Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem

95B...Bara jag som vill skruva ner ljuset från 50 till 10-15 i Game Mode. Hur byter man enklast mellan sources? Finns det något snabb sätt att välja HDMI-port. Tidigare hade ju alla fjärrkontroller en knapp för det. Vad har hänt med användarvänlighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

95B...Bara jag som vill skruva ner ljuset från 50 till 10-15 i Game Mode. Hur byter man enklast mellan sources? Finns det något snabb sätt att välja HDMI-port. Tidigare hade ju alla fjärrkontroller en knapp för det. Vad har hänt med användarvänlighet?

Nä, det är in i menyn och välja hdmi där som gäller. Varit så i många.år på samsung med deras sleek design kontroll.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Här är en tydlig jämförelse av skillnaden mellan QN95B och QN90B:
https://hdtvhq.com/samsung-qn90b-2022-vs-samsung-qn95b-2022

Det verkar som att alla som har köpt någon av dessa modeller har gjort en riktigt bra affär

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av underkiller:

Här är en tydlig jämförelse av skillnaden mellan QN95B och QN90B:
https://hdtvhq.com/samsung-qn90b-2022-vs-samsung-qn95b-2022

Som tagits upp många gånger genom åren – dock inte tillräckligt ofta:

Jämförelsen hänvisar till de Amerikanska modellerna vilket märks på beteckningarna. Historiskt har Samsung vid flera tillfällen haft olika hårdvara i NA och EU-modeller med "samma" grundmodell. Kan vara olika specar på FALD, olika reflexfilter och andra paneltyper. Man kan därför inte vara helt säker på att de som gäller i NA gäller för EU modeller. Ofta är det lika eller tillräckligt lika men det finns flera tillfällen när det inte alls varit lika. Exakt vad det är vet man först när man fått sitt exemplar.

Permalänk
Medlem

Var det någon mer än jag som blev utan efter att ha fått 75" QN95B makulerad och istället fick rabattkod? När jag väl gick in på landningssidan med de tre andra modellerna som erbjöds så var QN90B 75" slut. Och när jag efter några mätningar och tänkt om angående golvhögtalarna som jag bestämde mig för att skicka, så tog 85"-modellen också slut mitt framför ögonen på mig. Även om det var ett högre pris än vad jag från början hafe velat betala så hade jag hunnit vänja mig vid tanken och tagit beslut om att slå till. Nu står det bara "få lageravisering" för både 75" och 85". Och jag tvivlar på att dessa hinner komma in igen innan onsdag när rabattkoden löper ut?!

Tycker inte det är rimligt att man ska ha mindre än tre timmar på sig att välja en annan modell innan även dessa tar slut efter att ha fått besked per mejl att TV man initialt köpt först skulle försenas till nästa vecka, och sen få besked att den makuleras trots det tidigare beskedet. Har försökt prata med kundservice men de verkar ju inte sitta på något beslutsfattande överhuvudtaget och man får heller inte prata med någon som kan fatta andra beslut än "det som bestämts uppifrån". Det som känns extra surt är att jag beställde före många andra som faktiskt fick sina exemplar levererade.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Var det någon mer än jag som blev utan efter att ha fått 75" QN95B makulerad och istället fick rabattkod? När jag väl gick in på landningssidan med de tre andra modellerna som erbjöds så var QN90B 75" slut. Och när jag efter några mätningar och tänkt om angående golvhögtalarna som jag bestämde mig för att skicka, så tog 85"-modellen också slut mitt framför ögonen på mig. Nu står det bara "få lageravisering" för både 75" och 85". Och jag tvivlar på att dessa hinner komma in igen innan onsdag när rabattkoden löper ut?!

Har du fått en leveransbekräftelse så är det säljarens problem att ordna fram varan till det priset, i annat fall kan du göra täckningsköp. Men få dem först att säga i skrift att du blir utan, sedan kan du informera dem om konsumentköplagen.

En ekvivalent vara är väl troligen årets modell ifall de verkligen har helt slut på 2022-års modell. Vet dock inte hur nya EU-reglerna (https://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=...) påverkar prestandan eller om det är så enkelt som att slå av begränsningarna i en meny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Har du fått en leveransbekräftelse så är det säljarens problem att ordna fram varan till det priset, i annat fall kan du göra täckningsköp. Men få dem först att säga i skrift att du blir utan, sedan kan du informera dem om konsumentköplagen.

En ekvivalent vara är väl troligen årets modell ifall de verkligen har helt slut på 2022-års modell. Vet dock inte hur nya EU-reglerna (https://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=...) påverkar prestandan eller om det är så enkelt som att slå av begränsningarna i en meny.

De de har på eget bevåg och utan mitt medgivande makulerat ordern. Jag ringde kundservice och sa att jag inte går med på att häva köpet utan väntar hellre på att motsvarande 75" modell kommer in i lager. Han sa att det gick bra att göra så och att jag kunde höra av mig nästa vecka. Några timmar swnare fick jag mejl om att orden var makulerad. Ringde då igen och hon jag då fick prata med påstod att "de fick veta att alla ordrar skulle makuleras" efter det att jag rinhde. Ungefär som att det jag och den tidigare kundservicemedarbetaren kommit överens om inte hade någon betydelse?! Typ "vi jobbar bara på kundservice och har inget att säga till om". Jag var nämligen bara intresserad av 75". Bad då att få rabattkoden förlängd tills dess att det finns en 75" modell att välja. Men då sa hon att datumet på koden gäller och på de modeller som finns kvar. Då fanns 65" som jag tycker är för litet och ssen 85" som egentligen är för stort. På kvällen tänkte jag att jag inte orkar med den här situationen utan hellre slår till på 85". Den fanns då i lager. Hade den i kundvagnen. Men velade en liten stund. Kanske 5 minuter. Sen när jag skulle klicka på att genomföra köpet hade jag blivit utloggad. När jag loggade in var den borta och således slut.

De kommer hävda att de försökt komma med ersättningsprodukt genom det här mejlet med rabattkod. Men jag tycker inte det är rimligt att ersättningsmodellen är slut redan 3 timmar efter mejlet gått ut när jag först upptäckte att jag fått mejlet.

Men trots kundtjänstmedarbetarens notering om att beställningen inte ska makuleras så blir man överkörd. Och hon jag då talade med efteråt menar på att det han och jag kommit överens om inte gäller för det kommit andra besked uppifrån. Då får dom väl improvisera ihop nåt annat i samråd med mig tänker jag. Men hon totalvägrade.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

De de har på eget bevåg och utan mitt medgivande manulerat ordern. Jag ringde kundservice och sa att jag inte går med på att häva köpet utan väntar hellre på att motsvarande 75" modell kommer in i lager. Han sa att det gick bra att göra så och att jag kunde höra av mig nästa vecka. Några timmar swnare fick jag mejl om att orden var makulerad. Ringde då igen och hon jag då fick prata med påstod att "de fick veta att alla ordrar skulle makuleras" efter det att jag rinhde. Ungefär som att det jag och den tidigare kundservicemedarbetaren kommit överens om inte hade någon betydelse?! Typ "vi jobbar bara på kundservice och har inget att säga till om". Jag var nämligen bara intresserad av 75". Bad då att få rabattkoden förlängd tills dess att det finns en 75" modell att välja. Men då sa hon att datumet på koden gäller och på de modeller som finns kvar. Då fanns 65" som jag tycker är för litet och ssen 85" som egentligen är för stort. På kvällen tänkte jag att jag inte orkar med den här situationen utan hellre slår till på 85". Den fanns då i lager. Hade den i kundvagnen. Men velade en liten stund. Kanske 5 minuter. Sen när jag skulle klicka på att genomföra köpet hade jag blivit utloggad. När jag loggade in var den borta och således slut.

De kommer hävda att de försökt komma med ersättningsprodukt genom det här mejlet med rabattkod. Men jag tycker inte det är rimligt att ersättningsmodellen är slut redan 3 timmar efter mejlet gått ut när jag först upptäckte att jag fått mejlet.

Men trots kundtjänstmedarbetarens notering om att beställningen inte ska makuleras så blir man överkörd. Och hon jag då talade med efteråt menar på att det han och jag kommit överens om inte gäller för det kommit andra besked uppifrån. Då får dom väl improvisera ihop nåt annat i samråd med mig tänker jag. Men hon totalvägrade.

Kundtjänst kanske inte har mandat att ingå avtal. Men det de säger är oftast giltigt. Försök få tag på någon högre upp. Om det nu finns i skrift dvs. Är det bara muntligt är det kört.

Att de inte har korrekt informationsflöde internt är inte ditt problem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Som tagits upp många gånger genom åren – dock inte tillräckligt ofta:

Jämförelsen hänvisar till de Amerikanska modellerna vilket märks på beteckningarna. Historiskt har Samsung vid flera tillfällen haft olika hårdvara i NA och EU-modeller med "samma" grundmodell. Kan vara olika specar på FALD, olika reflexfilter och andra paneltyper. Man kan därför inte vara helt säker på att de som gäller i NA gäller för EU modeller. Ofta är det lika eller tillräckligt lika men det finns flera tillfällen när det inte alls varit lika. Exakt vad det är vet man först när man fått sitt exemplar.

Tack för svaret, det var jag faktiskt inte medveten om. Men innebär det att vi i EU kan få en sämre TV än de i USA?

Jag undrar också, vad anser du är det bästa köpet: QN95B 75 tum för 10 500 SEK, eller QN90B för 13 490 SEK?

Permalänk
Medlem

Dåligt av Samsung! Vad är det för stil. Kränger hur mycket tv som helst och så tar de emot ordrar de inte har och kan sedan inte ge dig en nyare variant. Svagt. Verkar vara några klåpare som driver samsung shopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kundtjänst kanske inte har mandat att ingå avtal. Men det de säger är oftast giltigt. Försök få tag på någon högre upp. Om det nu finns i skrift dvs. Är det bara muntligt är det kört.

Att de inte har korrekt informationsflöde internt är inte ditt problem.

Jag nämnde uttryckligen att jag ville att han noterade det vi hade kommit överens om. Sen spelar de in alla samtal i utbildningssyfte. Men om de vill lämna ut information som senare kan användas emot dem lär väl knappast hända. Kan ju själv ringa en vända till och själv spela in samtalet och kanksenkan få kundtjänstmedarbetaren att läsa upp de noteringar som gjorts. Muntliga avtal är ju bindande även från någon som internet saknar "mandat".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag nämnde uttryckligen att jag ville att han noterade det vi hade kommit överens om. Sen spelar de in alla samtal i utbildningssyfte. Men om de vill lämna ut information som senare kan användas emot dem lär väl knappast hända. Kan ju själv ringa en vända till och själv spela in samtalet och kanksenkan få kundtjänstmedarbetaren att läsa upp de noteringar som gjorts. Muntliga avtal är ju bindande även från någon som internet saknar "mandat".

Det är tråkigt att höra att du missade TV:n. Har du försökt att kontakta Samsung Voice Of Customer? De har fortfarande 8K-modellen i 75 tum tillgänglig. Kanske kan du få den som kompensation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag nämnde uttryckligen att jag ville att han noterade det vi hade kommit överens om. Sen spelar de in alla samtal i utbildningssyfte. Men om de vill lämna ut information som senare kan användas emot dem lär väl knappast hända. Kan ju själv ringa en vända till och själv spela in samtalet och kanksenkan få kundtjänstmedarbetaren att läsa upp de noteringar som gjorts. Muntliga avtal är ju bindande även från någon som internet saknar "mandat".

Jo men har du ingen inspelning har du inget att gå på tyvärr. Skrift eller inspelat gäller. Inspelat för utbildning = används bara i rättsfall eller då det hjälper dem (för tex faktiskt utbildningssyfte dvs Quality Assurance).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av underkiller:

Tack för svaret, det var jag faktiskt inte medveten om. Men innebär det att vi i EU kan få en sämre TV än de i USA?

Jag undrar också, vad anser du är det bästa köpet: QN95B 75 tum för 10 500 SEK, eller QN90B för 13 490 SEK?

Jag vet inte hur mycket det exakt skiljer sig. Man måste se alla varianter själv och det hade varit intressant att kunna peka ut detta. Men logistiken är som skrivet omöjlig.

Historiskt är skillnaden på Samsung 95 och 90-modeller varit någon av följande:
• One connect-box på 95:n
• Antal 4K/120-kontakter. För 2022 är det däremot fyra st. hos både 95B och 90B.
• UVA-filter för bättre betraktningsvinkel tenderar att finnas på 95:or, men inte 90. För 2022 är det inget UVA-filer specat på de små 43- och 50 tum
• QN95B når även 144 Hz.
• QN90B i 43 och 50 tum är "gaming-ready"-modellerna vilka når 144 Hz.
• 144 Hz är en typiskt funktion från CSOT/TCL-tillverkningen
• Övriga QN90B i 55-tum och större specas till max 120 Hz vilket kan tyda på paneler med annat ursprung, men inte nödvändigtvis. Kan vara variationer.
• Tidigare, 2021, har Samsung även kört med IPS/ADS i QN9X-modellerna i olika storlekar som är butik/kedjespecifika, likt QN91, QN92, QN93, QN94

Kortfattat: QN95 har alltid varit den säkrare modellen som checkar alla boxar. Du vet vad du får med QN95B. QN90-modellerna har inte riktigt varit samma och det varierar varje år och kan även variera med storleken. Och i EU samt norden är det ytterligare variation med butiksspecifika modellerna.

Nu kan ju en Q90B fortfarande vara en alldeles utmärkt och förträfflig TV för det man behöver och det man själv jämför med. Men modellserien har senaste åren alltid dragits med frågetecken om vad man exakt man får jämfört med andra modeller.

Permalänk
Medlem

Någon mer som får rutnätsartifekt med vita bakgrunder? Är en QN95B 75" med 1310 firmwire. Verkar inte vara allt för ovanligt men i många fall så ska det inte synas vid vanligt användande enligt dom flesta. Känns extremt tydligt på mitt exemplar (kommer från OLED) så blir en retur.
Bilder:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Någon mer som får rutnätsartifekt med vita bakgrunder? Är en QN95B 75" med 1310 firmwire. Verkar inte vara allt för ovanligt men i många fall så ska det inte synas vid vanligt användande enligt dom flesta. Känns extremt tydligt på mitt exemplar (kommer från OLED) så blir en retur.
Bilder:

Samma sak på min QN900B, syns dock inte så mkt på vitt men däremot klart tydligt på typ mörkblått. Överlag är det en utmaning tycker jag att se all "aktiv bildprocessning" på dessa FALD apparater när man blivit van med OLEDs lugna bild och "set and forget". För egen del är det eg bara möjligheten att köra 8K som datorskärm som lockar mig att prova dessa, i övrigt vet jag att jag föredrar OLED. Men som alltid, YMMV

Firmware verkar överlag vara en känslig fråga på Samsung TV-apparater/skärmar. Det verkar långt ifrån givet att nyare firmwares också är bättre firmwares och på AVS så verkar många gått så långt att dom kopplar bort dom från Internet för att inte få några. Märkligt att en så stor tillverkare som Samsung tycks ha eviga problem med QoC och Firmwares år efter år...

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sin 75” 95B och är väldigt nöjd med den? Av denna tråd att döma verkar det mest vara problem. Väntar på min 75:a och kör 65” OLED idag och det låter onekligen som att det kommer bli ett nedköp bildkvalitémässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

De de har på eget bevåg och utan mitt medgivande manulerat ordern. Jag ringde kundservice och sa att jag inte går med på att häva köpet utan väntar hellre på att motsvarande 75" modell kommer in i lager. Han sa att det gick bra att göra så och att jag kunde höra av mig nästa vecka. Några timmar swnare fick jag mejl om att orden var makulerad. Ringde då igen och hon jag då fick prata med påstod att "de fick veta att alla ordrar skulle makuleras" efter det att jag rinhde. Ungefär som att det jag och den tidigare kundservicemedarbetaren kommit överens om inte hade någon betydelse?! Typ "vi jobbar bara på kundservice och har inget att säga till om". Jag var nämligen bara intresserad av 75". Bad då att få rabattkoden förlängd tills dess att det finns en 75" modell att välja. Men då sa hon att datumet på koden gäller och på de modeller som finns kvar. Då fanns 65" som jag tycker är för litet och ssen 85" som egentligen är för stort. På kvällen tänkte jag att jag inte orkar med den här situationen utan hellre slår till på 85". Den fanns då i lager. Hade den i kundvagnen. Men velade en liten stund. Kanske 5 minuter. Sen när jag skulle klicka på att genomföra köpet hade jag blivit utloggad. När jag loggade in var den borta och således slut.

De kommer hävda att de försökt komma med ersättningsprodukt genom det här mejlet med rabattkod. Men jag tycker inte det är rimligt att ersättningsmodellen är slut redan 3 timmar efter mejlet gått ut när jag först upptäckte att jag fått mejlet.

Men trots kundtjänstmedarbetarens notering om att beställningen inte ska makuleras så blir man överkörd. Och hon jag då talade med efteråt menar på att det han och jag kommit överens om inte gäller för det kommit andra besked uppifrån. Då får dom väl improvisera ihop nåt annat i samråd med mig tänker jag. Men hon totalvägrade.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kundtjänst kanske inte har mandat att ingå avtal. Men det de säger är oftast giltigt. Försök få tag på någon högre upp. Om det nu finns i skrift dvs. Är det bara muntligt är det kört.

Att de inte har korrekt informationsflöde internt är inte ditt problem.

Spelar inte Samsung in sina samtal som alla andra stora företag gör för *utbildnings* syfte?

Jag själv hamnade i luven med ett större företag där vad säljaren sade inte hände och det gjorde så att jag hamnade till inkasso utan förvarning. Ringde upp företaget och fick typ samma som dig vi följer bara riktlinjer.

så jag sade bara jag överklagar erat beslut och ni har på samma inspelning som jag ingick avtal på så fick jag ett helt annat erbjudande än det ni påstår nu.

Fick bara till svars att betala inkasso delen, får jag rätt så får jag pengarna tillbaka.

inget svar på 1-2 månader, plötsligt pengarna tillbaka på konto + några hundra extra och rabattkoder på mailen.

Så antar att de hittade inspelningen och skolade om sedan sina försäljare/kundservice samt tyckte att det skulle bli förnedrande att ringa tillbaka till en och säga att man hade rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Samma sak på min QN900B, syns dock inte så mkt på vitt men däremot klart tydligt på typ mörkblått. Överlag är det en utmaning tycker jag att se all "aktiv bildprocessning" på dessa FALD apparater när man blivit van med OLEDs lugna bild och "set and forget". För egen del är det eg bara möjligheten att köra 8K som datorskärm som lockar mig att prova dessa, i övrigt vet jag att jag föredrar OLED. Men som alltid, YMMV

Firmware verkar överlag vara en känslig fråga på Samsung TV-apparater/skärmar. Det verkar långt ifrån givet att nyare firmwares också är bättre firmwares och på AVS så verkar många gått så långt att dom kopplar bort dom från Internet för att inte få några. Märkligt att en så stor tillverkare som Samsung tycks ha eviga problem med QoC och Firmwares år efter år...

Ja jag visste väl att det skulle vara en downgrade men hoppades att det skulle vara tolererbart och 55 -> 75 lockade lite väl mkt
Jo man kan ju undra hur dom kommer runt med alla brister i QC och returerna/bytena som följer...

Permalänk
Medlem

Ser inga sådant på min när jag kör dirty screen tester med olika färger. Syns lite i övre hörnen 2-3 cm kanske. Tror jag vann i panellotteriet den här gången. Tycker den överlag presterar riktigt bra även om den får problem med vissa scener, precis som alla paneler. Tydligast tycker jag det är när man pusar en netflix film och info, och text menyn gör att den inte klarar hålla svart. Men annars över lag ganska bra på det, och även med hela tv i direkt solljus, även om det påverkar upplevelsen något.

Permalänk
Medlem

Jag har en tcl 935 75" just nu, som jag ska lämna tillbaka nu när qn95b 75" kommer.

Det som slog mig är att panelen på denna tcl har minimal till nästan ingen dse, vilket är jättebra.

Sen läste jag att TCL gör panelerna till Samsung?

Vet inte hur länge dom gjort det och haft samarbete med Samsung.
Visst DSE kanske inte har med vilken tillverkare, utan hur dom satt ihop panelen med tv??
Är inte så insatt just där.

Var bara en tanke 😉

Permalänk
Medlem

Någon som äger eller testat någon av Samsungs q-soundbars med q-symphony? Sugen att testa och har kollat på Samsung HW-Q600B bland annat (finns en hel uppsjö av modeller).

https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q600b

Permalänk
Medlem

Är smart TVn tillräckligt bra i QN95B?
Har idag en Apple TV jag ska göra av med, då jag lämnat Apples ekosystemem.
Använder diverse streaming tjänster, Tivimate för IPTV och Plex. Funkar detta bra med Samsungs system?
Eller ska jag slå till på en Chromecast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Är smart TVn tillräckligt bra i QN95B?
Har idag en Apple TV jag ska göra av med, då jag lämnat Apples ekosystemem.
Använder diverse streaming tjänster, Tivimate för IPTV och Plex. Funkar detta bra med Samsungs system?
Eller ska jag slå till på en Chromecast?

Har testat flera olika appar för iptv. Vissa fungerar men långt ifrån lika bra som bland annat tivimate… har samma dilemma som du. Chromecast Google tv 4k laggar mycket mer än Apple TV på just IP-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Någon som äger eller testat någon av Samsungs q-soundbars med q-symphony? Sugen att testa och har kollat på Samsung HW-Q600B bland annat (finns en hel uppsjö av modeller).

https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q600b

När jag får hem min så ska jag testa det. Jag har 2021 hw-q960axe hemma som stödjer q synphony.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Deras rabatter är ju lite hitte-på också, exempel (från min Benify):
https://imgur.com/a/G1Q5fIX

Ordinarie pris på samsung.com egentligen 29900:- så 70% not so much.... snarare 40% men det ser ju bra ut....

Yupp, man lär alltid jämföra på prisjakt. Dagens reor är inga riktiga reor https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6016563#statistics eller ja, förutom denna då, 65”aren gick för 12900, billigaste på prisjakt är 23k, så där var det 50% rabatt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Någon som äger eller testat någon av Samsungs q-soundbars med q-symphony? Sugen att testa och har kollat på Samsung HW-Q600B bland annat (finns en hel uppsjö av modeller).

https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q600b

Jag har inte testat den soundbar du har länkat till, men jag har testat QN95B tillsammans med Q995B och det var riktigt bra. Jag kan definitivt rekommendera den soundbaren. Om du får den under 9000 SEK är det ett bra köp. Link: https://www.samsung.com/se/audio-devices/soundbar/q990b-black...

Skrivet av thexps:

Är smart TVn tillräckligt bra i QN95B?
Har idag en Apple TV jag ska göra av med, då jag lämnat Apples ekosystemem.
Använder diverse streaming tjänster, Tivimate för IPTV och Plex. Funkar detta bra med Samsungs system?
Eller ska jag slå till på en Chromecast?

Samsungs Tizen-menyssystem på QN90B och QN95B är långsamt och mycket rörigt. Dessutom brukar Samsung automatiskt uppdatera firmware även om du har stängt av det. Därför använder jag inte längre en direkt LAN-kabel till tv:n, utan istället använder jag en Apple TV som är mycket snabbare än Tizen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Har testat flera olika appar för iptv. Vissa fungerar men långt ifrån lika bra som bland annat tivimate… har samma dilemma som du. Chromecast Google tv 4k laggar mycket mer än Apple TV på just IP-TV

Okej tråkigt, trodde Google fått ordning på sin Chromecast. Annars får de bli en nVidia Shield istället.
Verkar ju inte som den inbyggda smart TV är tillräckligt bra om man ser era svar.
Tack!

Permalänk
Medlem

Väggfäste till QN95B känns som en no-brainer med tanke på One Connect boxen, man vill ju ha det cleant.

Förslag på ett bra fäste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Väggfäste till QN95B känns som en no-brainer med tanke på One Connect boxen, man vill ju ha det cleant.

Förslag på ett bra fäste?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666456-samlingstrad-f...