Har en LG G7 ThinQ som kastat in handduken, något att rekommendera som ersättare?

Permalänk
Medlem

Har en LG G7 ThinQ som kastat in handduken, något att rekommendera som ersättare?

Har en LG G7 ThinQ som kastat in handduken och i princip kräver att man håller i USB-kabeln när man laddar den. Någon rekommendation som motsvarar eller är bättre än denna?

Saker jag gillade med min gamla lur var dessa:

väldigt skarp och lugn skärmbild i 4k.
Bra kamera
Inget bloat förinstallerat
syntes som extern hårddisk i Linux-OS.

Har sneglat lite på Sony Xperia 1 III.

Har även kollat på några recensioner på nätet där flera mobiler testas och dessa får betyg som är väldigt nära varandra så svårt att avgöra vad man ska gå på.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en Pixel 5 för ett par månader sedan, den passar dina krav ganska bra tycker jag. OIS är väldigt trevligt och kameran i övrigt är grym. Bloat finns inte om man inte räknar Googles appar förstås. Extern disk i linux vet jag inget om tyvärr.

Det negativa är att den inte har topprestanda, det är inget som jag märkt av alls men den har en mellanklass SoC i alla fall. För en del är det väldigt viktigt. Annars allmänt trevlig. Batteritiden är grym, i princip alltid 45-50% kvar vid läggdags. Trådlös laddning finns, vattentät, 90Hz skärm och så. Ingen hörlursutgång tyvärr och det medföljer ingen adapter eller så.

Ett billigare alternativ är ju Pixel 4a som är väldigt lik men har hörlursutgång, men saknar trådlös laddning och vattentäthet. Den är byggd i plast men i praktiken känns de väldigt lika då femman är byggd i metall men täckt i något plastmaterial.

Båda går snabbt och enkelt att köpa från fnac.com med €11 i frakt.