The Last of Us: Part 1 släpps till PC

Permalänk
Medlem

Kostar 849kr på PS store, hoppas PC versionen blir billigare. Kanske köper till PC då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Kostar 849kr på PS store, hoppas PC versionen blir billigare. Kanske köper till PC då.

700 kr om du köper via US PS store. Skit i den svenska storen denna generation. Du blir rånad.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Marlowe:

Spela tvåan med, otroligt bra spel.

Absolut! Lite mer haltande berättande men ack vad man kommer att slängas mellan att hata och älska de olika karaktärerna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Ett av de mest överskattade spelen. Bore.

Absolut inte! Men, det faller så klart inte 100% av alla spelare i smaken. I mina ögon bland de bästa och mest minnesvärda spelen som gjorts. Enligt många recensenter åtminstone det bästa som kom till Playstation 3. Om det fanns ett spel jag önskade radera ur minnet och få spela igen för första gången är detta definitivt en av kandidaterna. Nu 9 år senare är det ju nästintill på den nivån

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Ett av de mest överskattade spelen. Bore.

Håller faktiskt med dig till viss del. Jättebra berättande och fin interaktion mellan karaktärerna. Men rent spelmekaniskt är det inte direkt skitkul. Kommer dock att spela det igen när det kommer till PC, främst för att jag då kan få använda mus och tangentbord och faktiskt träffa de fiender jag skjuter på.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Började spela PS4-remastern häromdagen och gav upp efter 2-3 timmar. Fattar att storyn säkert blir mer intressant senare, men början är så seg att jag inte pallar fortsätta. För mycket gå-i-långsam-takt-genom-korridor-medan-karaktärerna-pratar och tryck X för att öppna en dörr då och då. Samt påtvingad stealth combat.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Låter som en titel man kan köpa när den finns på 90% off rea

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Tredjeperson och kontroller? nä tack, stog inte ut mera än 90min med t.ex batman serien, helt ospelbart med mus och tangentbord.
(eller tombrider för den delen)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Försökte detta på PS....Den vanliga konsol-3rd-person-sluggish-movement-sjukan gjorde att jag slutade ganska raskt.

Kanske dom fixar 1sr person view nu?

Permalänk
Medlem

Lär köras igenom första spelet är bland det bästa jag spelet, tvåan gick full woke så rekommenderar ingen att köra igenom det!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Livsnjutare 😎

Wow.

Det här är mitt favoritspel alla kategorier.
Har spelat igenom det två gånger på PS3 och en på PS4.

Inte alla spel man man kan säga att man spelat igenom från start till slut tre gånger om - bara för själva storyns skull och den fantastiska atmosfär som detta spel inbringar.

Verkligen 10/10.

Grattis alla PC-gamers !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tänker inte spela detta på PC!!! När jag spelade detta på PS4 så grät jag så mycket av den drabbande storyn att jag inte pallar med det en gång till.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Världens bästa spel. <3

Spelet som tog mig i hjärtat som filmer gör men som kom till spel, och som förändrade hela spelvärlden nu på 9 år.

Skrivet av pi:

Tänker inte spela detta på PC!!! När jag spelade detta på PS4 så grät jag så mycket av den drabbande storyn att jag inte pallar med det en gång till.

I know the feelings.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äntligen! Fy fan vad jag längtat

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

För många år sedan drömde gamers om att lira stortitlarna från konsolerna på PC.
Äntligen rör det på sig

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nog är det ett bra spel men kommer inte i närheten av red dead redemption varken story eller gameplay.

Skrivet av Starric:

Absolut inte! Men, det faller så klart inte 100% av alla spelare i smaken. I mina ögon bland de bästa och mest minnesvärda spelen som gjorts. Enligt många recensenter åtminstone det bästa som kom till Playstation 3. Om det fanns ett spel jag önskade radera ur minnet och få spela igen för första gången är detta definitivt en av kandidaterna. Nu 9 år senare är det ju nästintill på den nivån

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Nog är det ett bra spel men kommer inte i närheten av red dead redemption varken story eller gameplay.

Har just gett upp på RDR2 igen. Kontrollerna på PC suger om man spelar med keyboard & mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Epic exclusive in...

Men underbart i vilket fall. Nu slipper jag köpa Playstation. Hoppas på samma visa med Gran Turismo.

Kommer troligtvis aldrig hända med Gran Turismo men du kan citera mig när jag har fel.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hmm, med PS priserna samt trenden med PC lanseringar så blir PS5 mer och mer överflödig. Känns vettigare att satsa på PC med gamepass och sedan helt enkelt vänta in PS spelen. Undrar om Sony går rätt väg här.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Spelade originalet på PS3 och sedan remastern på PS4. Kanske blir så att jag bryter trenden och spelar remaken på PC.