Bose lanserar hörlurarna Quiet Comfort 45

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Det är höst nu, då höjer affärerna priserna på det mesta så när reorna startar så ska det se ut som att dom sänkt produkterna jättemycket... om du ska köpa något så ska man alltid kolla prishistoriken på prisakt. Har en sak varit mycke billigare så kommer den bli billig igen.

Absolut, men tittade bara på Bose utnämnda msrp. QC 35 ii är ju strax under 2000kr i sverige, inte de 300$ de har som utsatt ordinarie.
Köpte själv XM3 för 1700 när det var det billigaste som setts dittills.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Bose QC35 II är de hörlurar som sitter klart bäst på mig, även efter ett par timmars användning känns de knappt. Kommer definitivt spana in 45-orna. Men nästan 4.000:- känns lite häftigt. Tror ni man kommer kunna köpa dom billigare under Black Friday?

Snarare att du kan köpa qc35 ll billigare. Och att 45 släpps gör ju inte 35 sämre på något sätt så kan fortfarande bli ett kap

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Kan du inte köra dina med sladd? Det fungerar tmärkt med mina sennheiser momentum. Jag antar att det borde ta bort fördröjningen?

Det förtar lite grejen med trådlösa lurar Har ett par trådade AKG-lurar i så fall

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Reser mycket i tjänsten och kör fortfarande på ett par gamla qc15 som jag köpte 2011. Funkar fortfarande perfekt, bytt kuddar några gånger men nu börjar huvudbandet bli slitet samt kuddarna igen. Vet ej om jag ska laga igen eller köpa nya? Har andra hörlurar för musiklyssning hemma så ljudkvalitet är mindre viktigt ifall nya brusreducerande ska införskaffas, fokus är på ergonomi och brusreducering.

Ni som har qc35 eller motsvarande sony (eller andra märken), är hörlurarna tunga då de har inbyggda batteri, orkar man ha på dom under en 12h flygresa? Det är egentligen huvudanledningen till att jag har kvar qc15 då det är väldigt lätta och jag ofta åker på längre flyg/tågresor i jobbet där man gärna vill ha lurarna på huvudet under lång tid.

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är sjukt sugen! Har haft mina QC35 II sedan sent 2018 och det är bland de bästa köp jag gjort. Jag kan väl inte påstå att det är ljud för 3000 spänn, men komforten och brusreduceringen väger upp för det i mitt tycke Bland de hörlurar som jag tycker är absolut bekvämast även med glasögon, iom att de inte sitter så hårt. Lite varma på sommaren dock.

Överväger helt ärligt nästan en uppgradering endast pga USB Type-C. Fy vad jag hatar Micro haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrickpolly:

Reser mycket i tjänsten och kör fortfarande på ett par gamla qc15 som jag köpte 2011. Funkar fortfarande perfekt, bytt kuddar några gånger men nu börjar huvudbandet bli slitet samt kuddarna igen. Vet ej om jag ska laga igen eller köpa nya? Har hörlurar för musiklyssning hemma så ljudkvalitet är mindre viktigt, fokus är på ergonomi och brusreducering.

Ni som har qc35 eller motsvarande sony (eller andra märken), är hörlurarna tunga då de har inbyggda batteri, orkar man ha på dom under en 12h flygresa? Det är egentligen huvudanledningen till att jag har kvar qc15 då det är väldigt lätta och jag ofta åker på längre flyg/tågresor i jobbet där man gärna vill ha lurarna på huvudet under lång tid.

Hade mina qc 35 under en 28 timmars flygning till australien utan några problem. Med batteri kvar vid ankomst.

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Hade mina qc 35 under en 28 timmars flygning till australien utan några problem. Med batteri kvar vid ankomst.

Låter lovande. Kanske värt att spana in qc45 när de kommer ut på marknaden med andra ord!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrickpolly:

Reser mycket i tjänsten och kör fortfarande på ett par gamla qc15 som jag köpte 2011. Funkar fortfarande perfekt, bytt kuddar några gånger men nu börjar huvudbandet bli slitet samt kuddarna igen. Vet ej om jag ska laga igen eller köpa nya? Har hörlurar för musiklyssning hemma så ljudkvalitet är mindre viktigt, fokus är på ergonomi och brusreducering.

Det där låter så bakvänt. Om du hade sagt att du använt dom för podd eller youtube i kollektivtrafik så förstår jag om ljudkvalitet inte vore viktigt, men när du är hemma för musik är det väl just ljudkvalitet man vill ha? Och vad ska du med brusreducering till om du är hemma?

Permalänk
Keeper of Traditions

Synd att de är så plastigt fula bara

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Vickypod:

Det där låter så bakvänt. Om du hade sagt att du använt dom för podd eller youtube i kollektivtrafik så förstår jag om ljudkvalitet inte vore viktigt, men när du är hemma för musik är det väl just ljudkvalitet man vill ha? Och vad ska du med brusreducering till om du är hemma?

Redigerade mitt inlägg och la till "har andra hörlurar hemma för musiklyssning" så det inte blir missförstånd. Är enbart ute efter nya hörlurar för resande, och därmed är det inte viktigt med ljudkvalitet vid musiklyssning utan mer viktigt med ergonomi och bra brusreducering ifall jag ska införskaffa nya.

Hoppas det blev tydligare

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vickypod:

Det där låter så bakvänt. Om du hade sagt att du använt dom för podd eller youtube i kollektivtrafik så förstår jag om ljudkvalitet inte vore viktigt, men när du är hemma för musik är det väl just ljudkvalitet man vill ha? Och vad ska du med brusreducering till om du är hemma?

Nu läste du nog lite galet här. Han säger ju att han har ett par hörlurar hemma som han använder för musiklyssning redan så lurarna han behöver köpa till resorna ska ha fokus på ergonomi och brusreducering.

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig för QC35, deras NC fick mig att bli illamående, ljudkvaliteten var sämre än konkurrenterna samt microfonen. Det enda QC35 gjorde bra var komfort, riktigt trevliga att ha på sig. Men köpte ett par Sony MDR-1000X som var enligt mig bättre på allt förutom komfort, dessutom över 1000kr billigare.
Blir till att utvärdera QC45 när det är dags för byte

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Fastnade aldrig för QC35, deras NC fick mig att bli illamående, ljudkvaliteten var sämre än konkurrenterna samt microfonen. Det enda QC35 gjorde bra var komfort, riktigt trevliga att ha på sig. Men köpte ett par Sony MDR-1000X som var enligt mig bättre på allt förutom komfort, dessutom över 1000kr billigare.
Blir till att utvärdera QC45 när det är dags för byte

själv är jag helnöjd med mina qc35, tycker ljudet är rätt så bra då jag aldrig haft ett par sony eller annat märke i den prisklassen så är det svårt relatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrickpolly:

Reser mycket i tjänsten och kör fortfarande på ett par gamla qc15 som jag köpte 2011. Funkar fortfarande perfekt, bytt kuddar några gånger men nu börjar huvudbandet bli slitet samt kuddarna igen. Vet ej om jag ska laga igen eller köpa nya? Har andra hörlurar för musiklyssning hemma så ljudkvalitet är mindre viktigt ifall nya brusreducerande ska införskaffas, fokus är på ergonomi och brusreducering.

Ni som har qc35 eller motsvarande sony (eller andra märken), är hörlurarna tunga då de har inbyggda batteri, orkar man ha på dom under en 12h flygresa? Det är egentligen huvudanledningen till att jag har kvar qc15 då det är väldigt lätta och jag ofta åker på längre flyg/tågresor i jobbet där man gärna vill ha lurarna på huvudet under lång tid.

Jag hade ett par QC15 innan jag köpte mina QC35II och bägge dessa har använts regelbundet på flygresor (6-10 resor till USA och Kina per år) och jag upplever inte att QC35II är mindre bekväma utan kan sova relativt bra på flygen med dessa på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

själv är jag helnöjd med mina qc35, tycker ljudet är rätt så bra då jag aldrig haft ett par sony eller annat märke i den prisklassen så är det svårt relatera.

Ja ljudet var inte dåligt, men efter att ha testat sonyn så tyckte jag de lät bättre
Problemet jag har nu är att jag har blivit gubbe och börjat använda hatt. Så när det är dags att byta kanske jag "måste" gå till in-ear.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Det hade ju varit sjukt gött att köpa nya lurar, men jag väntar fortfarande på att mina QC 25 ska gå sönder så jag har en anledning till det

Permalänk
Medlem

Trevligt.
Tänkt införskaffa ett par over ear till hösten (vart fan nu den är kan man ju undra, 22c och sol hela dagarna i september).

Men Sony har sina jäkla touch knappar, finns inget jag hatar mer än touch skräp som aldrig fungerar.
Fysiska knappar fungerar när det är blött, med vantar och allt utan problem.

Låter som ett bra köp över Sony's imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ett bra sätt att förstöra hörseln är att använda lurar med noise cancelling i en industriell miljö.

Låter bra på pappret, i verkligheten kommer det skadliga ljudet igenom och förstör hörseln sakta men säkert.

Ofan

Skönt att jag inte har det behovet längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ett bra sätt att förstöra hörseln är att använda lurar med noise cancelling i en industriell miljö.

Låter bra på pappret, i verkligheten kommer det skadliga ljudet igenom och förstör hörseln sakta men säkert.

Har du någon källa på det? Är intresserad av exakt vad de släpper igenom.

Edit: tex i flygplan har ju hörselskydd med brusreducering använts länge för tex kunna höra radiokommunikation. Så det borde finnas en hel del underlag för studier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Det förtar lite grejen med trådlösa lurar Har ett par trådade AKG-lurar i så fall

Tja.. Många investerar inte i mer än ett par hörlurar, och då är det ju trevligt att kunna använda dem för flera syften. Sladd stör mig inte så mycket när jag sitter vid datorn, så där har jag också andra trådade. Men när jag är ute etc så kör jag de trådlösa med brusreducering.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i kören här. Tyckte de var dyra när jag köpte mina QC35 II för några år sedan men håller fortfarande kanon och nöjd med ljudet. Inget att klaga på om jag ska vara ärlig! Det var ett bra köp!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Har bytt "hörlurskuddar" på mina Q35 II efter ungefär 3 år. Drygt att det ska behövas. Sätt vanligt skin där istället för något tunt fejkmaterial. Använder de fortfarande när jag reser men är jag hemma så är mina Steelseries actis 7 otroligt mycket bekvämare och jag upplever att de har bättre ljud. Så nej, inga q45 här

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Det bästa teknikköpet jag gjort är nog mina QC35II som jag köpte för 4 år sedan, batteritiden är fortfarande helt otrolig och lurarna känns fortfarande som nya rent kvalitet- och ljudmässigt! Känner inte behov av att uppgradera än...

Agreed.

Köpte mina QC35II efter min första resa till USA. Aldrig mer flygplan utan NC. Samma lurar (med utbytta kuddar) är med än idag och används dagligen.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Antar de inte stödjer vettigt protokoll med bra bitrate och låg latency i denna serie heller?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad som motiverar att uppgradera (om man redan har 35)?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Jag hade ett par QC15 innan jag köpte mina QC35II och bägge dessa har använts regelbundet på flygresor (6-10 resor till USA och Kina per år) och jag upplever inte att QC35II är mindre bekväma utan kan sova relativt bra på flygen med dessa på mig.

Kul att höra att det funkar bra. Då är det kanske dags att skänka bort mina gamla qc15 och skaffa ett par nya då. Tack för genomgången!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ett bra sätt att förstöra hörseln är att använda lurar med noise cancelling i en industriell miljö.

Låter bra på pappret, i verkligheten kommer det skadliga ljudet igenom och förstör hörseln sakta men säkert.

Jag vill också ha källa på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Tyvärr ingenting nämnt om ljudkvaliteten. Har testat både Sonys och Bose nc-700 och QC-35 och ifall man ska använda de till både voice och ljud så låter ljudet så dåligt att det inte går att lyssna på musik längre. Förstår inte att det inte är ett större problem för folk. Ifall jag sitter i Discord, Teams eller av annan anledning vill använda micken så brusar ju alla dessa lurar så att man blir tokig.

Ta en titt på Plantronics 8200. De funkar fint med skype i alla fall

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag vill också ha källa på detta.

ANC matchar ljudet och skickar ut signaler som "slår ut dem" i så att dina öron inte plockar upp dem, du får problem om styrkan i inkommande ljud överstiger det som skickas ut ( krävs väldigt lite ).

I verkligheten är det ett trick för att du ska höra vissa frekvenser, ljudvågorna fortsätter in i ditt öra oavsett, enda sättet att skydda sig är att dämpa ljudet med material som faktiskt absorberar/reflekterar ljudet.

Kort sagt, hör du oljudet utan NC så har du inget skydd mot högt oljud, finns helt enkelt ingen kraft i ANC för att slå ut det du får in och inget som faktiskt absorberar ljudet.

Här får du en länk men krävs inte så mycket mer för att fatta hur ljudvågor och styrkan av dem fungerar, ingen ANC kommer fungera som hörselskydd.

UMASS Boston: https://ehs.umass.edu/sites/default/files/Noise-Cancelling%20...

Finns bara ett värde man ska kolla på som är NRR ( Noise Reduction Rating ), det är enda värdet som betyder någonting när man ska skydda sina öron.

Tyvärr publicerar inte Bose något sådant vilket inte är så konstigt då de inte säljs som hörselskydd...

Permalänk
Medlem

Bra lurar men att det MÅSTE vara inbyggt batteri suger. Jag har ett par 25 med AAA-batteri och det är 45t drifttid. jämfört med 2.5t som inte ens räcker under en flygtid i Europa är inte bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic