HP Spectre Foldable är bärbar med vikbar OLED-skärm för 70 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

HP Spectre Foldable är bärbar med vikbar OLED-skärm för 70 000 kronor

Om pengar inte är ett problem kommer HP till undsättning med 17 tum och en 3-i-1-design.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

inte 70 000

Permalänk
Medlem

Tror inte på första generationen av det här men tror starkt på konceptet

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

70tkr - absurt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tror inte på första generationen av det här men tror starkt på konceptet

Tekniskt sätt blir det väll andra generationen iom att första kom förra året med Lenovo ThinkPad X1 Fold

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tror inte på första generationen av det här men tror starkt på konceptet

Känner samma sak. Detta kändes som ett sjukt bra koncept men utöver priset så förlitar man sig på att HP orkar supporta produkten också.

När denna typ av produkt iallafall når 20 000-30 000 skiktet och alla barnsjukdommar fixats, de stöd som behövs för denna typ av produkt ska fungera som tänkt så kan det nog bli en riktigt härlig produkt. Finns mycket att gilla här!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Om man köper en sådan laptop går ut på en kväll och visar upp den. Jävlar vilken bra träning man kommer få när man måste springa. -Det fanns gott om prankers som gjorde liknade med tomma PS5 lådor när den var ny och i princip omöjlig att få tag på.

Bortsett från detta användsområde så är jag tveksam till om jag ens vill ha en dator av denna typ som den primära laptoppen jag har med ut. En laptop med 15,6" är för liten jag vill ha en riktig bred skärm, denna blir för smal även om man vänder på den.

Jaq såg en tekniker ha med sig en portabel 21" skärm med usb c som den kopplade in i laptoppen. (jag är lite osäker på storleken) Grymt tyckte jag de gångerna då behovet uppstår, men det gäller att ha med skärmen just då. Om denna portabla extra skärm vore vikbar eller ihoprullbar och supertunn så kanske man kunde ha med den oftare.

Permalänk
Sötast

Ojdå, Apple laptops kan nu alltså klassas som att ligga i budget segmentet? Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ojdå, Apple laptops kan nu alltså klassas som att ligga i budget segmentet? Nice!

Apple lägger till en nolla på slutet så är det löst.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ojdå, Apple laptops kan nu alltså klassas som att ligga i budget segmentet? Nice!

Apple har ju inte ens touch eller 360-gångjärn - två funktioner som tydligen visats jag inte kan vara utan så i den bemärkelsen är jag helt klart villig att hålla med...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vad är målgruppen för denna produkt?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Avstängd

70 000. Jag förstår inte vilken typ av människa som lär köpa en sån.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Coolt men skräp. Vad ska man ha den till? Den är för stor att vara i pocket kategorin, för slö för att vara i power-user kategorin, för dålig expansionsmässigt för att användas i industrin

Är målgruppen folk som vill se en film på flyget? Inten ens då är det ju bra och filmer är ju överlag 16:9.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Coolt men skräp. Vad ska man ha den till? Den är för stor att vara i pocket kategorin, för slö för att vara i power-user kategorin, för dålig expansionsmässigt för att användas i industrin

Är målgruppen folk som vill se en film på flyget? Inten ens då är det ju bra och filmer är ju överlag 16:9.

Med tanke på priset 70 000kr så är den för folk som vill visa upp en cool produkt.
Försöker man se lite in i framtiden så är bristande interface på våra mobila enheter ett riktigt stort problem. Jag ser positiv till att de vikbara displayerna utvecklas och blir bättre, men vi får se hur lösningen i framtiden blir.

Datakraftbehovet så går man emot att man har sin dator som en webbläsarenhet.

*edit*
Angående behovsmässigt så är jag tillräckligt gammal för att ha hört datanördar idiotförklara folk som påstår saker som att det skulle kunna vara bra att kunna surfa på mobiler, ha flera skärmar till ens dator osv.
När det i verkligheten har varit att den befintliga lösning just nu har gigantiska brister, ofta att det är svindyrt. Men i framtiden så kanske typ alla vill ha det de tidigare hånskrattade för att folk skaffade. Som smartphones..
Hur de löser interface på laptop är svårt, kanske blir svaret smarta glasögon eller något? Vikbara skärmar kan dock bli en lösning, men de är idag så dyra.

Jag minns för övrigt även när folk hånskrattade platta skärmar. (TFT) Speciellt till tv, folk som köpte dem vara bara dumma, då de var dyrare och sämre. Men idag, så vill ingen ha en tjocktv även om de hade varit bättre.

Permalänk
Medlem

Jag gillar HPs Spectre-modeller. Jag har haft två stycken, men inte riktigt i denna prisklassen😊. Har man vant sig vid touchskärm är det svårt att vara utan. Det här konceptet tror jag på, men prisnivån måste givetvis ner innan det kan slå igenom i större skala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vad är målgruppen för denna produkt?

Folk som endast har råd att bo i en skåpbil efter att de köpt en vikbar OLED-skärm.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vad är målgruppen för denna produkt?

Tänker att det mest handlar om att göra PR och bygga varumärke än att det ska bli en succé. Sen att dom börjar lära sig vad som funkar och inte funkar med vikbart. Har svårt att se en tydlig målgrupp för denna.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

70 000. Jag förstår inte vilken typ av människa som lär köpa en sån.

Det är över 30 miljoner människor i världen som är dollar miljonärer så nog finns det en marknad för sådana här saker.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

70tkr - absurt.

Håller med

Men...hade den haft en Apple logo på, så skulle A-adepts springa till butikerna för att köpa den för 70tkr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hackers:

Det är över 30 miljoner människor i världen som är dollar miljonärer så nog finns det en marknad för sådana här saker.

Sant, men det är verkligen slöseri med pengar.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

5000$ kostar väl typ en Alienware gaminglaptop också, framförallt desktop-replacements…

Cool grej och helt rimligt att nyheter kostar flis