Permalänk
Snusfri

Google Pixel Ecosystem

Jag håller på att leta efter en "lagom" smartwatch, är inte speciellt intresserad av massa sport-appar osv.
Vill ha en bra smartwatch för att kunna kolla klockan, se väder, styra Tidal-appen, se notiser samt att den kör WearOS och att den har en bra GPS så jag kan kolla när jag varit ute på en psykeltur.

Då jag har en Pixel 7 Pro så har jag funderat på att "go all-in" med just Pixel Watch samt Pixel Buds Pro (Har idag ett par Jabra Elite Active 75T).

Vet att många på frukt-sidan går just all-in med iPhone, Apple Watch och AirPods tex, just for att det är smidigt och fungerar väldigt bra ihop.

På Android-sidan är det inte lika "simpelt", och jag skulle kunna spara endel dinarer genom att jaga bra erbjudanden från andra aktörer, har bla kollat på Galaxy Watch 4 Classic 46mm som har riktigt bra pris på Amazon, men någonstans i skallen så gnager tanken på att köra allt från Google, just för att de, precis som Apple, "styr" allt och enheterna kommer fungera smärtfritt med varandra.

Är jag helt ute och psyklar eller?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vet inte så mycket om klockor, men jag skaffade ett par Pixel Buds Pro för ett tag sedan, och jag är väldigt nöjd med dem. Tycker dock inte att det är någon fördel att jag kör en Pixel-mobil. Så länge man har Android är det ganska så samma så vitt jag vet; borde vara samma sak med klockorna.

Vad jag har sett i reviews så verkar Samsung göra bättre klockor än Googles första försök. Men jag ska inte gissa allt för mycket, bättre att någon med erfarenhet får säga sitt.

Permalänk
Avstängd

Samsungs klockor verkar ha låst viss funktionalitet till att bara funka med Samsung-telefoner tyvärr. Men det verkar mest vara saker som kanske inte är superviktiga, speciellt om man inte är så intresserad av träning/hälsa. Typ blodtrycksmätare och så.

Å andra sidan kan man ju få en del funktionalitet som Pixel saknar, här tänker jag främst på Samsung Pay som av någon anledning har bättre stöd än Google Pay hos en del svenska banker (SEB exempelvis som jag har).