S/B(/K): Strix 3070, Lian Li PC-O11, Dark Base 700 Svart, Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

S/B(/K): Strix 3070, Lian Li PC-O11, Dark Base 700 Svart, Corsair DDR4

Tjena

Då har jag varit utan vattenkylning ett par månader och nu börjar det klia i fingrarna.
Så jag är lite sugen på att bygga om lite.
Har följande som jag vill sälja/byta/köpa:

SÄLJES/BYTES:

Grafikkort
Har ett Asus Rog Strix 3070 OC (ej LHR) som jag kan tänka mig byta mot 2080/2080ti med vattenblock+ev mellanskillnad. Alt sälja rakt av och köpa ett kort med vattenblock.
Kvitto finns.
Tar emot bud, bytesförslag samt pris för GPU m block till salu

Chassi
1:
Lian Li PC-O11 Dynamic Razer Edition
- Ledlister under chassit är utbytta till annan typ, adresserbara via Corsair Lightning Node Pro, som följer med.
- Ledlisten i fronten tror jag sitter kvar (jag har inte använt den pga distro med RGB)
- I toppen är det ett hål borrat i själva stommen för fillport till distron. Detta syns dock inte när topplåten på chassit är monterat.
Har originallådan kvar men inte innanmätet (frigolit), så ser helst att denna hämtas. Kommer endast skickas på köpares risk.
Riktpris 600kr

Har även ett kit för vertikal montering av GPU inkl riserkabel som passar chassit ovan.

2:

Be quiet, Dark Base 700 Svart
Chassi i kanonskick utan moddningar eller dylikt.
Blev lite för stort för mitt skrivbord. Originallåda finns och kan således skickas.
Riktpris 800kr

För att kompensera för försäljningar av chassin ovan, söker jag nytt chassi som lämpar sig för vattenkylning. Jag är lite av ett "fan" av öppna chassin "typ" Thermaltake Core P5 (dock inte just den modellen då jag redan har ett).

Har ni nåt kul chassi till salu, så skicka ett PM.

DDR4
Sen har jag ett kit med DDR4 över, som ursprungligen var ett 4x8GB Corsair Dominator Platinum 3000MHz. Nu är en av stickorna till 97% säkerhet trasigt.
Men va tusan - 2x8GB med en sticka i reserv är ju rätt nice
Riktpris 400kr

KÖPES:
Då jag nu vill återgå till vattenkylning så söker jag delar till ett bygge.

  • Pump/res-kombo, gärna med tillhörande fäste

  • Radiator(er). Oklart vad jag behöver då jag inte har nåt chassi. Så det mesta är av intresse

  • CPU-block passande intel 1200. Plexi/RGB är ju fint

  • Fittings för hard pipe 12/10. Kommer köra med kopparrör så inget annat önskas.

  • Några böjar på 90-grader, fillport/ventil etc lär säkert behövas

Har ni något av ovan till salu, så dra iväg ett PM så diskuterar vi vidare där.

Hör av er om fler bilder eller mer info önskas eller om ni bara har generella funderingar.

Mvh Peter

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med ett bud på 6000kr för 3070

Permalänk
Medlem

6100 för Gpu😊

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

6500kr för 3070

Permalänk
Medlem

400kr för platinum minnerna

Permalänk
Medlem

6800kr för 3070

Permalänk

Intresserad av Dark Base lådan, finns alla orginalfläktar kvar?

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem

Tackar alla som skrivit här och i PM för visat intresse.

Jag var kanske lite naiv som hoppades på bättre respons/utbud när det gällde byte av GPU samt att folk hade massa vattenkylning som inte användes.
Nu börjar solen skina allt oftare och min lilla hobby att alltför ofta bygga om datorn övergår till att klippa gräs och odla dill i stället. Därför avslutar jag denna annons och gör ett nytt försök i höst.

Tack igen och ha det gott - snart är det fredag!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad