade programmet på datorn finns det där det står custom order till höger på denna bild:
https://community.spotify.com/t5/image/serverpage/image-id/13...

Jag har inte Chrome installerat och då kan man inte installera programmet på dator såvitt jag fattar? (det installerade programmet bygger på webappen på något vis enligt vad Google säger)
Webappen ser annorlunda och enklare ut, så har inte funktionaliteten du visar på bilden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för input

Inte för mig på min iPhone? Ovanför bilden så finns mitt namn och försöker jag scrolla högre så är det bara svart.
Kollar jag på fel ställe eller har jag fel app eller är jag bara dum?

Jag har inte Chrome installerat och då kan man inte installera programmet på dator såvitt jag fattar? (det installerade programmet bygger på webappen på något vis enligt vad Google säger)
Webappen ser annorlunda och enklare ut, så har inte funktionaliteten du visar på bilden

Hmm, konstigt då kanske iPhone-appen är annorlunda.

Har du en windowsdator eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP636:

Hmm, konstigt då kanske iPhone-appen är annorlunda.

Har du en windowsdator eller något annat?

Windows 10!
Hur installerade du Windows appen?
Enda sättet jag läst om är via chrome webbläsare (som jag inte har nån större lust att installera)..
*edit* låter ju inte omöjligt att iPhone appen är ganska "bare-bones" - den lär väl inte vara Googles största kärleksbarn

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Windows 10!
Hur installerade du Windows appen?
Enda sättet jag läst om är via chrome webbläsare (som jag inte har nån större lust att installera)..
*edit* låter ju inte omöjligt att iPhone appen är ganska "bare-bones" - den lär väl inte vara Googles största kärleksbarn

Här kan du hitta installationsfilen
https://www.spotify.com/se/download/windows/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP636:

Den finns även i Windows Store om man hellre vill ta det den vägen.

Permalänk
Medlem

Men herreguuuuUUUuuud jag är helt dum i huvudet: jag kan inte ens skriva in vilken tjänst jag har problem med i mina inlägg
Det jag menar jag har problem med är Youtube music och dess app.

(för Spotify så kan jag få allt jag vill att funka om jag bråkar med den en stund)

Jag måste haft ett totalt hjärnsläpp när jag skrev första inlägget - skäms som en hund!

...

Nu uppdaterade jag första inlägget och rubriken. Ursäkta åter den totala förvirringen.

Skrivet av MP636:
Skrivet av Dhanjel:

Den finns även i Windows Store om man hellre vill ta det den vägen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men herreguuuuUUUuuud jag är helt dum i huvudet: jag kan inte ens skriva in vilken tjänst jag har problem med i mina inlägg
Det jag menar jag har problem med är Youtube music och dess app.

(för Spotify så kan jag få allt jag vill att funka om jag bråkar med den en stund)

Jag måste haft ett totalt hjärnsläpp när jag skrev första inlägget - skäms som en hund!

...

Nu uppdaterade jag första inlägget och rubriken. Ursäkta åter den totala förvirringen.

Haha lätt hänt!

Då kan jag nog inte hjälpa till nåt mer, använder inte youtube music.

Permalänk
Medlem

Måste kolla: Är det någon annan här som använder Youtube music som har några tips om ifall det går att söka/sortera/strukturerera sina playlists överhuvud taget? Kanske till och med nån tredjeparts app om det finns någon vettig supportad och tillförlitlig?
Jag har inte ens lyckas lista ut hur jag ska kunna leta fram en låt i mina playlists för att ta bort den
(jag använder den vanliga tråkiga webläsarvarianten på music.youtube.com )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detta var den enda youtube music-tråden jag hittade när jag sökte på mobilen och vill inte skapa ny tråd så jag frågar här
Vet inte hur jag ska uttrycka det på svenska men det kan väl inte bara vara jag som tycker att youtube music sounds extremely harsh and has a very noticable lack of bass? Det låter inte speciellt jättebra. Det är inte bara att det är låg bitrate eller nåt, liksom 128kbit mp3 kan låta just fine. Det är snarare som att youtube musics encoding är totalt skräp eller nåt. Det är noterbart bättre kvalite om man istället bara lyssnar på låten på någon random youtube-video istället för på youtube music.
När man jämför samma låt mellan en random youtube-video och på youtube music så är också volymen mycket högre på youtube music, så utan att egentligen ha lyssnat efter det så kommer jag bara anta att youtube music även har dålig dynamik

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Detta var den enda youtube music-tråden jag hittade när jag sökte på mobilen och vill inte skapa ny tråd så jag frågar här
Vet inte hur jag ska uttrycka det på svenska men det kan väl inte bara vara jag som tycker att youtube music sounds extremely harsh and has a very noticable lack of bass? Det låter inte speciellt jättebra. Det är inte bara att det är låg bitrate eller nåt, liksom 128kbit mp3 kan låta just fine. Det är snarare som att youtube musics encoding är totalt skräp eller nåt. Det är noterbart bättre kvalite om man istället bara lyssnar på låten på någon random youtube-video istället för på youtube music.
När man jämför samma låt mellan en random youtube-video och på youtube music så är också volymen mycket högre på youtube music, så utan att egentligen ha lyssnat efter det så kommer jag bara anta att youtube music även har dålig dynamik

Låter på sätt o vis som en intressant separat fråga kanske för en separat tråd, men kanske kan hålla ursprungsfrågan vid liv

För mig kan jag hålla med youtube music på något odefinierbart sätt låter lite tunnare/vassare/hårdare än spotify, både på dator och mobil.
(spotify har alltid låtit lite "varmt" för mig av nån anledning)
Jag tycker normalt inte det låter sämre än youtube-videos dock?
Volymen har alltid varit hög för mig på både spotify och youtube (även med dynamik avstängd).

Ljudkvaliteten i sig är inte en dealbreaker för mig, men kombinerat med att jag inte kan managera mina playlists (och börjar tröttna på att manuellt exportera min playlist från Spotify till youtube) så börjar jag fundera på att skippa youtube music

Men å andra sidan: 100% reklamfritt youtube är jäkligt skönt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.