Köpråd, simpel Android-lur med bra ljud

Permalänk
Medlem

Köpråd, simpel Android-lur med bra ljud

Hej!

Min gamla S7 Edge börjar ge upp så det är dags för en ny lur. Jag har vare sig intresse eller koll på marknaden dock så efterlyser lite hjälp.

Det enda som är viktigt är att det låter bra vid samtal, dvs kvalitativ mic + speaker, samt ett bra batteri. Den bör ha Android som är det enda jag är van vid. De enda apps jag använder är BankID och Swish och ibland någon authenticator för 2FA. That's it.

Hur billigt kan jag komma undan, och har ni något fint tips? Gärna via Inet eller Webhallen om möjligt, men det är inget krav.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Hej!

Min gamla S7 Edge börjar ge upp så det är dags för en ny lur. Jag har vare sig intresse eller koll på marknaden dock så efterlyser lite hjälp.

Det enda som är viktigt är att det låter bra vid samtal, dvs kvalitativ mic + speaker, samt ett bra batteri. Den bör ha Android som är det enda jag är van vid. De enda apps jag använder är BankID och Swish och ibland någon authenticator för 2FA. That's it.

Hur billigt kan jag komma undan, och har ni något fint tips? Gärna via Inet eller Webhallen om möjligt, men det är inget krav.

Kolla om denna duger, 990kr på NetOnNet

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Hej!

Min gamla S7 Edge börjar ge upp så det är dags för en ny lur. Jag har vare sig intresse eller koll på marknaden dock så efterlyser lite hjälp.

Det enda som är viktigt är att det låter bra vid samtal, dvs kvalitativ mic + speaker, samt ett bra batteri. Den bör ha Android som är det enda jag är van vid. De enda apps jag använder är BankID och Swish och ibland någon authenticator för 2FA. That's it.

Hur billigt kan jag komma undan, och har ni något fint tips? Gärna via Inet eller Webhallen om möjligt, men det är inget krav.

Jag hade köpt OnePlus Nord 100 då. 1590kr från deras egna hemsida. Mycket för pengarna. Mycket bra batteri (5000mAh), relativt snabb 18W laddning, dubbla högtalare som du önskade, osv.
https://www.oneplus.com/se/n100

EDIT:Såklart var den slut i lager..

Permalänk
Medlem

Bra tips från båda, tack! Jag får ta mig en titt på dem.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

förvänta dig inte att en lur för 1500 har bra ljudkvalite dock..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.