Permalänk
Medlem

Usb över ethernet.

Hej.
Jag skulle behöva komma åt min server som står 10m bort i ett annat rum och har kollat på usb över ethernet för detta.

Verkar inte finnas så mycket info här som kan hjälpa mig så tänkte fråga.

Jag har sneglat på denna:
https://www.avaccess.com/eu/products/u2ex50/

Den har 4 uttag som skulle räcka för hörlurarna, tangentbord och mus.

Någon som har någon uppfattning om hur detta funkar? Usb 3 känns onödigt med tanke på hur mycket priset ökar för detta.
Någon som vet hur latenserna är med dessa prylar? Kommer man fortfarande kunna spela över denna lösning?

Eller har ni något annat förslag?

Permalänk
Rekordmedlem

Är du säker på att det behövs ? Tänkte att trådlösa prylar kanske funkar direkt eller åtminstone om du placerar usb enheten på ett bra ställe via en vanlig 5 m kabel, Logitech har rätt förmåga att passera åtminstone en vägg och för BT donglar för ljud finns det en del med ordentliga antenner.

Och vad menar du med "spela på servern" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

finns billigare än den du länkade här:
https://www.amazon.se/Logilink-UA-0021D-Over-till-USB-linjef%...
och
https://www.kjell.com/se/produkter/kablar-kontakter/usb-kabla...

behöver du fler portar är det ju bra lägga till en usb-hubb

och som @mrwaffe sa: "vad menar du med "spela på servern" ?"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag serven i racket men funderar på att bygga om den till speldator istället och bygga en ny server.

Så var fel ord.. Det blir en speldator som skall stå i ett annat rum.

Ja trådlöst hade funkat för både min mus och hörlurarna men inte för mitt SteelSeries Apex tangentbord som går via sladd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av slusk:

Just nu har jag serven i racket men funderar på att bygga om den till speldator istället och bygga en ny server.

Så var fel ord.. Det blir en speldator som skall stå i ett annat rum.

Ja trådlöst hade funkat för både min mus och hörlurarna men inte för mitt SteelSeries Apex tangentbord som går via sladd.

Logitech har trådlösa speltangentbord och det kanske är enklast att byta till ett sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Logitech har trådlösa speltangentbord och det kanske är enklast att byta till ett sånt.

Jo jag vet att det finns trådlösa.. Men nu har jag ett tangentbord jag är nöjd med därför jag ville ha en koppling via usb till skrivbordet 😁