Dell Latitude E7270 med touchskärm (Säljes som reservdelsdator)

Permalänk
Medlem

Dell Latitude E7270 med touchskärm (Säljes som reservdelsdator)

Hej,

OBS! Säljes som reservdelsdator! Läs hela annonsen!

I december månad fick sonen en ny dator i julklapp att spela/se på youtube på, och därför hamnade denna inne i garderoben. Nu när jag tog ut den och tänkte göra iordning för försäljning såg jag att den hade börjat läcka något kletigt (som lim) från skärmen, utan att någon ens rört datorn på en månad. Jag startade den och såg att även vissa fläckar finns på skärmen längst upp. Bifogar bild på detta i annonsen. Touch-skärmen fungerar som den ska, men jag behöver inte datorn längre.

Efter en snabb googling verkar det som att Dell tidigare har haft problem med läckande skärmar och det är ingenting jag vill börja försöka laga eller ordna. Det finns ingen garanti kvar på datorn. Tänker därför att någon här kanske vill forska vidare i det eller kanske ta reservdelar från denna dator. Noterbart är även att tangenten S ej heller sitter fast i tangentbordet (kanske går att laga?) men dessa är de två defekterna jag vet om.

Datorn fungerar i övrigt precis som den ska. Batteriet är i status "Excellent" vilket är det bästa. Nätadapter (original) ingår. Operativsystem Windows 10 är OEM-version och ingår.

I övrigt finns specifikationerna nedan.

Specs:

Modell: Dell Latitude E7270
CPU: Intel Core i5-6300U 2.4 GHz
RAM: 16 GB DDR4
HDD: 500 GB NVMe M.2
GRAFIK: Intel HD-grafik
SKÄRM: 12.5" FHD (1920 x 1080) med touch
Uttag/portar: 3x USB 3.0, HDMI, mini Display Port, Audio, SIM-kort, Smartkort/tjänstekort, RJ45, SD-kort.
VIKT: ca 1.3 kg

Kan fraktas mot att köparen står för frakt (99:-)

Pris: Budgivning fram till imorgon onsdag 25/1 klockan 18:00.

Förbehåller mig rätten att avbryta en eventuell budgivning eller neka affär om omständigheterna förändras.

Väl mött!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr Lägger väl utgångspris och hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Budar 500:- fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

550 kr plus frakt

Permalänk
Medlem

Om den som vinner är intresserad så har jag en dell 7250 skärm (touch) och tangentbord från en laptop där modekortet dog, som enligt vad jag har sett ska vara kompatibel utifall ni vill försöka reparera datorn.

Permalänk
Medlem

Det bör nämnas att man inte kan lita på Dells bedömning av batteriets hälsa. Datorn kommer hävda "Excellent" även om det börjar bli slitet. Mitt battery har tappat närmare 40 procent av sin kapacitet och slog precis om till "Good". Vad man kan göra är att i kommandotolken använda powercfg /batteryreport för att läsa ut batteriets aktuella fulla kapacitet.

Permalänk

Ok. 600:- fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

Varför sitter inte tangenten fast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Varför sitter inte tangenten fast?

För att min 5-årige son förmodligen har petat bort den på något sätt när han spelat.

Kikade lite snabbt på den nu och det ser inte ut att vara något som är trasigt vid en första anblick. Det är ju två plastdetaljer. En som ska haka i metallkrokar i botten och en som viks över och in på något sätt (den som tangentens bokstav är tryckt på), och jag får inte till det för den fastnar ändå inte i plant läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kikade lite snabbt på den nu och det ser inte ut att vara något som är trasigt vid en första anblick. Det är ju två plastdetaljer. En som ska haka i metallkrokar i botten och en som viks över och in på något sätt (den som tangentens bokstav är tryckt på), och jag får inte till det för den fastnar ändå inte i plant läge.

Ok! Stoppar in ett bud på 650:- plus frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Ok! Stoppar in ett bud på 650:- plus frakt.

Missade sluttiden lite grann. Du fick högst bud så jag återkommer via PM. 😊

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad