Kan inte nå SweClockers över WiFi

Permalänk
Medlem

Kan inte nå SweClockers över WiFi

Jag kan inte nå Sweclockers längre via wifi, varken på mobil eller dator. Har provat 3 olika platser (hemma, jobbet och vännen) också för att utesluta att det bara är mitt Wi-Fi.

Däremot fungerar ALLA andra webbplatser förutom Sweclockers, och detta började efter serverbytet. Slår jag av Wi-Fi och kör mobildata fungerar det direkt. Några förslag? Har mina beprövade ISPer blockerat? Varför i så fall?

Har provat att rensa DNS och det hjälper ej. Märkligt att det är oberoende av Wi-Fi för min del, medan andra uppenbarligen inte har problem.

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt.

Får du nått felmeddelande.?

Konfig i brandvägg på ditt nätverksinterface?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nått problem i ditt lan så felsök det, kan du pinga eller fungerar inte ens det, får du fram ipnummret när du försöker pinga ?
Fungerar det via kabel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Mycket märkligt.

Får du nått felmeddelande.?

Konfig i brandvägg på ditt nätverksinterface?

Skrivet av mrqaffe:

Det är nått problem i ditt lan så felsök det, kan du pinga eller fungerar inte ens det, får du fram ipnummret när du försöker pinga ?
Fungerar det via kabel ?

Det här är mycket märkligt. Har inte gjort några förändringar på nätverket. Med tanke på att det är exakt likadant från jobbet blir jag fundersam. Jag kan ju googla och få upp resultat via Wi-Fi, som hänvisar till Sweclockers.com. Sedan bryts anropet med ”Error, connection timed out”.

När jag pingar ser det fint ut:

Kör jag en tracert ser det ut på följande vis;

Är det de sista två hoppen som avgör slutbegäran?

Det är verkligen bara Sweclockers som inte fungerar också.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viktorph:

Det här är mycket märkligt. Har inte gjort några förändringar på nätverket. Med tanke på att det är exakt likadant från jobbet blir jag fundersam. Jag kan ju googla och få upp resultat via Wi-Fi, som hänvisar till Sweclockers.com. Sedan bryts anropet med ”Error, connection timed out”.

När jag pingar ser det fint ut:

<Uppladdad bildlänk>

Kör jag en tracert ser det ut på följande vis;
<Uppladdad bildlänk> Är det de sista två hoppen som avgör slutbegäran?

Det är verkligen bara Sweclockers som inte fungerar också.

Eftersom du kan pinga så är det nått i din dator som stoppar sidladdningen, tillägg, säkerhetsprogram eller nått "allmänt fel"
Prova med en webbläsare du tidigare inte installerat, funkar det inte då är det nån säkerhetsinställning i datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Servern svarar på ping.

Kör Chrome, tryck på F12, gå till Network-tabben och gå till sweclockers.com i browser-fönstret. Hur ser det ut i Chrome DevTools då?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom du kan pinga så är det nått i din dator som stoppar sidladdningen, tillägg, säkerhetsprogram eller nått "allmänt fel"
Prova med en webbläsare du tidigare inte installerat, funkar det inte då är det nån säkerhetsinställning i datorn.

Ja jag resonerar också så. Men det fungerar varken i telefonen eller webbläsaren i datorn. Provade edge som jag använder vanligtvis och installerade Chrome för att testa där. Samma problem. Så webbläsaren gör ingen skillnad. Inga inställningar har ändrats. Det enda är att det skedde efter serverflytten som jag kan relatera till.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Servern svarar på ping.

Kör Chrome, tryck på F12, gå till Network-tabben och gå till sweclockers.com i browser-fönstret. Hur ser det ut i Chrome DevTools då?

Då ser det ut som följande:

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viktorph:

Ja jag resonerar också så. Men det fungerar varken i telefonen eller webbläsaren i datorn. Provade edge som jag använder vanligtvis och installerade Chrome för att testa där. Samma problem. Så webbläsaren gör ingen skillnad. Inga inställningar har ändrats. Det enda är att det skedde efter serverflytten som jag kan relatera till.

Har du möjligen nån firewall eller liknade i din router som kan påverka ? Några manuella inställningar i den eller använder du dhcp överallt, har du provat starta om routern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Då ser det ut som följande: <Uppladdad bildlänk>

Om du klickar på de röda raderna så får du information om anropen (som är röda för att de gått fel). Under tabbarna Headers och Response bör det finnas information om vad som gått fel.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du möjligen nån firewall eller liknade i din router som kan påverka ? Några manuella inställningar i den eller använder du dhcp överallt, har du provat starta om routern ?

Ingen brandvägg mer än Windows egna. Kör DHCP med en reservation för min Unraid-server/NAS. Jag startade om routern 2 gånger (en igår och en idag) utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Om du klickar på de röda raderna så får du information om anropen (som är röda för att de gått fel). Under tabbarna Headers och Response bör det finnas information om vad som gått fel.

Sorry, missade dessa. Tyvärr blev jag inte klokare av denna information. 😊

Kan tillägga att response är tom. Den meddelar ”Failed to load response data: No resource with given identifier found”

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kan tillägga att response är tom. Den meddelar ”Failed to load response data: No resource with given identifier found”

Det som visas är headers för anropet. Ovanför finns det mer information om svaret, fast det är tomt där eftersom du inte fått något, och ovanför det eventuellt ytterligare information om hela förloppet. I den sistnämnda delen kan det stå varför anropet gått fel. Men "Provisional headers are shown." tyder på att anropet har avbrutits av Chrome av någon anledning.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

Testa ändra din DNS till:

8.8.8.8
8.8.4.4

Eller
1.1.1.1
1.0.0.1

Jag kunde ej komma in på vissa sajter om jag lät ISP ge mig sin DNS.. så fort jag ändrade till Google eller Cloud fire så blev jag accepterad.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Testa ändra din DNS till:

8.8.8.8
8.8.4.4

Eller
1.1.1.1
1.0.0.1

Jag kunde ej komma in på vissa sajter om jag lät ISP ge mig sin DNS.. så fort jag ändrade till Google eller Cloud fire så blev jag accepterad.

Dns fungerar för det går tex att pinga via en url.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Dns fungerar för det går tex att pinga via en url.

Det är dock inte helt ovanligt att namnuppslag funkar för ping och tracert, men inte nslookup t.ex., så jag skulle inte utesluta DNS ännu.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad som hänt under natten, men nu har jag helt plötsligt åtkomst till Sweclockers. Antar att det här förblir ett mysterium! Tack ändå för er hjälpsamhet!

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på något tillfälligt problem med MTU/fragmentering ute i nätet som just din router inte klarade av att hantera. Du kan lägga in routermodell och firmware-version här så kanske det är lättare att googla på nästa gång någon får ett liknande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Skulle tippa på något tillfälligt problem med MTU/fragmentering ute i nätet som just din router inte klarade av att hantera. Du kan lägga in routermodell och firmware-version här så kanske det är lättare att googla på nästa gång någon får ett liknande problem.

Jag är fortfarande lite konfunderad över att det endast var en webbsida på hela internet (nåväl, som jag provat) som inte fungerade. Borde det inte vara fragmentering överlag då? Hur som haver så är det skönt att efter 3 dagar kunna surfa smärtfritt! 😊

Toppenidé! Jag kör följande:

TP-Link Archer AX1500 v1.0
Firmware Version: 1.3.9 Build 20230728 Rel. 45716(4555).

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Skönt att det löste sig tillslut, har ingen egen idé på exakt orsak, men då vi bytte IP-adress och pekade om dem hos vår DNS-leverantör så skyller vi på det. De säger att det kan ta upp till 48 timmar...

It was DNS. - Red Shirt Jeff