Ficklampa UTAN massor av olika blinklägen?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Anker är när det kommer till ficklampor? Funderar på denna i present till sonen, men den verkar också ha massa lägen som jag gärna hade undvikit.

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01KH2JP5G

Permalänk
Medlem

Hittade denna som jag funderar på:
https://www.valostore.se/sv/produkt/ficklampa_olight_i5t_plus
Varför finns den inte hos Amazon tro..

Visa signatur

Linux Mint 21.1 Vera Cinnamon @Mintbox Mini 2 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en lampa jag köpte för länge sedan från typ aliexpress som kom med två extra blinklägen (stroboskop och sos). Men det gick att stänga av på ett småklurigt sätt.

Om man växlar till lägsta ljusläget och väntar fem sekunder så blinkar den till. Om man då stänger av den under blinket stängde man av och på blinklägena. Kanske finns något sådant på nyare lampor också?

Den här kommer dock också ihåg senaste ljusinställning när den stängs av. Convoy c8 heter den iallafall även om det verkar finnas en massa versioner på LED och driver till den.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Någon som vet hur Anker är när det kommer till ficklampor? Funderar på denna i present till sonen, men den verkar också ha massa lägen som jag gärna hade undvikit.

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01KH2JP5G

Skulle valt en wurkkos fc12 idag också, för de pengarna är den äckligt grym.

Nu beror det ju på användningsområdet, men känns som det är dubbla priset eller riskera kinalampor för att hitta något liknande

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Nej du ser helt rätt.
Den här ficklampan har något som kallas löst ljus.
Den består av 42 bitars ljus och det som händer att en del bitar faller bort på vägen så det upplevs som att även om ljuset riktas uppåt så lyser det neråt

För att återgå till och vara tråkig så vet jag inte varför bilden ser ut som den gör, men en förklaring kan vara att ljusbilden på den här ficklampan som de säger har..
Bredare ljuskägla - Bättre periferiseende

Tror inte på din teori. Måste bero på extra stark gravitation just vid fotograferingsplatsen. Einstein har ju visat att ljus böjs av när det passerar stora massor med hög gravitation och man kan ju se hur mannen(?) lutar mot platsen där gravitationen är som störst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Tror inte på din teori. Måste bero på extra stark gravitation just vid fotograferingsplatsen. Einstein har ju visat att ljus böjs av när det passerar stora massor med hög gravitation och man kan ju se hur mannen(?) lutar mot platsen där gravitationen är som störst.

Klurat länge?