Permalänk
Medlem

Tyst mus för gaming

Tjenare!

Som rubriken lyder, vet ni någon trådlös mus avsedd för gaming som har tyst klickljud som ni själva har testat? Behöver inte vara något maffigt överhuvudtaget, men helst som sagt ska den vara trådlös och knappar för att kunna gå till föregående sidan i webbläsaren och tvärtom.

Visa signatur

Intel Core i5 9600K 3.7 GHz 9MB, Arctic Freezer 33 eSports ONE Röd, ASUS PRIME Z390-A, BALLISTIX 16GB DDR4, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk
Medlem

Jag har haft otal möss genom åren, men har aldrig stött på någon som låter nämnvärt när man klickar och har sig. Eller är det det naturliga mer eller mindre omärkbara ljudet av att kontakten trycks ner som stör dig? Ett tips kan ju vara att ha en mjuk musmatta så fortplantas inte det ljudet via bordsskivan åtminstone.
De jag har mest erfarenhet av är Logitechs möss, så valfri trådlös från dem bör duga.

*edit* Var tvungen och googla och kolla om detta var en grej överhuvudtaget, och det verkar det vara. Det finns tydligen tystare möss. https://www.pcguide.com/mouse/guide/best-silent/

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag har haft otal möss genom åren, men har aldrig stött på någon som låter nämnvärt när man klickar och har sig. Eller är det det naturliga mer eller mindre omärkbara ljudet av att kontakten trycks ner som stör dig? Ett tips kan ju vara att ha en mjuk musmatta så fortplantas inte det ljudet via bordsskivan åtminstone.
De jag har mest erfarenhet av är Logitechs möss, så valfri trådlös från dem bör duga.

*edit* Var tvungen och googla och kolla om detta var en grej överhuvudtaget, och det verkar det vara. Det finns tydligen tystare möss. https://www.pcguide.com/mouse/guide/best-silent/

Jag köpte logitech g502 för någon månad sedan och det klicket var betydligt högre och skarpare än zowie fk som den ersatte. Annars aldrig tänkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag köpte logitech g502 för någon månad sedan och det klicket var betydligt högre och skarpare än zowie fk som den ersatte. Annars aldrig tänkt på det.

Ah ok, jag har en 502a också som jag använder till spel dock är den trådad om det har nån betydelse för ljudet(?) men den låter inte mer än min trådlösa 602a. Men det är kanske helt enkelt så att vi är olika känsliga för olika ljud? Jag för min del är ljudkänslig när det kommer till grannar (och mitt jäkla kylskåp). Och som sagt visste jag inte att det tydligen är en såpass stor grej att det finns marknad för ännu tystare möss.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Ah ok, jag har en 502a också som jag använder till spel dock är den trådad om det har nån betydelse för ljudet(?) men den låter inte mer än min trådlösa 602a. Men det är kanske helt enkelt så att vi är olika känsliga för olika ljud? Jag för min del är ljudkänslig när det kommer till grannar (och mitt jäkla kylskåp). Och som sagt visste jag inte att det tydligen är en såpass stor grej att det finns marknad för ännu tystare möss.

Det stör inte mig, blev mest förvånad. Det hade gärna fått vara lite mindre skarpt dock. Om man bryr sig tror jag man kan skriva upp och modda musen — smörja eller byta brytare eller lägga in dämpning.

Jag är mest känslig för starka ljud, hör dåligt så mycket småljud märker jag inte.