Google Workspace - begränsning av utrymme?

Permalänk
Medlem

Google Workspace - begränsning av utrymme?

Hej,
Jag har kört googles gsuite-lösning som nu förvandlats till Google Workspace.
Mitt enda användningsområde har varit att använda det som backup av min data (totalt runt 15-20 TB). Nu har jag fått mail om att jag behöver köpa extra utrymme om jag behöver mer än 5 TB.
Jag inser det orimliga i att ha i princip fri lagring för cirka 10 euro per månad, men jag vill ändå kolla om det är någon som vet några sätt att återfå mer utrymme utan att betala 35 euro per 5 TB till Google.
Jag har en domän kopplad till kontot om det nu spelar någon roll.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag inser det orimliga i att ha i princip fri lagring för cirka 10 euro per månad, men jag vill ändå kolla om det är någon som vet några sätt att återfå mer utrymme utan att betala 35 euro per 5 TB till Google.

Tjänsten är ju inte tänkt att användas för tiotals terabyte backuper så det blir rätt oprisvärt och dessutom rätt osmidigt. Det är nog billigare att gå ned på t.ex. Business Starter (eller Standard) och betala separat för en faktiskt backuptjänst med mer vettigt pris/TB.