Bose lanserar hörlurarna Quiet Comfort 45

Permalänk
Melding Plague

Bose lanserar hörlurarna Quiet Comfort 45

Bose flaggskepp Quiet Comfort 35 II utgår och ersätts med löften om bättre brusreducering, längre batteritid och uppgraderad mikrofon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det bästa teknikköpet jag gjort är nog mina QC35II som jag köpte för 4 år sedan, batteritiden är fortfarande helt otrolig och lurarna känns fortfarande som nya rent kvalitet- och ljudmässigt! Känner inte behov av att uppgradera än...

Permalänk
Medlem

Jag trodde alltid att deras 700-version var efterträdaren och att de skulle frångå quiet comfort. I min mening ser 700 mer premium ut än QC

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Det bästa teknikköpet jag gjort är nog mina QC35II som jag köpte för 4 år sedan, batteritiden är fortfarande helt otrolig och lurarna känns fortfarande som nya rent kvalitet- och ljudmässigt! Känner inte behov av att uppgradera än...

Kan bara hålla med!

Jag köpte QC35I. Hade då ett högljutt industriarbete och mina öron började må bra igen. Bara det var värt investeringen! Dock var det en riktigt smutsig och grisig miljö, men lagom till jag slutade bröts startknappen av (känt fel). På grund av det skickade Bose ut ett par QC35II till mig. Jag kan tycka att det är kaptialförstörelse men jag klagade ju inte.

Skillnaden mellan I och II är ju bara en liten knapp, men skönt för min del att få ett par rena lurar

För mig har det varit det teknikköp som gett mig tveklöst mest värde för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Det bästa teknikköpet jag gjort är nog mina QC35II som jag köpte för 4 år sedan, batteritiden är fortfarande helt otrolig och lurarna känns fortfarande som nya rent kvalitet- och ljudmässigt! Känner inte behov av att uppgradera än...

Köpte qc35 (gen1) och är fortfarande helnöjd. Bytt kuddar på dem och dem är precis lika bra som nya. Med något lägre batteritid.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

329 dollar så samma pris iallfall tror jag.
Bra att de inte går uppåt....även om nc lurar är fortfarande är dyra. 2700 gav jag för mina xm3
Tycker designen av 700 är klart bättre men där krävde de lite app och annan skit och de var inte hopfällbara.
Edit: verkar gått upp lite i pris, 299 var qc 35 ii

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Mina QC35II har varit guld värda. Helt klart ett av mina bättre teknikköp också.

Inte omöjligt att det blir ett par QC45.

Permalänk
Medlem

Sonys motsvarande variant (vad de nu heter, har både gen1 och 2) är fortfarande överlägsna imo.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Sonys motsvarande variant (vad de nu heter, har både gen1 och 2) är fortfarande överlägsna imo.

WH-1000xm tror jag dom heter, Jag har XM2, håller med. Helt otroligt bra. har däremot aldrig testat bose så kan inte jämföra

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Sonys motsvarande variant (vad de nu heter, har både gen1 och 2) är fortfarande överlägsna imo.

Har du jämfört med Sennheiser eller några andra också? Jag kommer ihåg att jag inte heller tyckte Bose tidigare variant var särskilt imponerande, tror jag jämförde med Sonys också men för mig slutade det med ett par Sennheiser PXC 550

Synd bara att alla de här mer Hifi-inriktade lurarna bara kör Bluetooth. Hade gärna använt mina Sennheisers i spel också, men det blir ju lite sämre med Bluetooth delay

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Blir att spana in, Sony Xm3 och 4 har ju värdelösa mikrofoner.

Permalänk
Medlem

Jag ägde 700. Sålde dem och köpte qc35 ii istället. Så mycket bättre hörlur på exakt alla sätt.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag väntat på dessa! Ville bara ha en uppdaterad quiet comfort men så lanserade dom dom där stenfula jävla hörlurarna med touchkontroll! Äntligen Quiet comfort med usb-c❤

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Haft mina qc35(i) sen 2016. Fantastiska på alla sätt. Nån här jämför dem med xm1000 1 och 2. Frun har Sonys xm1000 2. Hon föredrar mina bose när det gäller brusreducering. Speciellt när det kommer till att reducera omkringliggande samtal.
För att inte tala om hur kass microfon Sony har...

Permalänk
Medlem

Äntligen. Använt originalet sedan 2016 varje dag och är supernöjd. Givet köp.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Kan bara hålla med!

Jag köpte QC35I. Hade då ett högljutt industriarbete och mina öron började må bra igen. Bara det var värt investeringen! Dock var det en riktigt smutsig och grisig miljö, men lagom till jag slutade bröts startknappen av (känt fel). På grund av det skickade Bose ut ett par QC35II till mig. Jag kan tycka att det är kaptialförstörelse men jag klagade ju inte.

Skillnaden mellan I och II är ju bara en liten knapp, men skönt för min del att få ett par rena lurar

För mig har det varit det teknikköp som gett mig tveklöst mest värde för pengarna.

Ett bra sätt att förstöra hörseln är att använda lurar med noise cancelling i en industriell miljö.

Låter bra på pappret, i verkligheten kommer det skadliga ljudet igenom och förstör hörseln sakta men säkert.

Permalänk
Medlem

Har QC35 första versionen via jobbet. Mycket nöjd med dem och kanske blir dessa till sambon, men hon ville ju så gärna ha de rosa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

329 dollar så samma pris iallfall tror jag.
Bra att de inte går uppåt....även om nc lurar är fortfarande är dyra. 2700 gav jag för mina xm3
Tycker designen av 700 är klart bättre men där krävde de lite app och annan skit och de var inte hopfällbara.
Edit: verkar gått upp lite i pris, 299 var qc 35 ii

Det är höst nu, då höjer affärerna priserna på det mesta så när reorna startar så ska det se ut som att dom sänkt produkterna jättemycket... om du ska köpa något så ska man alltid kolla prishistoriken på prisakt. Har en sak varit mycke billigare så kommer den bli billig igen.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Har ett par Bose QC II som jag använder dagligen, sjukt nöjd med dessa. Tillräckligt bra brusreducering, som inte flippar ur när det blåser ute. Det enda klagomålet jag har på dessa är att micen plockar upp ALLT. Alla form av "oljud" från t.ex. diska/vattenkran/slammer/oljud eller annat som låter lite, blir öronbedövande för den du pratar med. För mig som älskar att få saker gjorda när jag pratar i telefon är detta lite problematiskt

Köpte även deras nya NC700 när de släpptes. De marknadsfördes med att micen hade aktiv oljudsisolering så att man hörs bra även om det är mycket oväsen runt. Det fungerade bra, väldigt lite oljud, med nackdelen att röstkvaliteten blev ganska mycket sämre även när det inte är oljud. Resten av lurarna är bara ett stort nedsteg från QC II. Mina NC700 har legat i bokhyllan i ett år nu, använder dem knappt inte.

Så man är ju lite nyfiken på vart QC45 kommer ta sin inspiration. NC700 är ju nyare så man undrar ju ifall detta är de man bygger vidare på, eller ifall det är QC35.

Permalänk
Medlem

Det borde uppdatera QC20 (in-ear), styggelsen quietcontrol30 (inte ens comfort serien) med sitt strypband räknar jag inte...

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Pass. Håller mig till mina Shure SE 846 in-ear. Föredrar passiv-noise cancelling, samt att jag måste använda mina Shure för att få ut valutan och rättfärdiga det höga priset vad de kostade.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

USB-C finally.
Tycker dessa och föregångaren QC35 II är bra mycket snyggare än Sonys dito, var mer än slump att det vart ett par XM3 i vintras.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tyvärr ingenting nämnt om ljudkvaliteten. Har testat både Sonys och Bose nc-700 och QC-35 och ifall man ska använda de till både voice och ljud så låter ljudet så dåligt att det inte går att lyssna på musik längre. Förstår inte att det inte är ett större problem för folk. Ifall jag sitter i Discord, Teams eller av annan anledning vill använda micken så brusar ju alla dessa lurar så att man blir tokig.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Snusfri

Hade jag inte nyligen köpt Sony WH-1000XM3 så hade dessa kunnat vara ett alternativ.

Är dock sjukt nöjd med mina XM3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Kör själv NC 700, ganska nöjd, batteritiden är kanske inte den bästa, men NC funkar ändå riktigt bra. Tidigare körde jag Sony XM3, och kan säga att Bose 700 är betydligt bekvämare att använda än xm3, speciellt under längre perioder. Noise cancellation skulle jag säga är väldigt lika, kanske något bättre på 700. Ljudmässigt föredrar jag dock Sony, tycker den får med mer detaljer, har bredare ljudspektrum och en hel del bas om man gillar det. Något jag verkligen gillade med Sony var batteritiden, man behövde inte tänka på att ladda hörlurarna hela tiden (upp till 38h enl. sSny). Som flera nämnt tidigare är mikrofonen är mikrofonen dock ganska kass på Sony i förhållande till NC700.

Dessa nya QC45 kan vara intressant att testa framöver, även Sonys senaste XM4 är intressanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har du jämfört med Sennheiser eller några andra också? Jag kommer ihåg att jag inte heller tyckte Bose tidigare variant var särskilt imponerande, tror jag jämförde med Sonys också men för mig slutade det med ett par Sennheiser PXC 550

Synd bara att alla de här mer Hifi-inriktade lurarna bara kör Bluetooth. Hade gärna använt mina Sennheisers i spel också, men det blir ju lite sämre med Bluetooth delay

Kan du inte köra dina med sladd? Det fungerar tmärkt med mina sennheiser momentum. Jag antar att det borde ta bort fördröjningen?

Permalänk
Medlem

Köpte ett par QuiteComfort 3 borta i USA det året de började säljas, alltså 2006. 2014 gick jag över till QC25 då det var dags att uppgradera och gå över till over-ear istället för on-ear. Nu börjar det bli dags igen, så kan frun ärva mina 25or

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Medlem

Bose QC35 II är de hörlurar som sitter klart bäst på mig, även efter ett par timmars användning känns de knappt. Kommer definitivt spana in 45-orna. Men nästan 4.000:- känns lite häftigt. Tror ni man kommer kunna köpa dom billigare under Black Friday?

Permalänk
Medlem

Har ett par QC35 I från ~2017/18. Även om det är bland de bättre lurarna jag haft så finns det några småsaker de kan göra bättre.

Att inte kunna reglera ANCn utan att använda appen Bose+ är lite trist. Innebär att man måste upp med telefonen inför varje cykeltur då vinden i de externa mikrofonerna för ANC gör det omöjligt att höra något. Hade också varit trevligt om ANC-nivån lagrades mellan gångerna. (Hade gladeligen kört nivå två av tre hela tiden)

Att huvudbandet inte går att byta ut utan att totalt plocka isär lurarna är också lite tråkigt då bandet kan bli lite grisigt efter några år, speciellt för oss som använder hårprodukter ibland. Sen hade orginalkuddarna gärna fått vara någon hundring billigare också.

När jag fick låna ett par Sony XM3 av polaren insåg man också skillnaden i hur djup basen är i Sonys lurar jämfört med QC35.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel i9-12900K | ASUS PRIME Z690-P | ASUS RTX 3080Ti | Kingston FURY DDR4 3600MHz 32GB | Cooler Master ML240L | Cooler Master MWE Gold 850W | Acer Predator XB271HU | Corsair Virtuoso | Logitech Superlight X PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Bose QC35 II är de hörlurar som sitter klart bäst på mig, även efter ett par timmars användning känns de knappt. Kommer definitivt spana in 45-orna. Men nästan 4.000:- känns lite häftigt. Tror ni man kommer kunna köpa dom billigare under Black Friday?

Min bestämda uppfattning som jag byggt "över tid" är att QC25, QC35 och QC35 II initialt haft en ganska hög prislapp, men att man i praktiken ofta kunnat köpa dem för runt 2000 SEK under diverse kampanjer, däribland Black Friday.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M