Det låter som en väldigt kul grej. Verkligheten är den dock (som har lite erfarenhet av liknande upplägg) att det krävs mycket kommunikation , träning , tid , tur och tålamod från alla. Global är ett väldigt högt satt mål, vilket lätt kan leda till oavsiktlig toxicity när man ganska väldigt fort inser att man inte kan panga lika bra som simple (åtminstone till en början) eller när man fallerar lite i det taktiska. Det finns dock fler aspekter att ta till hänsyn till.
Alla kan säga att de inte är toxic hur mycket de vill men alla går igenom frustrationsmoment även om man tycker man är mogen för sin ålder. Beroende på hur pass bra (eller inte bra) alla är individuellt , hur bra laget tål losing streaks, hur folk uppleveler att spela i stack mot att spela solo (speciellt om det är stor diff i rankerna), hur kompetent IGL man har , hur höga ambitionerna och krav man har genemot sig själv och andra.
Allt detta kan leda till att folk hoppar av när egot tar över. Det kan uppstå friktion om man anser att man kan mer än andra om laget har dålig kommunkationsförmåga eller personkemi. Det finns också väldigt många "you think you do" människor. Många hoppade t.ex. på hardcore guilds i Discord tidigt under WoW Classic launchen men som hoppade av lite när de insåg att det var en commitment de inte kunde leva upp till.
Jag vill inte komma i tråden och låta negativ men det är vad det är. Min rekommendation är att sätta upp målen gemensamt allt eftersom efter att kört typ minst 15 games tillsammans, för att ta en temp på förväntningarna och samla feedback från alla på vad som fungerar eller kan göras bättre.