Remedy avtäcker Alan Wake Remastered – släpps redan i höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolle99:

Kul att du säger David Lynch. Alan Wake var extremt inspirerat av Twin Peaks. Om du gillade miljön i Twin Peaks kommer du älska Alan Wake skulle jag tro.

Ja Twin Peaks ligger mig nära hjärtat så det låter mycket lovande

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra spel! Detta ser man fram emot!

Permalänk
Medlem

Jag kanske låter tråkig men Max Payne 1 & 2 hade mångfaldigt bättre omspelbarhet just för att det inte tog sig självt för allvarligt och väldigt kul spelmekanik.

Alan Wake gör många saker bra, men det är stelare, många gånger kände jag mig otroligt klumpig i mörkret. Dock kanske det snarare var Max Payne som var lite för lätt kanske

Jag spelade igenom spelet, DLCerna och American Nightmare men jag måste tyvärr säga att det var mer än ett dussin gånger jag tänkte för mig själv "Nej inte ännu en jobbig shootout där jag måste blända sociopater och besatta grävmaskiner med en dassig lykta".

Utöver det var berättelsen fin och berättandet trevligt samt presentationen väldigt inbjudande.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ooouuhh! Alan Wake är ett av mina favoritspel genom tiderna!! Kul!!!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Dök upp en trailer igår under Playstation Showcase!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=mRVBZC-RJF0

Dök upp en trailer igår under Playstation Showcase!

Ser ut som PC-versionen som släpptes för nästan 10 år sedan. Intressant att se om några andra förändringar och förbättringar tillkommer.

Inte lika säkert att det blir ett köp för mig som det ser ut nu. Men blir det någon nämnvärd förbättring av PC-versionen så blir det köp.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Ser ut som PC-versionen som släpptes för nästan 10 år sedan. Intressant att se om några andra förändringar och förbättringar tillkommer.

Inte lika säkert att det blir ett köp för mig som det ser ut nu. Men blir det någon nämnvärd förbättring av PC-versionen så blir det köp.

Spelade igenom den ursprungliga PC-versionen för 3 år sedan med alla detaljer uppskruvade till taket vid 4K-upplösning, och är beredd att hålla med om att trailern skvallrar om ganska små förändringar på grafikfronten. Skulle säga att de definitivt har touchat upp texturerna en hel del samt filat lite på spelar/NPC-modellerna. Verkligen inte revolutionerande dock, så skulle gissa att det inte handlar om något grafikmotorbyte eller liknande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Spelade igenom den ursprungliga PC-versionen för 3 år sedan med alla detaljer uppskruvade till taket vid 4K-upplösning, och är beredd att hålla med om att trailern skvallrar om ganska små förändringar på grafikfronten. Skulle säga att de definitivt har touchat upp texturerna en hel del samt filat lite på spelar/NPC-modellerna. Verkligen inte revolutionerande dock, så skulle gissa att det inte handlar om något grafikmotorbyte eller liknande.

Mycket av det som visades är förrenderat men lite såg man ju från själva spelet. Skulle nog själv behöva göra en nogrannare jämförelse. Men förbättringspotenioal finns helt klart, även om PC-utgåvan 2012 var ett stort lyft från Xbox 360-lanseringen 2010 (eller när det nu var). Light shafts var ganska hett då har jag för mig, detta spel och Stalker: Call of Pripyat var några av få spel som hade stödet (på PC) vid tidpunkten. Kan minnas fel, är ju ändå ca 10 år sedan.

Förhoppningen kom aldrig någon vart för mig men tanken på att man använt det man lärt sig med Control och kört den motorn med raytracingstöd hade varit sjukt läckert men detta ser ut som en port bara.

Hoppas det säljer bra, hade varit fint med ett Alan Wake 2 trots allt. Och då hoppas jag på raytracing. Så blir eventuellt att rösta med plånboken bara därför.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Mycket av det som visades är förrenderat men lite såg man ju från själva spelet. Skulle nog själv behöva göra en nogrannare jämförelse. Men förbättringspotenioal finns helt klart, även om PC-utgåvan 2012 var ett stort lyft från Xbox 360-lanseringen 2010 (eller när det nu var). Light shafts var ganska hett då har jag för mig, detta spel och Stalker: Call of Pripyat var några av få spel som hade stödet (på PC) vid tidpunkten. Kan minnas fel, är ju ändå ca 10 år sedan.

Förhoppningen kom aldrig någon vart för mig men tanken på att man använt det man lärt sig med Control och kört den motorn med raytracingstöd hade varit sjukt läckert men detta ser ut som en port bara.

Hoppas det säljer bra, hade varit fint med ett Alan Wake 2 trots allt. Och då hoppas jag på raytracing. Så blir eventuellt att rösta med plånboken bara därför.

Wario64 gjorde en snabb jämförelse av en av de förrenderade mellansekvenserna, vilket inte säger något om in-game-grafiken, men dock visar den nya modellen för Alan Wake. Ser nästan lite väl annorlunda ut mot originalet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

https://pbs.twimg.com/media/E-16_kWVkAEH0XY?format=jpg&name=large

https://pbs.twimg.com/media/E-17E8UVkAIl-tu?format=jpg&name=large

Wario64 gjorde en snabb jämförelse av en av de förrenderade mellansekvenserna, vilket inte säger något om in-game-grafiken, men dock visar den nya modellen för Alan Wake. Ser nästan lite väl annorlunda ut mot originalet!

Intressanta bilder, funderar lite på om det inte är någon form av raytracing, eller pathtracing, som syns i bilden. Muggarna borde ge mer reflektionsmässigt men ljuset som kommer in genom persiennerna kan mycket väl vara trace'ade. Spännande, hade gjort så mycket med ett spel som detta! Alans modell går från någon som ser ut som ett animerat lik till något iallafall trovärdigt levande med hehe.

Har mycket spel att spela som det är redan men började precis hämta hem Alan Wake igen. Har blivit så sugen på att spela det igen. Samt att jag gärna vill ha orginalet färskt ifall jag köper remastern.

Permalänk
Medlem

Laddar ner till PS5an nu! Hoppas det är lika trevligt som första gången man spelade igenom.