CS:GO, road to Global Elite

Permalänk
Medlem

CS:GO, road to Global Elite

Halloj Swecs! Börjat spela CSGO igen och är sugen på att göra ett litet projekt av att nå Global Elite. Tänker mig att vi är 5st med likvärdig rank (DMG, LE, LEM) som spelar tillsammans några kvällar per vecka kanske 2-3 games. Vi väljer en map som vi blir riktigt, riktigt bra på så kör vi den hela vägen ut. Ett par taktiker, lär oss samtliga popflash, one-way smokes osv. Ni fattar det. Optimerar allt möjligt för att nå den ädlaste av den ädlaste ranken och få streetcredd bland kidsen.

Jag är då en 33-årig läkare (även om man kan tro att jag är en arbetslös nybliven student på inlägget). Du får vara hur gammal eller ung som helst, så länge du inser att det mer är ett roligt projekt för att se hur långt man kan gå än något annat. Var inte toxic, helt enkelt.

Spelat CS sedan 2004 på samma konto. Kan spela de flesta rollerna. Cirka 5000h CS 1.6 och cirka 1500h CSGO. Roller och sådant kan vi göra upp allt eftersom. Någon som är på detta roliga projektet? Skriv här och dra samtidigt iväg ett PM.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Det låter som en väldigt kul grej. Verkligheten är den dock (som har lite erfarenhet av liknande upplägg) att det krävs mycket kommunikation , träning , tid , tur och tålamod från alla. Global är ett väldigt högt satt mål, vilket lätt kan leda till oavsiktlig toxicity när man ganska väldigt fort inser att man inte kan panga lika bra som simple (åtminstone till en början) eller när man fallerar lite i det taktiska. Det finns dock fler aspekter att ta till hänsyn till.

Alla kan säga att de inte är toxic hur mycket de vill men alla går igenom frustrationsmoment även om man tycker man är mogen för sin ålder. Beroende på hur pass bra (eller inte bra) alla är individuellt , hur bra laget tål losing streaks, hur folk uppleveler att spela i stack mot att spela solo (speciellt om det är stor diff i rankerna), hur kompetent IGL man har , hur höga ambitionerna och krav man har genemot sig själv och andra.

Allt detta kan leda till att folk hoppar av när egot tar över. Det kan uppstå friktion om man anser att man kan mer än andra om laget har dålig kommunkationsförmåga eller personkemi. Det finns också väldigt många "you think you do" människor. Många hoppade t.ex. på hardcore guilds i Discord tidigt under WoW Classic launchen men som hoppade av lite när de insåg att det var en commitment de inte kunde leva upp till.

Jag vill inte komma i tråden och låta negativ men det är vad det är. Min rekommendation är att sätta upp målen gemensamt allt eftersom efter att kört typ minst 15 games tillsammans, för att ta en temp på förväntningarna och samla feedback från alla på vad som fungerar eller kan göras bättre.

Permalänk
Medlem

Tjena. Ska precis köpa en dator för att göra comeback från 1.6. Har spelat mycket och var väl på semi-elit nivå back in the days.

Hade varit riktigt roligt att spela med några seriösa då mina andra blivande mates är lite Lattjo Lajban.

Mvh Oscar

Permalänk
Viking

Kul idé! Skulle kanske kunna delta i Team SweClockers.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz