Permalänk
Medlem

Tips på KWM-Switch

Hej.
Jag har sökt på forumet men jag är lite ny på detta med KWM-Switchar.
Det jag vill åstadkomma är att jag vill ha åtkomst till samma uppsättning av skärmar, mus och tangentbord från två olika datorer samtidigt.
Skärmarna har DisplayPort, och jobbdatorn är en Dell precision 7670. Vad skall jag välja för att kunna växla smidigt över mellan enheterna?
Någon som vet?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Officiell jultomte

Måste det vara en fysisk lösning? Hur ser nätverkslösningen ut på din jobbdator?

Du kan inte RDPa in på jobbdatorn från din privata och switcha mellan dessa på så sätt?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Måste det vara en fysisk lösning? Hur ser nätverkslösningen ut på din jobbdator?

Du kan inte RDPa in på jobbdatorn från din privata och switcha mellan dessa på så sätt?

Nä. Det kräver admin inlogg och det är inte heller tillåtet. Vi har kvm-switchar på jobbet men dessa kostar alldeles för mycket som ett alternativ. Någon tusenlapp går an. Jag kan ju plugga in jobbdatorn men det skulle vara skönt att slippa dra om alla kablar varje gång.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Nördic har ganska prisvärda KVM-Switchar om datorerna har stöd för USB-C. Men det du behöver fastställa är hur de två datorerna kan skicka videosignaler och vilka utportar du behöver.

https://noerdic.se/collections/kvm-switch/products/cable-matt...

Permalänk
Medlem

Mouse without borders kör jag med jobbdatorn och hemmapc, smidigt och ingen hårdvara behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Mouse without borders kör jag med jobbdatorn och hemmapc, smidigt och ingen hårdvara behövs.

Får inte installera någon som helst mjukvara på jobbdatorn utan admins tillåtelse och det finns en kort lista på vad som är tillåtet.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Får inte installera någon som helst mjukvara på jobbdatorn utan admins tillåtelse och det finns en kort lista på vad som är tillåtet.

Har inte du local admin?

Sen är mouse without borders Microsofts egna mjukvara så det är bara att snacka med IT-avdelningen om att du vill ha den installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Har inte du local admin?

Sen är mouse without borders Microsofts egna mjukvara så det är bara att snacka med IT-avdelningen om att du vill ha den installerat

Nope. Ej tillåtet. Det är mycket säkerhetsklassad material på jobbdatorn. Därför är det som är godkänt samlat på ett enda A4.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag kör https://www.belkin.com/pro-thunderbolt-4-dock/INC006ttSGY.htm... men det är kanske för många kronor?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har du tittat på StarTech.com ?
https://www.startech.com/en-se/server-management/kvm-switches...

Du får klicka i vilka anslutningar som du kommer att köra och var uppmärksam på så att din upplösning stöds...

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.