Permalänk
Medlem

Stort GPU-test:

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här har skrivits tidigare i tråden, men jag själv fick mycket bättre fps genom att gå tillbaka till nvidia driver version 496.13

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Vet inte om det här har skrivits tidigare i tråden, men jag själv fick mycket bättre fps genom att gå tillbaka till nvidia driver version 496.13

https://www.youtube.com/watch?v=RtvJtdEOUf8

Blev samma, eller tom sämre för mig mär jag testade

Permalänk
Medlem

Det största problemet just nu är serverprestandan med en massa lagg och rubberbanding. Det är ett större problem än "bara" dålig fps.

Jag kör på låga inställningar och maxar varken CPU eller grafikkort, och allting känns som att röra sig i sirap.

Jag borde inte spela mer egentligen just nu men jag kan inte sluta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Min kompis skrev till mig i helgen och sa att han har nog lite jobb att göra med svävaren på Måndag och skrattade lite. Tydligen så hade Criterion studion varit igång och ändrat svävaren, så han skyllde på dom. Men vi kan nog räkna med en patch i framtiden. Vet att första patchen redan är klar och att dom jobbar på patch nr 2.

Haha kul inside-info!

En tröst i sammanhanget är ju att svävaren bjudit på väldigt många skratt, även fast dom är sjukt irriterande att stöta på

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av isbjoern:

Haha kul inside-info!

En tröst i sammanhanget är ju att svävaren bjudit på väldigt många skratt, även fast dom är sjukt irriterande att stöta på

Haha ja man känner sig rätt maktlös när man hör dånandet från en svävare komma analkandes, för att sedan brista ut i skratt när den inte lyckas svänga och istället för att regna kulor över en faller den ner för ett stup eller liknande.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Ska testas snarast!
Tack för info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ska testas snarast!
Tack för info

samma skit märkte ingen skillnad...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Dessvärre ingen skillnad för mig med dessa drivers. Ligger på 70fps med 5900x @4,9Ghz och Rtx3080 Ftw3. Ultra settings, 1440p

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Dessvärre ingen skillnad för mig med dessa drivers. Ligger på 70fps med 5900x @4,9Ghz och Rtx3080 Ftw3. Ultra settings, 1440p

oj men då är det iaf bättre för min del ligger runt 90-120... samma setup typ..

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Min kompis skrev till mig i helgen och sa att han har nog lite jobb att göra med svävaren på Måndag och skrattade lite. Tydligen så hade Criterion studion varit igång och ändrat svävaren, så han skyllde på dom. Men vi kan nog räkna med en patch i framtiden. Vet att första patchen redan är klar och att dom jobbar på patch nr 2.

Fick du gå ut med sådan info?
Nu kanske inte detta var så känsligt, men man vet aldrig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick du gå ut med sådan info?
Nu kanske inte detta var så känsligt, men man vet aldrig

Det är sant. Men att man jobbar på en patch lär inte vara känslig info. Han berättar aldrig några hemligheter för mig, hur mycket jag än försöker snoka.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Dessvärre ingen skillnad för mig med dessa drivers. Ligger på 70fps med 5900x @4,9Ghz och Rtx3080 Ftw3. Ultra settings, 1440p

Samma här... tror det blev lite sämre... liger 60 som lägst i 1440p... i 1080p, kanske runt 80-85 som lägst... men ser ju skit ut på min 1440p skärm...
Allt på lägsta man kan ha...
Hur kan man "trimma" på bästa sätt i nvidia settings?

Edit: har ett gtx 1080 och i7 8700

Permalänk
Medlem

Blev dlss bättre med nya drivers? Tyckte även quality läget var ganska suddigt

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

oj men då är det iaf bättre för min del ligger runt 90-120... samma setup typ..

Lustigt, vad kör du för drivrutiner? Och har du ändrat något annat i config?

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Bra, det är så i varje match vilket börjar bli tröttsamt :/

Permalänk
Medlem

Börjar Dice om från början vid varje nytt bf? För tycker det är samma bugar vid varje nytt bf.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Börjar Dice om från början vid varje nytt bf? För tycker det är samma bugar vid varje nytt bf.

Det är en helt ny Frostbite motor till detta spel. Så faktiskt, så har dom fått börja om från början denna gång. Allt är typ ny kod.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Lustigt, vad kör du för drivrutiner? Och har du ändrat något annat i config?

körde innan den som hette 496.13 och den känns faktiskt lite bättre än den ny senaste efter jag har testat... annars allting på stock.. dock så dippa min så klart ner ibland till 60 oxå men vi "normal" så ligger den runt där.. om afterburner stämmer så klart..

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Men alltså. Varifrån kom rubberbandingen?
Förstår inte varför dom har en öppen beta för att testa av grejor när dom ändå fallerar. Jag förstår inte hur man kan ha utvecklat en produkt i 3 år och inte löst dessa saker(?).

Skulle ha full förståelse för om dom har problem med t ex RayTracing, det är ju nya koncept. Nätverkskod har man väl köttat i 20+ år nu....

Fan skulle ge 1000:- för att få sitta ner med några DICE devs och få berättat vad det är som går så fel.

Det lär väl finnas DICE devs här på forumet? Läck lite info

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat sen i Söndags och då funkade det "bra" för mig. Servermässigt om man säger så. Hoppade in i en match nu och servrarna kändes betydligt sämre. Nu vet ja inte om det kanske beror endel på servrarna. Men med nya Drivisarna från Nvidia, så kändes det som min fps va lägre. Kunde definitivt se dippar ner till 70fps nu och det kunde jag inte tidigare.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Jag upplever tyvärr extrema fps drops mest hela tiden nu efter senaste uppdateringen från nvidia.

Håller sig runt 50-70 fps men men jämna mellanrum så dippar den till 10-20 fps.

Svårt att säga vad det kan bero på då det sker oavsett om jag kör medium, high eller ultra

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

körde innan den som hette 496.13 och den känns faktiskt lite bättre än den ny senaste efter jag har testat... annars allting på stock.. dock så dippa min så klart ner ibland till 60 oxå men vi "normal" så ligger den runt där.. om afterburner stämmer så klart..

Ja okej. Hur ser din load ut? Min ligger typ på 60% gpu och 60% CPU

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Jag upplever tyvärr extrema fps drops mest hela tiden nu efter senaste uppdateringen från nvidia.

Håller sig runt 50-70 fps men men jämna mellanrum så dippar den till 10-20 fps.

Svårt att säga vad det kan bero på då det sker oavsett om jag kör medium, high eller ultra

Kanske man väntar med uppdateringen då. Tänkte spela när jag kommer hem från jobbet.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska säga.
Hitboxarna verkar konstiga, känns inte rätt.
Vart mest arg.

Scorebord måste de ju fixa igen.
Kanske se hur mycket dmg man gjorde på den andra.
Spotta folk som back in the day vore fint, nu ligger sniper ta mig fan överallt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

En annan sak jag upptäckt är varken grafikkort eller cpu(vilket dock är förklarligt) sätts under max/nära max load för mig utan kortet arbetar i 60-70%.
Jag kör i full res. (3840x1600 144hz) så man tycker ju att kortet ska arbeta närmare 100% i mitt tycke. Men som sagt...det kanske krävs lite optimeringar främst från DICE och kanske från Nvidias sida.

Då jag i övrigt gillar spelet så tror och hoppas jag att kommande uppdatering fixar innehåller en hel del optimeringar

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vet inte vad jag ska säga.
Hitboxarna verkar konstiga, känns inte rätt.
Vart mest arg.

Scorebord måste de ju fixa igen.
Kanske se hur mycket dmg man gjorde på den andra.
Spotta folk som back in the day vore fint, nu ligger sniper ta mig fan överallt.

Körde du med assault rifles? För dom är det nog något fel på. Extremt mycket random spread. Kör med SMGs istället, dom beter sig mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Undrar varför dom inte lagt in DX12 stöd (utan att behöva ändra i config-filen)? Både i Bf1 och Bfv så fick jag iaf mycket bättre prestanda med 12 än 11.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]