Permalänk
Medlem

Nvidia Shield ljudproblem.

Hejsan hoppsan!

Har en Nvidia Shield där jag har problem med att ljudet "klipper" vid slumpmässiga tider. Det är endast någon millisekund som ljudet "klipper" men är ganska frekvent om man säger så.

Hela alltet består av följande:
Nvidia Shield Pro 2019 (uppdaterad till senaste firmware).
LG OLED55B8PLA.
Sony STR-DN1080.
2st Nördic HDMI 2.1 kablar för att utesluta kabelproblem.

Nvidia Shielden är kopplad till TV'n i HDMI 1 porten.
Förstärkaren är kopplad till TV'n via HDMI 2 ARC porten.

Kör alltså in Nvidia Shielden i tv'n direkt eftersom jag hade problem med HDR-material när jag körde direkt in i förstärkaren och passtroughar ljudet via tv'n till förstärkaren.

Är det någon annan som har haft liknande problem med sin Shield och kringutrustning som fått det o lira igen??

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande 8.2.3 och nu Kodi 19.4, inga problem.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Kör fortfarande 8.2.3 och nu Kodi 19.4, inga problem.

Kör du med förstärkare också?
Verkar många som har samma problem om man söker lite men hittar ingen uppenbar fix tyvärr..

Permalänk
Medlem

Kodi 19.4 Android specifics
Fix: Audio buffers adjusted.
Fix: Various TrueHD stutter/dropout issues corrected.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Har liknande problem på broderns scheld, låter som det inte är lika ofta han har dock, men problemet fins där och det är i Kodi som vi märkt det.
Han kör genom recivern först med samma hdmi kablar som du har.
Nya Oled g65. Och Marantz sr7015

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Sorry för dåligt med svar från mig! Jag har dock löst problemet. Min gamla oled hade endast Arc och inte EArc. Bandbredden räckte alltså inte till. Blev en ny LG C1'a som fick ersätta min gamla trotjänare och det löste alla problem!