Permalänk

Tips på PBT caps till Vortex POK3R?

Jag har sett ett par olika på aliexpress som nog kan passa, men givetvis utan åäö.
Hur har ni löst detta och har ni några bra tips?

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Jag har sett ett par olika på aliexpress som nog kan passa, men givetvis utan åäö.
Hur har ni löst detta och har ni några bra tips?

tack!

Skaffa ett ANSI tangentbord., kör själv med sådana sen år tillbaka. Just för det dåliga utbudet av ISO/Nordic kwycaps sets, finns bland annat Danska, Norska bokstäver på samma keycaps vilket många stör sig på. Nackdelen med ANSI keycaps sets är att man får beställa utomlands å kan ta tid innan man får dom. Nu vet jag inte hur det på Drop (fd Massdrop) men förr finns det vissa drops/GBs där man kunde köpa ett basic Ansi å utöka detta set (kostade/kostar extra) ett internatoialt ISO set på vissa GB där. Köpte 2 st basic Ansi sets + ett iternatioalt ISO (till sonen) + några andra extra sets, ca 3000 kr någonting för allt för några år sen. Drop finns i USA (i New Jersey tror jag det är/var det seten delas upp å skickades från)

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Färgval och profilpreferens? Maxgaming har ett gäng. Om det enbart är PBT som är det viktigaste har även Inet hattar från Ducky i PBT. Om vi ska hålla oss till Sveriges gränser alltså...

Permalänk
Skrivet av seville57:

Skaffa ett ANSI tangentbord., kör själv med sådana sen år tillbaka. Just för det dåliga utbudet av ISO/Nordic kwycaps sets, finns bland annat Danska, Norska bokstäver på samma keycaps vilket många stör sig på. Nackdelen med ANSI keycaps sets är att man får beställa utomlands å kan ta tid innan man får dom. Nu vet jag inte hur det på Drop (fd Massdrop) men förr finns det vissa drops/GBs där man kunde köpa ett basic Ansi å utöka detta set (kostade/kostar extra) ett internatoialt ISO set på vissa GB där. Köpte 2 st basic Ansi sets + ett iternatioalt ISO (till sonen) + några andra extra sets, ca 3000 kr någonting för allt för några år sen. Drop finns i USA (i New Jersey tror jag det är/var det seten delas upp å skickades från)

Tack, jag får kolla upp drop personligen har jag inget emot norska tangenter etc så föredrar iso

Permalänk
Skrivet av towhatend:

Vad har du för budget? Färgval och profilpreferens? Maxgaming har ett gäng. Om det enbart är PBT som är det viktigaste har även Inet hattar från Ducky i PBT. Om vi ska hålla oss till Sveriges gränser alltså...

Budget kanske runt 400kr. Beror helt på kvalitet. En kompis pratade om cherry profil som jag ska kolla upp.
Färger helst grå, vit, svart och kanske nån röd cap.

Är endast intresserad av PBT då de är de enda som känns värt att lägga pengar på att uppgradera till. Ska kolla max gaming 👍

Permalänk

Corsair släppte några, det går att köpa från Inet och säkert några andra återförsäljare. Kvalitén är inte den bästa, jag vet inte, men det är svårt att hitta ISO- tangenter, jag vet och har varit samma sits.....