Galaxy Book Pro 360? (5000 rabatt på Benify)

Permalänk
Avstängd

Galaxy Book Pro 360? (5000 rabatt på Benify)

Jag är lite inne på att köpa denna datorn till tjejen. Hon pluggar en kurs i digital bildbehandling just nu och "håller på med konst" en del, så stöd för penna är ju ganska passande. Och förstås Oled-skärm med riktigt bra färger och så. Har läst en del recensioner och de är överlag positiva, gnäller på webbkameran som är rätt pissig, men det spelar ingen roll för henne (eller mig), och att skärmen inte är riktigt så ljus som man kunde önska. Sen säger en del att den inte är jätteprisvärd jämfört med närliggande konkurrenter, men via Benify kostar den 7500 istället för 12500 så då anser jag att den är rätt trevlig.

Specen är aningen klen dock. En snål i5:a funkar nog bra även för Photoshop och så, men 8GB RAM känns aningen tight. 256GB SSD är nog inget större problem.

Så vad tror ni. Är det någon miss i denna dator som jag inte tänkt på, eller kanske Samsungs laptops i allmänhet?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var själv rätt så sugen på den där. Men med i7 och mer minne. Jädra läcker och superlätt!
Under 16ram har jag svårt att rekommendera idag. Skaffade en surfare pro 3 med 4 gig ram för några år sedan. Den funkar rätt bra fortfarande till webläsaren, men 4 gig blev dumsnålt i längden.
Aja.
Back to that laptop.

Gick till butik och klämde och kände. Den utan 360 hade en trist plastram runt skärmen som jag inte gillade. Klas hela vägen ut ville iaf jag ha. Det har 360varianten!
Det föll på gånggärnen däremot. Skärmen ändrade läge av att mn lyfte upp datorn. För 17.000 som varianten jag kollade på var det en för stor miss. Tänkte att när den är mer sliten så kommer den bli ännu mer sloppy. Och så var det väl lite för dyrt kanske 😁.

Men ja, det var väl det enda. Och för en mycket lägre peng kan det säkerligen bli ett trevligt köp.

Själv valde jag en lenovo yoga pro 7 med oledskärm istället. 12.000:- med mer minne och högre upplösning. Fast också större och tyngre.

Det enda jag är missnöjd med är att datorn kom med Windows home så inge bitlocker. Och lenovo har inte fått rätt på sleep states så drive encryption stöds inte heller.

Är det av relevans att enheten är krypterad (ska bäras runt och vara i publika utrymmen - stöldrisk) så kan det vara värt att kolla krypteringsmöjligheter. Det glömde jag göra.

Annan laptop jag fastnade för som faktiskt hade allt jag villle var konstigt nog huawei mate x pro. Orippat, i know. Kändes väldigt vra i kvaliten och lätta. Men de var också för dyra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Jag var själv rätt så sugen på den där. Men med i7 och mer minne. Jädra läcker och superlätt!
Under 16ram har jag svårt att rekommendera idag. Skaffade en surfare pro 3 med 4 gig ram för några år sedan. Den funkar rätt bra fortfarande till webläsaren, men 4 gig blev dumsnålt i längden.
Aja.
Back to that laptop.

Gick till butik och klämde och kände. Den utan 360 hade en trist plastram runt skärmen som jag inte gillade. Klas hela vägen ut ville iaf jag ha. Det har 360varianten!
Det föll på gånggärnen däremot. Skärmen ändrade läge av att mn lyfte upp datorn. För 17.000 som varianten jag kollade på var det en för stor miss. Tänkte att när den är mer sliten så kommer den bli ännu mer sloppy. Och så var det väl lite för dyrt kanske 😁.

Men ja, det var väl det enda. Och för en mycket lägre peng kan det säkerligen bli ett trevligt köp.

Själv valde jag en lenovo yoga pro 7 med oledskärm istället. 12.000:- med mer minne och högre upplösning. Fast också större och tyngre.

Det enda jag är missnöjd med är att datorn kom med Windows home så inge bitlocker. Och lenovo har inte fått rätt på sleep states så drive encryption stöds inte heller.

Är det av relevans att enheten är krypterad (ska bäras runt och vara i publika utrymmen - stöldrisk) så kan det vara värt att kolla krypteringsmöjligheter. Det glömde jag göra.

Annan laptop jag fastnade för som faktiskt hade allt jag villle var konstigt nog huawei mate x pro. Orippat, i know. Kändes väldigt vra i kvaliten och lätta. Men de var också för dyra.

Jo Yoga är absolut trevlig. Och det kan vara ett problem med för lite minne och så, min Surface Pro 2 är trevlig men med 4/64GB så passar den inte till Photoshop eller liknande exempelvis, dock har nog den begränsade lagringen varit ett större problem än internminnet på den, fast med mer lagring hade jag sannolikt försökt köra tyngre grejer förstås.

Men 8GB kanske räcker hyfsat ändå. Jag hade gärna lagt till mer minne men det var ingen möjlighet där tyvärr, utan Samsung hade bara en modell via Benify, och ska jag lägga på 5000-6000 till bara för att få 16GB så finns det fler alternativ förstås.