Läroresurser för kryptotrading

Permalänk
Hedersmedlem

Läroresurser för kryptotrading

Vad finns det för bra resurser att tillgå om man som jag är helt ny på cryptoscenen och skulle vilja läsa på från grunden om hur det går till med trading och tillhörande tekniska aspekter runtomkring samt kanske strategier? Jag har aldrig hållt på med detta innan utan det är ett helt nytt intresse så typ Crypto Trading 4 Dummies hade ju varit perfekt. Förmodligen finns det redan bra forum för sånt här men svårt när man vet så lite att man inte ens vet vad man ska söka efter?

Skaffade Coinbase-konto för någon vecka sen tillsammans med en kollega för att köpa lite olika mynt mest som en kul grej men jag fick lite blodad tand efter det.

Den mest omfattande infon som finns kanske är på engelska men hade varit trevligt med något på svenska som hade kunnat förklara våra egna skatteregler och liknande, annars får man leta lite sånt allt eftersom tänker jag.

Finns ju utan tvekan många här på forumet som håller på med detta; var samlar ni er kunskap från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vad finns det för bra resurser att tillgå om man som jag är helt ny på cryptoscenen och skulle vilja läsa på från grunden om hur det går till med trading och tillhörande tekniska aspekter runtomkring samt kanske strategier? Jag har aldrig hållt på med detta innan utan det är ett helt nytt intresse så typ Crypto Trading 4 Dummies hade ju varit perfekt. Förmodligen finns det redan bra forum för sånt här men svårt när man vet så lite att man inte ens vet vad man ska söka efter?

Skaffade Coinbase-konto för någon vecka sen tillsammans med en kollega för att köpa lite olika mynt mest som en kul grej men jag fick lite blodad tand efter det.

Den mest omfattande infon som finns kanske är på engelska men hade varit trevligt med något på svenska som hade kunnat förklara våra egna skatteregler och liknande, annars får man leta lite sånt allt eftersom tänker jag.

Finns ju utan tvekan många här på forumet som håller på med detta; var samlar ni er kunskap från?

Hur erfaren är du inom trading i traditionella marknader? Om inte svaret är "väldigt erfaren" så är det väldigt hög risk att du kommer förlora pengar genom "cryptotrading". Inte det du frågade efter men bara en vänlig varning.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

Mitt mål är också att bli förmögen på kryptotrading. Ställer samma fråga som TS var ska man börja någonstans?

Permalänk
Medlem

Det finns ju massa bra gratis info om teknisk analys på youtube.
Dock för de flesta människor som är intresserade av crypto så är inte daytrading en bra ide. Speciellt om målet bara är att bli förmögen på crypto, då är det bättre att bara köpa de crypto man tror på och sen hålla dom. Avanza har ju certifikat för BTC, Ethereum, ADA och Polkadot, givetvis finns det nackdelar med certifikat men fördelarna är viktigare imho.