Dum ide att ta bort frontkåpan på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Dum ide att ta bort frontkåpan på grafikkort?

Det är meckigt som fan att ta ur mitt Strix 1070 ur mitt Louqe Ghost S1, men inte om plastkåpan tas bort som på bilden eftersom kortet blir kortare. Fläktarna är monterade på flänsen i en separat anordning. Plastkåpan har bara LED-strip som aldrig använts.

Är detta en dålig idé? Hur mycket bidrar hålen i kåpan för lufttransporten? Jag har läst lite relevanta kurser som kemiingenjör men fläktar och pumpar var väl inte de roligaste områdena direkt så känner mig inte särskilt kvalificerad för att bedöma.

Inga killgissningar!

Bildlänken funkade inte
Permalänk
Medlem

är väl bara kolla grafikkortets temperatur med och utan under samma last så ser du om det gör skillnad och i så fall hur stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

är väl bara kolla grafikkortets temperatur med och utan under samma last så ser du om det gör skillnad och i så fall hur stor

Ja empiriskt är alltid bäst men skulle ändå gärna få feedback från någon som läst energiteknik eller liknande med större intresse för det teoretiska än vad jag hade.

Jag måste också troligtvis montera isär hela chassit igen för att sätta på plastkåpan vilket jag gärna slipper.