Rensning! Qnap NAS (2 fack), 1st Varmilo & 2st Vortex-tangentbord, wifi-kort, Mus och bättre begagnat chassi som söker nytt hem!

Permalänk
Medlem

Rensning! Qnap NAS (2 fack), 1st Varmilo & 2st Vortex-tangentbord, wifi-kort, Mus och bättre begagnat chassi som söker nytt hem!

Säljer av lite prylar som blivit liggandes här hemma.
En Qnap NAS som jag trodde skulle vara praktisk att ha när jag blev med sambo, men som aldrig riktigt kom till användning. Wifi-kort, och trådlös mus som aldrig använts men gärna vill nyttjas, samt några schyssta tangentbord som söker brukare!

Tre fina mekaniska tangentbord från Varmilo och Vortex, högkvalitativa och värda allt beröm man kan hitta på forumet och annorstädes! Sparsamt använda och var mina första steg ut i ”entusiast”-segmentet bland tangentbord, och jag prövade mig fram för att se vilka brytare och vilken formfaktor m.m. som föll mig i smaken. Nu har jag lite väl många tangentbord här hemma, så avyttrar 3 stycken godingar, varav Race 3 var min personliga favorit av min första handfull tangentbord.

QNAP TS-253D-4G, NAS för 2st HDD/SSD. Dubbla 2,5gigabit ethernet nätverkskort. Ingår normalt 4gb RAM, men jag har expanderat med ett 16gb-minne, vilket är mer än den ska klara, men det verkar kunna nyttjas till virtuella maskiner åtminstone. Sparsamt använd. Inga diskar ingår. Inköpt från Proshop 2021-09-18, kvitto och garanti finns.

Jag hittade inte originalkartongen idag, men jag är typ 80% säker på att jag kan lokalisera den under helgen.
https://www.proshop.se/NAS-Server/QNAP-TS-253D-4G/2859128

Vortex Tab90 SÅLT, 90% “compact layout” BT-tangentbord, Cherry MX Black, Bluetooth 3.0 samt USB-C, ISO 109, DSA PBT Dye-sub keycaps, ingår extra färgade tangenter och allt annat som kom original. Jag har moddat med vaddering under PCB för att minska eko. Sparsamt använt, inköpt av mig från Maxgaming den 6 september 2021, kommer med originalkartong och övrigt emballage.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/tab-90-double-...

Vortex Race 3, Cherry MX Brown. Tidigare ägare har enligt uppgift gjort "band-aid mods" på stabs samt o-rings på mellanslag och installerat skum under PCB för minskat eko. Köptes av mig här på forumet under förra året, och var moddat när jag köpte det. Är i princip i nyskick utöver moddning, extra tangenter och sladd ingår, ingen kartong tyvärr.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/race3-pbt-mx-b...
Köp nu-pris: 600kr + frakt

Varmilo VA69 Special Edition, RGB, Cherry MX Nature White. Köpt av mig här på forumet, men var endast uppackat och klämt på innan jag fick det, ursprungligen inköpt från Inet. Jag använde det bara några veckor innan det packades ner igen. Kommer med alla tillbehör, originalkartong och övrigt emballage.
https://www.inet.se/produkt/6101944/varmilo-va69-special-edit...
Köp nu-pris: 600kr + frakt

Asus PCE-AC68, internt trådlöst nätverkskort med pcie-anslutning. Endast öppnat lådan, men aldrig kopplat in det eller gjort något annat. Inköpt som fyndvara från Webhallen, men förefaller inte ha kopplats in innan jag fick det heller. Jag hade behov av Bluetooth också, varför det blivit liggandes.
https://www.webhallen.com/se/product/184569-ASUS-PCE-AC68-Dua...

ASUS ROG Gladius II Wireless SÅLD i obruten förpackning, fick denna på köpet i december 2021 men saknar behov av den.
https://www.inet.se/produkt/6102656/asus-rog-gladius-ii-wirel...

Mitt förra chassi till sist. Ganska bra, tyckte jag. Helt ok skick, men bär spår av användning. Helt okej med utrymme för installation och kabeldragning tyckte jag (andra gången jag byggde ihop en dator, så ta åsikten för vad den är). Sidopanel, frontpanel samt PSU-shroud i tonat glas med tumskruvar och snabbfästen. Medföljer PWM Fan hub som är klistrad på insidan, samt 3 fläktar (140mm Inet RGB fläkt i fronten, 120mm Noctua NF-12B Redux i toppen samt Deep Cool 120mm skitfläkt som medföljde original, aldrig testad men monterad bak nu). Saknar det extra löstagbara filtret i fronten, som jag inte tyckte behövdes och försämrade luftflödet, har löstagbara filter i toppen och botten. HDD-hållare för två st 3,5” diskar, samt två st. fästen för 2,5” diskar medföljer.

Detta var ganska billigt när jag köpte det, medföljde inga fläktar osv, så jag tänker inte bekymra mig med att skicka det eller så, och säljer det gärna billigt om någon har behovet. Jag tyckte det fungerade förvånansvärt bra, och var snyggt, med tanke på kostnaden. Se gärna recensionen på YT som länkas nedan, som var vad som gjorde att jag köpte det från början. Eventuellt kommer det saknas lite skruvar, för jag höll inte isär vad som hörde till detta case och mitt nya när jag byggde om burken. Värt en hundring? Eller kanske kan skänkas om ingen är intresserad av att köpa men har behov av det. Är rengjort från damm och smuts, men glaset har inte putsats.
https://www.webhallen.com/se/product/302945-Deepcool-Matrexx-...
Kitguru Recension av Mattrex70: https://www.youtube.com/watch?v=DJ38rDnldgM

Vi kör budgivning på allt tänker jag, och jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls osv. osv. Budgivning till och med måndag 25/4 kl. 21:29. Skambud och sådant välkomnas, hellre det än inga bud alls!
Fler bilder på prylarna för sig finns på begäran.

Om man vill ha ”köp nu”-pris så kan man skriva i tråden eller per PM, först till kvarn gäller vid ”köp nu”. Skulle det behövas så kör vi +5 min Anti-snipe för sista-minuten-bud. Allt (utom chassi dvs) kan skickas, alternativt hämtas i Sigtuna eller Norrort efter överenskommelse.

Mvh,

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

QNAP TS-253D-4G, NAS Bud 1500 kr

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

Bud 1600kr + frakt för QNAP TS-253D-4G.

Permalänk
Medlem

Bud noterade! ^^

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr Vortex Tab90 + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

200 kr Vortex Tab90 + frakt

Noterat! Det kallar jag skambud! Som tack för engagemanget så förbinder jag mig härmed till att sälja TAB90-tangentbordet utan reservationspris, och med tanke på att det är ett lite udda tangentbord kanske du gör ett riktigt klipp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perpetratorn:

Noterat! Det kallar jag skambud! Som tack för engagemanget så förbinder jag mig härmed till att sälja TAB90-tangentbordet utan reservationspris, och med tanke på att det är ett lite udda tangentbord kanske du gör ett riktigt klipp!

Du skrev ju att det gick bra är fullt beredd på att bli överbjuden, det måste börja någonstans

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Du skrev ju att det gick bra är fullt beredd på att bli överbjuden, det måste börja någonstans

Haha, javisst! Jag är tacksam för budet, men jag kan ju inte låta bli att nämna det Vi får se, MX Black och ett Full-size compact tangentbord med DSA-profil på keycapsen känns inte som att det träffar den stora massan riktigt, även om jag personligen tycker att DSA är den skönaste profilen att skriva på!

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för musen + det billigaste tangentbordet (ditt subjektiva val) inkl frakt?
alt
Vad vill du ha för musen inkl frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Vad vill du ha för musen + det billigaste tangentbordet (ditt subjektiva val) inkl frakt?
alt
Vad vill du ha för musen inkl frakt?

Menar du till "köp nu"-pris? I så fall skulle jag nog säga runt 1000kr + frakt (typ 1090kr). Då fördelat på tangentbord 700kr och musen 300kr. Men om du vill ha en bra deal är det nog bättre att lägga ett bud, Vortex TAB90 tangentbordet har jag nu förbundit mig att sälja utan reservationspris här ovan ^^

Musen verkar inte särskilt poppis (försökte sälja den vid ett tidigare tillfälle), så den kan jag sälja till "köp nu"-pris för 300kr + frakt, tangentborden ligger mig lite närmare om hjärtat allihopa.

Permalänk
Medlem

Varmilo VA69 Special Edition, RGB, Cherry MX Nature White

Börjar väl med 200 + F

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Varmilo VA69 Special Edition, RGB, Cherry MX Nature White

Börjar väl med 200 + F

Noterat! 👌

Permalänk
Medlem

Erbjuder:
200kr - Asus PCE-AC68
250kr - ASUS ROG Gladius
...
400kr - Vortex Race 3

Kan hämta i centrala Uppsala(Salabacke, Ångström/ITC, Stadsbiblioteket?) eller betala för frakt.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

VA69 - försöker köpa tillbaka det för 350+frakt

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

QNAP TS-253D-4G, NAS bud 1800:- + hämtar

Permalänk
Medlem

VA69 - 400 kr, upphämtning 😊

Permalänk
Medlem

Kan ta musen för köp nu + frakt om ingen annan varit snabbare!

Permalänk
Medlem

Nu har Vortex TAB90 sålts till "köp nu"-pris, som jag satte till 700kr + frakt.

Jag hade tänkt sätta samma på alla tangentborden, men insåg efter att jag redan skrivit det till personen som frågade om TAB90 i PM, att jag ju faktiskt inte betalat mer än 600kr + frakt här på marknaden för de två andra, och jag vill i vart fall inte ha mer än jag betalt för dem i "köp nu"-pris, så det får lov att bli så.

Jag får lov att rätta mig angående VA69's ursprung också ser jag nu när jag kollar i historiken, det är inköpt av rince här ovan från Proshop (till det oslagbara reapriset 600kr då också!) och inte från Inet som jag hade fått för mig.

En periferisk tangentbordsanekdot, bakom spoiler

När jag köpte VA69 av rince här på forumet, så avrundade rince kommunikationen efter affären med ett citat som ekat i mitt huvud många gånger under det knappa året som förflutit sedan dess.

Skrivet av rince:

Varmilo är instegsporten till tyngre tangentbordsmissbruk

Att det var i det närmaste profetiska ord är väl min annons i sig ett tecken på. Men för att stilla spekulationerna, och som ursäkt att få plinka lite extra, och samtidigt höja ett varningens finger till någon nyfiken oinvigd kan jag utveckla lite. Under det gångna året har jag haft tre stycken Varmilo i min ägo. Ett såldes förra veckan här på forumet, och ett brukas här hemma av sambon (båda VA88, med MX Brown respektive MX Silent Red).

Om de övriga två tangentborden som jag har till salu här också blir sålda, lämnas jag dock inte helt tomhänt som tur är. Kvar i min ägo har jag (utöver "sambons" VA88 Charcoal) ett Vortex 10 anniversary edition (60% formfaktor, akrylbotten och RGB, med hotswappable brytare, där jag bytt brytarna till Glorious Panda-switches), ett trådlöst alternativ i form av ett Keychron K6, som moddats med Gateron Phantom Brown-brytare och en uppsättning PBT DSA keycaps från KDBfans, och ett fullstort Logitech G815 Tactile som är det senaste tillskottet och nuvarande "daily driver".

Att Logitech G815, som åttonde mekaniska tangentbord, får avrunda mitt inledande år av "tangentbordsmissbruk" känns helt rätt, då det sista tangentbord jag ägde i "livet före", var ett Logitech G413. Detta, i egenskap av mekaniskt tangentbord, uppfyllde mina förväntningar mer än väl, och jag anade aldrig hur djupt en kunde dyka i kategorin "mekaniska tangentbord". Cirkeln slöts, på sätt och vis.

Cirkeln är sluten, kan man säga. Det kommer nog signalera nästa steg på vägen också, och jag får gå från att hobbymodda konsumentbrädor med dämpning och brytare, till att köpa och sätta ihop nästa tangentbord själv från grunden. Brytare och keycaps har jag börjat samla på mig, att köpa övriga delar med samma omsorg är inte mer än rätt och riktigt, egentligen.

Dold text
Skrivet av osby0479:

Kan ta musen för köp nu + frakt om ingen annan varit snabbare!

Ingen har varit före, så musen är din!

Bud är noterade enligt nedan:
QNAP TS253-D-4G, ledande bud 1800kr + hämtning av alexejrm
Vortex TAB90- SÅLT (per PM till köp nu-pris)
Vortex Race3, 400kr + frakt bjudet av futhark14
Asus PCE-AC68, 200kr + frakt bjudet av futhark14
Asus Rog Gladius II - SÅLD till osby0479 (köp nu-pris)
Varmilo VA69SE, ledande bud 400kr + hämtning av kenoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Vad vill du ha för musen + det billigaste tangentbordet (ditt subjektiva val) inkl frakt?
alt
Vad vill du ha för musen inkl frakt?

Skrivet av Perpetratorn:

Menar du till "köp nu"-pris? I så fall skulle jag nog säga runt 1000kr + frakt (typ 1090kr). Då fördelat på tangentbord 700kr och musen 300kr. Men om du vill ha en bra deal är det nog bättre att lägga ett bud, Vortex TAB90 tangentbordet har jag nu förbundit mig att sälja utan reservationspris här ovan ^^

Musen verkar inte särskilt poppis (försökte sälja den vid ett tidigare tillfälle), så den kan jag sälja till "köp nu"-pris för 300kr + frakt, tangentborden ligger mig lite närmare om hjärtat allihopa.

You snooze you lose!
TGB var lite över min budget men musen var lite kinkig att missa

Permalänk
Medlem

450+frakt va69

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

You snooze you lose!
TGB var lite över min budget men musen var lite kinkig att missa

Så är det, beklagar! Notera att jag satte "Köp Nu"-priset till 600kr + frakt på de två kvarvarande tangentborden, och inte 700 som jag först skrev. Om det nu gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

450+frakt va69

Noterat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Erbjuder:
200kr - Asus PCE-AC68
250kr - ASUS ROG Gladius
...
400kr - Vortex Race 3

Kan hämta i centrala Uppsala(Salabacke, Ångström/ITC, Stadsbiblioteket?) eller betala för frakt.

Drar mig ur från tangentbordet, antog fel om brytarna.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

Varmilo VA69SE nu SÅLT till köp nu-pris per PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Drar mig ur från tangentbordet, antog fel om brytarna.

Noterat! Stämmer det att du vidhåller budet på Asus PCE-AC68 även nu när musen sålts och budet på race 3 dragits tillbaka? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perpetratorn:

Noterat! Stämmer det att du vidhåller budet på Asus PCE-AC68 även nu när musen sålts och budet på race 3 dragits tillbaka? 🙂

Japp

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

Bjuder:
250kr för Asus AC68
200kr för chassit

Kan hämta upp där det passar dig

Permalänk
Medlem

AC68: 300kr+frakt.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

Bud noterade!

Bud är nu noterade enligt nedan, budgivningen fortgår t.om. imorgon måndag kl 21:29:
QNAP TS253-D-4G, ledande bud 1800kr + hämtning av alexejrm
Vortex Race3, inga aktiva bud
Asus PCE-AC68, 300kr + frakt bjudet av futhark14
DeepCool Mattrex70 - 200kr + hämtning av Escapee

Dessa är sålda till köp nu-pris:
Vortex TAB90 - SÅLT (per PM till köp nu-pris)
Varmilo VA69SE - SÅLT (per PM till köp nu-pris)
Asus Rog Gladius II - SÅLD till osby0479 (köp nu-pris)

Permalänk

Inte meningen och försöka snipea i sista sekund.
Skickade ett PM men inte fått svar, så skickar det här också. Budet kvarstår.

Bud 2000kr + hämtas för QNAPen