Cherry MX-ägare köper svenska Xtrfy

Permalänk
Melding Plague

Cherry MX-ägare köper svenska Xtrfy

De svenska tillbehörsmakarna Xtrfy går samman med tangentbordsveteranen bakom de välkända brytarna Cherry MX.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jaha, tyckte Xtrfy på Moderskeppet kändes genuina och förhoppningsvis är tanken att få fortsätta rulla i eget regi men med större köpkraft och support. De verkar göra nästan allt själva...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kanske skaffa ett bättre namn än ett som börjar med fyra konsonanter. Det skadar inte att ha ett företagsnamn som går att uttala.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Kanske skaffa ett bättre namn än ett som börjar med fyra konsonanter. Det skadar inte att ha ett företagsnamn som går att uttala.

Ekstrifaj

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonaz333:

Ekstrifaj

X = Ek? Borde bli Ex?
t = tee
r = ar
f = eff
y = why

Xtrfy = Exteeareffwhy...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Xtrfy är otroligt trevliga med sina sponsringar osv så får hoppas de fortsätter med det. Gillar verkligen deras produkter även om jag själv inte kör dem. :/
vi kör deras utrustning på vår esportsförening.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

M4 gillade jag, tills jag upptäckte Microsoft Pro Intellimouse och använder än idag..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Kanske skaffa ett bättre namn än ett som börjar med fyra konsonanter. Det skadar inte att ha ett företagsnamn som går att uttala.

Extrify

spelar lite på deras lätta modeller med namnet då de extraherar mycket av onödig plast med deras honeycomb som de skär ut ur plasten för att göra den lättare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Gillar verkligen Xtrfys möss så hoppas de kommer fortsätta i samma spår där!

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Sitter på 3 st MZ1 Rail ifall the värsta skulle hända. Bästa musen på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

X = Ek? Borde bli Ex?
t = tee
r = ar
f = eff
y = why

Xtrfy = Exteeareffwhy...

Nå, namnet består inte av bara stora bokstäver så det är ingen förkortning, så det finns ingen anledning att bokstavera varje bokstav sådär

Å andra sidan så innebär ju det också (som du kanske är lite inne på) att det inte finns någon logisk anledning att uttala det som "extrify" heller:
Det finns inget "E" att uttala före X:et och det finns inget "i" nånstans i namnet heller.
(exempel: professor Xavier i X-men uttalas inte "Exavier")

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om, men kul för dem.

Kan inte låta bli att småle varje gång jag ser en kommentar från någon som blivit uppköpt dock - det är precis lika "givande" som sportintervjuer; "vi kommer ge 110%, satsa på fjamtiden, nästa nivå" osv.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nå, namnet består inte av bara stora bokstäver så det är ingen förkortning, så det finns ingen anledning att bokstavera varje bokstav sådär

Å andra sidan så innebär ju det också (som du kanske är lite inne på) att det inte finns någon logisk anledning att uttala det som "extrify" heller:
Det finns inget "E" att uttala före X:et och det finns inget "i" nånstans i namnet heller.
(exempel: professor Xavier i X-men uttalas inte "Exavier")

Svårt att veta om det är ett namn, en förkortning eller ett egennamn eller både egennamn och förkortning. Det var dock inte utgångspunkten. Jag hakade på diskussionen om att namnet har fyra inledande konsonanter och hur man uttalar namn med just fyra konsonanter. Helt ovetenskapligt förstås.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Angående uttal.

Permalänk
Medlem

Så ytterliggare ett svenskt tech-företag blir uppköpt av ett utländskt sådant?
Tråkigt, men kan ju bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Så ytterliggare ett svenskt tech-företag blir uppköpt av ett utländskt sådant?
Tråkigt, men kan ju bli bra.

Det är ju så svensk export och ekonomi i mångt och mycket fungerat. Sverige har fantastiska förutsättningar för entreprenörer att starta upp något, det säljs ut när det blivit tillräckligt stort och (förhoppningsvis) används kapitalet för att påbörja nästa projekt.

Sen är det klart att man alltid skulle vilja se att framgångsrika svenska bolag förblev svenska men man kan inte alltid få allt