AMD och Bethesda avtäcker hårdvara med Starfield-tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Gällande Amd/dlss, inte riktigt någon indikation när flera amd sponsrade spel har dlss.

Jag skulle kalla detta en ganska tydlig indikation. Samt att dom verkar konsekvent inte uttala sig i frågan. Inte min research, så jag vet inte om den är komplett.

Men, man skall ju förstå att detta är rena affärsuppgörelser. Anser AMD att det är värt att betala för att saboterna för Nvidias kunder så go ahead, personligen önskar jag att dom slutade sponsra spel men dom räknar säkert på detta och har kommit fram till att det är netto vinst.

Märk också att inte ett enda AMD sponsrat spel har DLSS 3, inte ens Sony-spelen. Som tur är finns det en modding-scen nu som mer eller mindre specifikt targetar AMD-sponsrade spel för att få upp dom till PC-standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Kul om starfield är som cyberpunk vid släpp!
Detta är hårdvarumotsvarigheten till att förboka collector's edition

Nja åtminstonde här vet du vad du får. Du får ett grafikkort som presterar som i princip vilket annat RX 7900 XTX som helst. Såvida inte kylaren är skit. Så även om spelet i sig är bra eller inte påverkas inte grafikkortet överhuvudtaget. Det enda är väl ev. skämskudde för att äga ett grafikkort med en design baserat på ett floppat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag skulle kalla detta en ganska tydlig indikation. Samt att dom verkar konsekvent inte uttala sig i frågan. Inte min research, så jag vet inte om den är komplett.

<Uppladdad bildlänk>

Men, man skall ju förstå att detta är rena affärsuppgörelser. Anser AMD att det är värt att betala för att saboterna för Nvidias kunder så go ahead, personligen önskar jag att dom slutade sponsra spel men dom räknar säkert på detta och har kommit fram till att det är netto vinst.

Märk också att inte ett enda AMD sponsrat spel har DLSS 3, inte ens Sony-spelen. Som tur är finns det en modding-scen nu som mer eller mindre specifikt targetar AMD-sponsrade spel för att få upp dom till PC-standard.

Om det är spel som bara har FSR 1 så behöver det inte alls vara något fulspel. Det är mycket lättare att implementera än FSR 2/DLSS 2, så det kan helt enkelt vara så att utvecklaren inte kan eller vill lägga tid på det. Samtidigt ligger det ju inte alls i AMDs intresse att ha FSR 1, så de spelen kan vi nog skippa som irrelevanta. Återstår 12 spel mot 4 på andra sidan.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag skulle kalla detta en ganska tydlig indikation. Samt att dom verkar konsekvent inte uttala sig i frågan. Inte min research, så jag vet inte om den är komplett.

<Uppladdad bildlänk>

Men, man skall ju förstå att detta är rena affärsuppgörelser. Anser AMD att det är värt att betala för att saboterna för Nvidias kunder så go ahead, personligen önskar jag att dom slutade sponsra spel men dom räknar säkert på detta och har kommit fram till att det är netto vinst.

Märk också att inte ett enda AMD sponsrat spel har DLSS 3, inte ens Sony-spelen. Som tur är finns det en modding-scen nu som mer eller mindre specifikt targetar AMD-sponsrade spel för att få upp dom till PC-standard.

håller med om att det troligen finns något i det, vad jag menar är att vi inte vet specifikt om Starfield då som vi ser så finns DLSS i vissa Amd sponsrade titlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Nja åtminstonde här vet du vad du får. Du får ett grafikkort som presterar som i princip vilket annat RX 7900 XTX som helst. Såvida inte kylaren är skit. Så även om spelet i sig är bra eller inte påverkas inte grafikkortet överhuvudtaget. Det enda är väl ev. skämskudde för att äga ett grafikkort med en design baserat på ett floppat spel.

Jag menar att folk köper det här kortet för att de hoppas att starfield blir ett bra spel och vill använda den estetiken i sitt bygge

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag skulle kalla detta en ganska tydlig indikation. Samt att dom verkar konsekvent inte uttala sig i frågan. Inte min research, så jag vet inte om den är komplett.

<Uppladdad bildlänk>

Men, man skall ju förstå att detta är rena affärsuppgörelser. Anser AMD att det är värt att betala för att saboterna för Nvidias kunder så go ahead, personligen önskar jag att dom slutade sponsra spel men dom räknar säkert på detta och har kommit fram till att det är netto vinst.

Märk också att inte ett enda AMD sponsrat spel har DLSS 3, inte ens Sony-spelen. Som tur är finns det en modding-scen nu som mer eller mindre specifikt targetar AMD-sponsrade spel för att få upp dom till PC-standard.

Ser inte den väldigt friserad ut för att stödja ett visst argument? Varför är FSR1 med, men inte DLSS1? Olika datum för urval p.g.a olika lanseringdatum gör att den inte känns så tillförlitlig.

Tittar man på denna listan så är det fler "-" på FSR-sidan än vad det är på DLSS-sidan.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/List_of_games_that_support_...

Blood bowl är inte ens med och det har DLSS2, men inte FSR.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalthor:

Det där kunde lika gärna vart ett citat på stan en fredagkväll.

Haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Bethesda + AMD
Två företag kända för sina buggfria produkter.

Nämn någon som har bugg fria produkter, Intel, nvidia, cyberpunk, bf, etc etc? Nä absolut inte.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jag menar att folk köper det här kortet för att de hoppas att starfield blir ett bra spel och vill använda den estetiken i sitt bygge

Håller med, färg kombinationen är perfekt skulle passa i ett Thermaltake AH T200 alt. T600

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem

Brukar inte gilla sådant här branding, men blev sjukt pepp på det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nej då, du har helt rätt.
när min dator plockades ihop så fick jag frågan "vill du ha RGB i datorn din", vilket skulle ha kostat nån hundring extra, men då jag inte kommer att spendera någon som helst tid till att suckandes i ren beundran sitta och stirra in i min dator, så tackade jag nej. fortfarande en del RGB i datorn min som följde med en del utav komponenterna, men jag hade lika gärna kunnat vara utan.
visst, nice när man går in i det mörka rummet och ser lite häftigt ljus kommandes från datorn, men sen ligger ju allt fokus på skärmen.
har aldrig prioriterat hur datorn min ser ut, bara hur den presterar.
men det är ju jag det

Om jag ska vara ärlig så skiter jag fullständigt i RGB också. Första jag stänger av på moderkort och grafikkort. Jag tror det snarare handlar om att när man bygger ihop en dator med komponenter man suktat efter så känner man en viss stolthet över att att den ser proper och stilren ut, med bra kabeldragning och komponenter som någorlunda matchar. Det betyder dock inte att man stirrar i blindo på den. Men jag förstår vad du menar och jag håller med dig på flertalet punkter. Tack för din kommentar. Var menad att vara något skämtsam i min fråga men insåg att den lät lite dryg i efterhand, jag ber om ursäkt för det. Ha en fin kväll.

Permalänk
Skrivet av Fiklm:

Om jag ska vara ärlig så skiter jag fullständigt i RGB också. Första jag stänger av på moderkort och grafikkort. Jag tror det snarare handlar om att när man bygger ihop en dator med komponenter man suktat efter så känner man en viss stolthet över att att den ser proper och stilren ut, med bra kabeldragning och komponenter som någorlunda matchar. Det betyder dock inte att man stirrar i blindo på den. Men jag förstår vad du menar och jag håller med dig på flertalet punkter. Tack för din kommentar. Var menad att vara något skämtsam i min fråga men insåg att den lät lite dryg i efterhand, jag ber om ursäkt för det. Ha en fin kväll.

även jag ser din och andras poäng i att ha en fin och stilren dator och nu när jag läser mitt förra inlägg så inser jag att jag kanske lät lite nedlåtande ang att stirra in i datorn så jag får väl passa på att be om ursäkt för det jag med, inte min mening och jag tog ditt inlägg inte på det sättet, tog det mest som en nyfiken fråga och jag har inga som helst problem att vara ärlig om hur datorn min ser ut och vad jag föredrar, alltså datorn ser fin ut, kabeldragningen är perfekt och så, det var bara alla lampor och ljus jag syftade på. tack iaf att du klargjorde det du menade och ha en fin fin kväll du med, eller natt blir det väl nu

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ser inte den väldigt friserad ut för att stödja ett visst argument? Varför är FSR1 med, men inte DLSS1? Olika datum för urval p.g.a olika lanseringdatum gör att den inte känns så tillförlitlig.

Tittar man på denna listan så är det fler "-" på FSR-sidan än vad det är på DLSS-sidan.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/List_of_games_that_support_...

Blood bowl är inte ens med och det har DLSS2, men inte FSR.

Är blood bowl Nvidia sponsrat då? Självklart kan det finnas spel som bara har en specifik uppskalare. Diskussionen handlar om hur det ser ut för sponsrade spel och huruvida företag betalar för att hålla andra företags tekniker borta.

Typ som när Intel betalade dell för att inte använda AMD cpuer, det kanske iofs var olagligt. Vet inte om detta håller samma paritet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det är än så länge spekulation, ingenting bekräftat.

Guess what. Ingen DLSS.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ronz:

Guess what. Ingen DLSS.

Vilket inte förändrar att det var spekulation när du skrev det.

The Ethics of Belief

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vilket inte förändrar att det var spekulation när du skrev det.

The Ethics of Belief

Det handlade om spelet innehöll DLSS eller inte. Inte om det var spekulation eller inte. Den punkten var inte det viktiga.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken