Helgsnack: Vilket spel ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilket spel ser du mest fram emot i år?

År 2022 har rivstartat med flera spelsläpp och fler väntar. Har du något särskilt i önskelistan?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget vad jag vet, får väl se om det kommer något intressant

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa Steam Deck, spelet känns mindre viktigt, annars har jag köpt mer än 5 legospel till mitt barn, ser fram emot att spela igenom allihopa

Permalänk

Jag spelar inte så mycket men ser fram emot nya Zelda!

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 "Remaster" som ska släppas runt/strax före sommaren, om det inte blir försenat igen.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Starfield såklart, och Stalker 2.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Om det kommer nåt nytt dragon quest eller final fantasy så skulle det väl vara något av dom antar jag. Eller om det nya PSVR släpps så kan jag tänka mig lite annat. Får nog svara att PSVR är det jag ser fram emot mest förutsatt att det kostar i runda slängar som föregångaren.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

Kerbal Space Program 2 kan nog bli något jag lägger en del tid på.

Grand Theft Auto V låter ju grymt annars! Fast vänta, har jag inte kört det förut...?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Starfield , Stalker 2, BOTW2

och den kommande expansionen till Division 2

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Xenoblade Chronicles 3 i september och BotW 2 någon gång detta år (men skulle inte bli förvånad om det blir fördröjt likt första BotW) är två spel som jag definitivt kommer köpa direkt när de släpps.

Permalänk
Medlem

Läser lite nyheter ibland men de blir ju nästan alltid försenade så har aldrig några förhoppningar på premiärdagen. Jag väntar tills de släppts innan jag läser mer, och ett år tills alla patchar är på plats innan köp. Har en tillräcklig backlogg. 😛
Meeeeeeeen....... System Shock remaken om den kan få liv i franchisen.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Stalker 2 har stått på önskelistan länge #fuckputin men nu ser jag mest fram emot Oblivion Lost Remake 3.0

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Homeworld 3 och Breath of the Wild 2 (om det ens kommer ut i år...), och eventuellt Stalker 2. Känns som de enda som är intressanta i år.

Permalänk

Sedan 2001 dvs i 21 år har man väntat. Men snart är Baldurs Gate III redo att stjäla timmar efter timmar av mig. Förhoppningsvis nu under 2022, 21 års väntan är länge nog.
Och nej en e-a är inte ett spel som är avsedd som ett "fullgott utvecklat" spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Xenoblade Chronicles 3 i september och BotW 2 någon gång detta år (men skulle inte bli förvånad om det blir fördröjt likt första BotW) är två spel som jag definitivt kommer köpa direkt när de släpps.

Instämmer i Xenoblade Chronicles 3! Ser för övrigt fram emot remastern av Chrono Cross som släpps snart. 😁

Permalänk
Medlem

Har redan lagt vantarna på Horizon som är mitt personliga goty, annars ser man väl mest framemot Lego Star Wars, Stalker 2 och Starfield. Vet inte om God of War Ragnarök kommer i år men hoppas kan man!

Permalänk
Medlem

Nivalis (om det kommer ut i år d.v.s.)

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Old World (releasen på GOG) - behöver ett bra evighetsspel som man kan plocka fram vid behov

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Älskar sci-fi så Starfield helt klart.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

inga längre. Det är inte som förr. Nu blir man bara besviken för varje release som kommer

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Keeper of the Bamse

Stalker 2, om jag vågar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Just nu spelas DL2 och Elden Ring men framöver ser jag fram emot BotW2, STALKER 2 (om det inte blir försenat tack vare ryssjäveln) och Starfield är väl det jag drar mig för minne

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli att se vad som släpps till Switch, just nu remastern av life is strange. Är annars mer intresserad av att återuppleva gamla gobitar som half life på steam deck när jag skaffat en.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Om det stämmer att BoTW 2 kommer ut i år så är det ju utan tvekan det jag ser fram mest emot. Men jag har en massa timmar Elden Ring kvar att ta mig igenom så det får gärna vänta lite.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Kingdom Come 2! Men inget sagt om, och i så fall när, det släpps.

Permalänk
Medlem

Starfield!
Och, om det kommer ut, Zelda BOTW2.

Hoppas att spelen har rikt innehåll och karaktär. Har prövat de senaste MMO:na, men som alltid vill de inte vara en kul krydda i tillvaron, de försöker bli ditt liv - och jag har varken lust eller tid med det.

Permalänk
Medlem

Jag såg fram emot Stalker 2, men det kommer nog inte i år.

https://www.fz.se/nyhet/289384-stalker-2-utvecklingen-pausad-...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ser som ett antal andra här i tråden mest fram emot Xenoblade Chronicles 3, har 150-400h i varje av de hittills släppta spel i serien, mest i XCX, så den har verkligen lyckats fånga mig.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr bränt nöjesbudgeten i rekordhastighet den här månaden, men får bli Dying Light II nästa månad

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS