Cooler Master introducerar Mini ITX-chassit Masterbox NR200P MAX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CM_Fredrik:

Precis så ligger det till. Tanken med MAX-modeller är att de skall komma fullmatade med lösningar. Det kommer inte röra sig om rena bundles, utan att de också är unika estetiskt (ex. NR200P Max kommer i grått utförande) samt featuremässigt (kylning, nätagg, nya chassifeatures). Vi lyssnar dock på all feedback i våra olika regioner

Skulle det kunna bli möjligt att köpa bakstycket och vad som mer behövs för vertikal grafikkortsmontering likt Max-modellen som ett kit men för de som har NR200(P)?

Inte aktuellt för mig men det är en snygg montering och frågan kan säkert uppstå.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Skulle det kunna bli möjligt att köpa bakstycket och vad som mer behövs för vertikal grafikkortsmontering likt Max-modellen som ett kit men för de som har NR200(P)?

Inte aktuellt för mig men det är en snygg montering och frågan kan säkert uppstå.

Tjenare,

Tyvärr går det inte att göra så då konstruktionen är annorlunda, saker har flyttats runt lite där inne i jämförelse med standard NR200P, samt så är bakpanelen på NR200/NR200P är fastnitad till mobo-plate.

Vi kommer säkerligen kika vidare på utvecklingen av GPU-bracketen för framtida SFF-produkter!

Tack för feedbacken!

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk

jag som precis letar mitx-chassi. Dock känns det ändå lite stort.. (funderar på dan)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min NR200P som jag kör i mitt 10700K-bygge tillsammans med ett 750W Corsair och en Be Quiet! Pure Rock 2.

Nu ska jag ge det tidigare bygget till min son och bygga nytt. Tycker den fördragna lösningen här ser intressant ut för mitt kommande Alder Lake bygge, men kommer det att fungera med den nya sockeln (1700?)?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska nog testa denna när det kommer! Byter ut ghosten. Blir lite för varmt i den med kraftfulla komponenter och väldigt begränsat tyvärr.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Peak0001:

ycker den fördragna lösningen här ser intressant ut för mitt kommande Alder Lake bygge, men kommer det att fungera med den nya sockeln (1700?)?

Det kommer att fungera prima! Native 1700-support, tack vare vår nya dual chamber pump-design

Skrivet av Dekkan:

Ska nog testa denna när det kommer! Byter ut ghosten. Blir lite för varmt i den med kraftfulla komponenter och väldigt begränsat tyvärr.

<3

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Och jag som PRECIS beställde ett vanligt NR200P till mitt nästa bygge.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Det här är precis vad jag behöver, problemet är att jag behöver det nu
Finns det någon mer exakt ETA än "lagom till hösten"? (@CM_Fredrik?)

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Scheimpflug:

Det här är precis vad jag behöver, problemet är att jag behöver det nu
Finns det någon mer exakt ETA än "lagom till hösten"? (@CM_Fredrik?)

Lämpligt... till... lövfällning... ? 😅

Skämt åsido diskuterar vi just nu vilket releasedatum som kommer att sättas här i Norden, men tillåter du mig att skjuta från höften uppskattar jag att det blir innan Michael Myers. Återkommer när vi är redo med stenmejseln!

Visa signatur

Make It Yours