10th generation cpu eller nyare sökes.

Permalänk
Medlem

10th generation cpu eller nyare sökes.

Som rubriken lyder, söker 10th generation cpu eller nyare.

Tillhörande moderkort kan vara av intresse också beroende på modell.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Så en annons på tradera för nån timme sedan.
https://www.tradera.com/item/120309/536206145/processor

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin353:

Så en annons på tradera för nån timme sedan.
https://www.tradera.com/item/120309/536206145/processor

Det där var en skum annons. Ingen beskrivning eller någonting och vill skicka en processorn för 3000 kr som ospårbart och oförsäkrat brev.

Permalänk
Medlem

Kommer inte nappa på den annonsen. Massivt överpris när man kan få en 12600k för i princip samma pengar som är bättre på i stort sett allt.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat annonsen då nyare i5 faktiskt kan vara ett bättre alternativ.

Permalänk

Ja, annonsen var lite skum det kan jag hålla med om. Önskar dig ett fortsatt lycka till att leta efter en cpu

Permalänk
Medlem

Såldes ju 11900kf för 3300 på Netonnet och ligger en som fyndvara för 3390 tror jag. Men för de pengarna börjar ju 12th gen att bli spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Såldes ju 11900kf för 3300 på Netonnet och ligger en som fyndvara för 3390 tror jag. Men för de pengarna börjar ju 12th gen att bli spännande.

Absolut. Som sagt, 12600k ser väldigt intressant ut. Behövs inget svindyrt moderkort heller verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Absolut. Som sagt, 12600k ser väldigt intressant ut. Behövs inget svindyrt moderkort heller verkar det som.

Nej ska man inte klocka så går man ju runt med B660 och klarar sig för under 2 papp. Mycket lovande. Men ja, begagnad 10th gen med bra moderkort får man ju för under 3. 12600k landar på över 4 inkl mobo så den procentuella förtjänsten är inte där för spel iaf.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev en 12600kf + Gigabyte Aorus Elite Z690 för 4800 på Netonnet. Rätt ok pris med tanke på vad folk på Blocket och Tradera försöker sälja 10th - 11th generation för.

Men tack för tipset.👍