Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Spel har ingenting på SweClockers att göra.

Vi jagar rykande het hårdvara och överklockar till bristningsgränsen för att surfa Aftonbladet eller öppna Excel 30% snabbare. Spel har inget med kraftig hårdvara att göra.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Här kommer brandfacklan:

Apples produkter är prisvärda

Denna är dock lite intressant Jag själv skulle aldrig någonsin köpa en Apple produkt, har ända jag någonsin köp av dom var en typ 3-4 år gammal ipod touch som jag hade en vecka innan jag sålde den vidare.

Men så fort man börjar räkna in design och kvalité så är ändå inte Apple inte så farligt dyra. Bara att kolla på Surface Laptop Studio och vanliga Surface Studio 2. Så fort man räknar in just design och kvalité så är ändå Apple helt okej när det kommer till pris.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Spel i mer än 60fps är överskattat.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Så länge det inte är en FPS.

Speciellt competitive FPS-spel!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av johanandersson:

Vi jagar rykande het hårdvara och överklockar till bristningsgränsen för att surfa Aftonbladet eller öppna Excel 30% snabbare. Spel har inget med kraftig hårdvara att göra.

Spel är för veklingar som inte lärt sig bencha. Och jo, självfallet behöver jag en Ryzen 9 5950X för att shuffla låtar i Foobar2000.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Final Fantasy VII är ett överskattat JRPG i mängden

#SparkaJacob

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Jag hann före! Jacob slutar på SweClockers

Ägd.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av UndaC:

Ett vedträ till:
Final Fantasy VII framstår bara som bra och "speciellt" för JRPG-noobs som inte lirat ett JRPG förut.

I'm in this picture and don't like it.

Låt mig då fråga en sådan JRPG-konnessör av rang vilka spel det är som passar in för herr källarexpert?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Spel är för veklingar som inte lärt sig bencha. Och jo, självfallet behöver jag en Ryzen 9 5950X för att shuffla låtar i Foobar2000.

Jag överklockar för 3Dmark som alla andra.

Datorn? Den har jag till att hitta intressanta filmer på nätet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dinoman:

Jag överklockar för 3Dmark som alla andra.

Datorn? Den har jag till att hitta intressanta filmer på nätet.

Men vad är det du överklockar för att köra 3DMark då? Telefonen?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Samsung Sverige

Samma här, har min monsterdator enbart till att redigera klipp för min youtubekanal med 10 subs. Alla spel jag har installerade är enbart för att lära mig självkontroll.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Windows ME var faktiskt helt ok.

Det var Vista också.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CymbalCrasher:

Det var Vista också.

Agreed, hade aldrig problem med Vista faktiskt!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

- Vuxen personer kan uppskatta RGB-belysning, dvs har inget med ålder att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Final Fantasy VII är ett överskattat JRPG i mängden

Och då hör det till att JRPG i sig är fasligt överskattat... Vill jag bara se mellansekvenser så ser jag en serie istället.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Men vad är det du överklockar för att köra 3DMark då? Telefonen?

Robotdamsugaren

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

- Battlefield 2042 är för jäkla roligt
- AMD > Nvidia alla dagar
- mATX borde vara standarden. 99% av alla som har ATX-moderkort kopplar ändå aldrig in nånting i de understa PCI-slottsen.
- Nintendo Switch är en konsol för retrospel och indiespel, inget annat. Att spela BotW på skräpet var det sorgligaste jag gjorde 2020.
- Guild wars 2 är det överlägset bästa MMO:t på marknaden idag.
- Ray Tracing är fullständigt onödigt och bör överges som teknik.
- 4K på mobilskärmar är bland det dummaste teknikvärlden kommit på.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:
  • Windows ME var faktiskt helt ok.

Att ME var/är dåligt är bara en MEME (badum tish).
Kör det nästan dagligen och det är betidligt trevligare/enklare att hålla på med än äldre W9x.
Fight me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ett vedträ till:
Final Fantasy VII framstår bara som bra och "speciellt" för JRPG-noobs som inte lirat ett JRPG förut.

*Final Fantasy 12 är bästa spelet i hela FF serien

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrik-W:

Jo men det kan jag hålla med om. Har inte gått all in på det men gillar det på tangentbordet även om själva datorn bara har fast lysande grönt ljus.

Säg nu för fan inte till någon att jag tycker det här!

Självklart håller vi tyst om sådant.

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Grafiken på ZX Spectrum var estetiskt mer tilltalande än den på 64:an.

Permalänk

Testkörningar bör inte köras på Windows; de bör göras på Linux istället.

Permalänk

Gsync/Freesync är det största som hänt pc-gaming på de senaste 15 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Tycker Red Dead Redemption 2 är riktigt dåligt/tråkigt.

För att citera Toy Story: "You've got a friend in me!" Kunde inte hålla med mer.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

FarCry 5 är det bästa spelet i serien, enbart på grund av musiken och miljön.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Ohh, jag kom på en.

Lisa Su har rätt rörande PS5!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Självklart håller vi tyst om sådant.

Tack! Eller vänta nu...


NOOOOOOOOOOOOOO...!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:
  • Windows ME var faktiskt helt ok.

Ja men för mig så var det faktiskt så.
På dåvarande datorn hade jag en enda USB port. Den fungerade aldrig under W98 eller NT4. Under ME så kunde jag ansluta mitt USB tangentbord och ha musen kopplad till tangentbordets hub så då hade jag mus, tangentbord och en usb 1.1 disk kopplad till datorn.

Sen kom W2K och så var det löst på allvar

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

RGB är bara för personer som gillar julgranar och jag gillar inte julgranar.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmoire:

Okej här kommer en riktigt kontroversiell som alla på swec vet är sann men som man ändå inte låtsas om;
Det är i princip alltid bättre och billigare att köpa en prebuilt än att bygga själv!
(åtminstone i Sverige)

Vad betyder bättre i sammanhanget?

Billigare i rent slutpris kan det absolut vara, speciellt i dessa tider.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450