Riot börjar spela in röstchattar i Valorant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Om folk bara kunde hålla sig i skinnet så skulle vi inte behöva "nödvändigt ont" heller. Visst att barn kan vara otrevliga, men när majoriteten är vuxna män som sitter och kallar folk otrevliga saker eller be någon att "gå hem till köket" så krävs det åtgärder. Skulle inte kalla det för snöflingor när sånt händer varje dag på en nivå som jag själv inte kan tänka mig heller.

För de är ju säkert majoriteten. Har lirat spelet sedan betan kanske 700 timmar och det har för det första inte varit varje match och dom matcherna det finns folk som är toxic så är det några enstaka. Försök inte måla upp detta som om det är varje match alla spelare för det funkar inte när du argumenterar med folk som också spelar spelet.

Skrivet av OSkar000:

Att bete sig illa mot andra oavsett om det är på nätet, på jobbet, i skolan, på fritidsaktiviteteter, bland vänner eller i hemmet är aldrig okej och ska inte accepteras eller normalisers.

Hade det varit okej om nån under ett jobbmöte börjat gapa och härja och kalla folk för allehanda könsord och annat bara för att nån inte får sin vilja igenom? Är det okej att be nån gå och hänga sig för att den inte presterar lika bra som de andra i laget? Eller ska man tolerera att bli utfryst och mobbad genom flera år i skolan bara för att man inte har samma intressen som alla andra? Listan kan göras ganska lång mentror jag avslutar här...

Beter någon sig som en rövhatt och medvetet (vilket det i många fall är) kränker andra så har jag inga problem med att de blir avstängda från spel, forum eller sociala medier. Det är inte de som sköter sig som ska behöva lida och försöka se bort från otrevligheterna för att några inte har ett uns av medkänsla i kroppen utan tror de kan härja runt bäst de vill utan att behöva ta några som helst konsekvenser för det.

Jo för röstchatt i ett spel går att jämföra med ett jobbmöte. "ska man tolerera att bli utfryst och mobbad genom flera år i skolan bara för att man inte har samma intressen som alla andra?"???? I'm done.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag har en fundering faktiskt. Voicechat är en relativt ny företeelse, onlinespel har ju inte funnits länge i det stora perspektivet. Det är ju först nu som de som först växte upp med WoW och liknande spel faktiskt har egna barn som också spelar online. Kan man eventuellt se en minskning av toxicity online när föräldrarna till nya generationen är medvetna om vilket problem det är? Mina föräldrar kunde ju aldrig förbereda mig på onlinemiljön eftersom de aldrig upplevt den. På så sätt är vi 30+ gamers lite pionjärer på den fronten, och måste börja dela med oss till nästa generation som kommer in i det nu.

Funderade rätt mycket på detta häromdagen. jag är själv 30+ och min son som är 7år har börjat spela lite online med sina vänner. Det blir snabbt grovt språk, som jag aldrig annars hör från honom. Jag har börjat läxa upp honom i hur man beter sig och vad man ska säga när man spelar online. Jag tror jag har mycket lättare att förstå jämfört med mina föräldrar när jag växte upp. jag själv spelar CSGO mycket online och där är det extremt grovt språk från vissa (unga upplever jag det mest som) Själv brukar jag inte ta till svordommar och är relativt lugn så jag hoppas att jag kan uppfostra min son till samma beteende online.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

så många unika snöflingor.. alla måste rätta sig efter dom, när dom ofta är problemet själva.. suck...

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

mja, alltså visst jag har själv hatat toxic lirare osv, men vafan det är ju tävling. Tror inte dem som spelar hockeyfinal just nu bara pussigull pratar med motståndarna, fan de slåss ju på riktigt. Det hör lite till att det ruffas och gruffas i tävlingssammanhang.

Så tycker jag iaf, man får ha lite skin på näsan helt enkelt, speciellt på internet.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moton:

För de är ju säkert majoriteten. Har lirat spelet sedan betan kanske 700 timmar och det har för det första inte varit varje match och dom matcherna det finns folk som är toxic så är det några enstaka. Försök inte måla upp detta som om det är varje match alla spelare för det funkar inte när du argumenterar med folk som också spelar spelet.

Jo för röstchatt i ett spel går att jämföra med ett jobbmöte. "ska man tolerera att bli utfryst och mobbad genom flera år i skolan bara för att man inte har samma intressen som alla andra?"???? I'm done.

Det är lika fel oavsett vart det händer. Det finns ingen anledning att använda sig av ett grövre språkbruk bara för att man spelar ett spel eller tittar på sport. Det hör inte hemma någonstans. Det är inte okej att mobbas, håna, förlöjliga eller trakassera någon oavsett vart det sker.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BadNewsBrod:

mja, alltså visst jag har själv hatat toxic lirare osv, men vafan det är ju tävling. Tror inte dem som spelar hockeyfinal just nu bara pussigull pratar med motståndarna, fan de slåss ju på riktigt. Det hör lite till att det ruffas och gruffas i tävlingssammanhang.

Så tycker jag iaf, man får ha lite skin på näsan helt enkelt, speciellt på internet.

Bland annat könsord ger direkt utvisning i många sporter här i Sverige, så nej. Varför ska det höra till att bete sig kasst i tävlingssammanhang ?

För övrigt så brukar ju voicechat vara begränsat till sitt eget lag, brukar du höra lagkamrater som förolämpar varandra i "vanliga" sporter?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Moton:

För de är ju säkert majoriteten. Har lirat spelet sedan betan kanske 700 timmar och det har för det första inte varit varje match och dom matcherna det finns folk som är toxic så är det några enstaka. Försök inte måla upp detta som om det är varje match alla spelare för det funkar inte när du argumenterar med folk som också spelar spelet.

Ja, majoriteten av dom som är otrevliga är helt klart vuxna män. Du och jag har "turen" att inte bli drabbade av sånt lika mycket som kvinnor, vilka tyvärr mer än ofta får ett rötägg med i matchen. Det är det jag menar med att det händer på en nivå som jag inte kan förstå, för jag själv blir inte utsatt för det på samma nivå. Men det är fortfarande ett stort problem.

Kan också förtydliga att jag inte pekar ut Valorant, utan hela online-kulturen i helhet som är rätt hemsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Enligt lagen i Sverige så har du rätt att spela in ett samtal där du är med som part, så om någon säger något i en röstchatt någonstans så får hen vara beredd på att en annan part till samtalet kan komma att spela in det. Det finns inte heller något lagkrav i Sverige (så vitt jag vet) om att informera om att man gör den här typen av inspelning, men många organisationer gör detta ändå bara för säkerhets skull, så att folk inte spelas in utan deras vetskap.

Och det är tur det, annars hade det varit omöligt att t.ex. streama eller spela in dina egna spelklipp utan att också stänga av röstchatten. (Det finns länder där alla parterna måste godkänna att deras samtal spelas in, men så är det inte i Sverige.)

Vad jag vill ha sagt med det är att någon som säger något i en röstchatt redan idag bör vara beredd på att han spelas in av de hen spelar med, redan idag. Och att dessutom Riot också gör det, gör inte någon skillnad ur det hänseendet.

Riot är däremot inte part till samtalen, och måste därför be om tillstånd innan de spelar in röstchatten, vilket de också gör. Om du inte godkänner får du helt enkelt inte vara med.

Med tanke på hur mycket röstchatt faktiskt missbrukas så tycker jag att det är rimligt och proportionerligt att öppna röstchattar spelas in av Riot för att stävja missbruk och mobbning, och jag tycker fler spel bör ta efter av deras exempel. Röstchattarna bör endast sparas under en begränsad tid som krävs för det berättigade syftet (max en vecka tycker jag känns rimligt).

Ingen säger heller något av en privat och känslig natur i en öppen röstchatt, och om hen gör det ändå så är det faktiskt den personen som får ta sitt eget rimliga ansvar för hens eget agerande. Förtroliga samtal har man i stängda kanaler, inte i ett öppet rum framför vilt främmande.

Jo jag vet, problemet är ju konversationer som plockas av öppen mic av parter som ej är med mm

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror en del av problemet ligger i att man generellt varit avig till telefonavlyssning, och att "voiceprint" kan användas som en form av biometrik, på ett annat sätt än text kan göra.

Det är stor skillnad då Valorant är ett spel och telefon en samhällsfunktion. Spelet kan vi välja bort om vi känner att det är viktigt med anonymitet men det är oftast svårt att välja bort samhällsfunktioner.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Som någon som spelar väldigt mycket valorant, och använder voice i varje match, så gör det här mig bara glad. Förstår inte varför man skulle vara arg över detta, förutsatt att man inte är toxic? Hoppas bara att de bannar de helt, eller i alla fall helt från ranked. Voice restriktion skulle bara förstöra imo

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som saknar "Follow me, I'm a snake!" i pubg?

Första rundan i valorant fick mig att tröttna direkt med nån flane som skrek nub nub nub hela tiden

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Bland annat könsord ger direkt utvisning i många sporter här i Sverige, så nej. Varför ska det höra till att bete sig kasst i tävlingssammanhang ?

För övrigt så brukar ju voicechat vara begränsat till sitt eget lag, brukar du höra lagkamrater som förolämpar varandra i "vanliga" sporter?

Du kan ha rätt, men i all ärlighet så bryr jag mig faktiskt inte. Min spelupplevelse blir inte lidande av könsord eller ”kränkningar”, vem bryr sig, det är internet.

Däremot finner jag det jävligt med folk som förstör för sitt lag med flit genom att bara feeda eller griefa, men det är en helt annan sak.

Tycker detta är lite larvigt. Nu är jag själv 30+, varför skulle jag ta åt mig av vad tonåringar gormar om?Annars är det väll bara att stänga av röstchatten.

Tycker detta är ett sånt icke-problem 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tänkte på det också faktiskt, men används det vid rapporteringar också? Vet inte det själv men det vore rimligt

Har haft medspelare som fått cooldown för abusive chat i vanliga MM, den personen skrev inte i chatten utan hade något argument med random rysk spelare.

Men det kan ju hända att det bara handlar om att flera har rapporterat "Abusive voice chat" och att någon automatik hoppade igång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ferrat:

Jo jag vet, problemet är ju konversationer som plockas av öppen mic av parter som ej är med mm

Någonstans måste ju den som har en öppen mic då ha ett ansvar för vad de sänder ut till omvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Lagar gäller väl ändå inte retroaktivt, så det är knappast någon risk för att du ska drabbas av något du gjort något år tidigare. Samma sak lär ju appliceras på inspelad röstchatt. Filerna har datumstämpel.

Annars tycker jag det är bra att publik in-game röstchatt spelas in om det kan stävja hur folk beter sig online. Och man pratar ju knappast hemligheter med okända i en publik chatt, utan då har man troligen en separat chatt.

Största risken är väl att folk i bakgrunden kan fångas upp i chatten. Tex om ungdomen i familjen sitter och spelar samtidigt som övriga familjen sitter i samma rum och diskuterar utan att veta om den potentiella inspelningen.

Att de annars inte skulle få spela in eller att det skulle vara något "övertramp" ser jag inte alls. Man måste ju själv acceptera att det spelas in.

Är väl lite i samma anda som att sätta upp mikrofoner i alla offentliga miljöer så att staten kan se till att alla "beter sig bland folk". Det är ju knappast så att någon vill det heller. Jag är generellt emot massövervakning, oavsett om det är en statlig eller privat aktör som gör det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chrisj:

Är väl lite i samma anda som att sätta upp mikrofoner i alla offentliga miljöer så att staten kan se till att alla "beter sig bland folk". Det är ju knappast så att någon vill det heller. Jag är generellt emot massövervakning, oavsett om det är en statlig eller privat aktör som gör det.

Vad är ditt förslag på en alternativ lösning?

Ett sätt jag kan komma på att göra istället vore om att varje spelare istället spelade in vad hen hör i röst-chatten och den inspelningen laddas upp först när spelaren gör en anmälan. Problemet där är att en sådan inspelning kan vara manipulerad av den som gjort inspelningen, därför blir det säkrare om inspelningen istället görs centralt av spelutvecklaren. Dessutom passerar ju all röstchatt den vägen ändå, så varför inte?

Faran med massövervakning ligger snarare i hur tekniken kan missbrukas än något annat. Och den faran har du redan så fort du ens använder en tredje parts system för att kommunicera med någon annan. Hade de velat använda datan till illvilliga saker hade de ju bara spelat in utan att berätta om det.

Det är på det sättet inte alls samma sak som om man skulle börja sätta upp mikrofoner och kameror i offentliga miljöer, där dessa inte tidigare funnits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja, majoriteten av dom som är otrevliga är helt klart vuxna män. Du och jag har "turen" att inte bli drabbade av sånt lika mycket som kvinnor, vilka tyvärr mer än ofta får ett rötägg med i matchen. Det är det jag menar med att det händer på en nivå som jag inte kan förstå, för jag själv blir inte utsatt för det på samma nivå. Men det är fortfarande ett stort problem.

Kan också förtydliga att jag inte pekar ut Valorant, utan hela online-kulturen i helhet som är rätt hemsk.

Men saken är den att jag sitter inte och argumenterar för att folk ska bete sej som as, de är inte det vi diskuterar utan detta handlar om inspelade och lagrade röst konversationer. Tror ingen här försvarar online mobbning och bara för att vi argumenterar emot inspelning så ska inte folk måla upp oss som försvarare av online mobbning. Det driver bara diskussionen på villovägar och vi kommer ingenstans för jag pratar om en sak och du om en annan.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Moton:

Men saken är den att jag sitter inte och argumenterar för att folk ska bete sej som as, de är inte det vi diskuterar utan detta handlar om inspelade och lagrade röst konversationer. Tror ingen här försvarar online mobbning och bara för att vi argumenterar emot inspelning så ska inte folk måla upp oss som försvarare av online mobbning. Det driver bara diskussionen på villovägar och vi kommer ingenstans för jag pratar om en sak och du om en annan.

Men hur ska vi annars angripa diskussionen? Lösningen från de som är emot inspelning verkar ju vara "stäng av chatten" eller "skaffa dig lite skinn på näsan". Är det bättre lösningar? Kommer det få den som aktivt ger sig på andra spelare verbalt sluta med det, när det inte finns några konsekvenser för den som är problemet?
Nej, i en perfekt värld hade jag inte heller velat att man skulle spela in vad folk säger. Vissa saker ska få vara privata. Men så länge det finns folk som inte sköter sig, behöver vi har kontrollmekanismer för att skydda den som blir offer för sagda beteende.

Vi har licenser på vapen, för att folk inte ska ha lika lätt att springa runt och skjuta folk (eller man kan åtminstone spåra vapnet i efterhand om det väl händer). Vi kräver körkort av folk för att man ska få köra bil, så att det är säkert för alla andra. Det finns massvis med exempel på "ingrepp i den personliga integriteten" där du måste registrera dig, eller uppge personliga uppgifter för att få göra nånting. Och i alla dessa fall handlar det om att väga allmännyttan mot den individuella friheten. Så även här.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Folk som bara säger "men du kan stänga av voice chat" vill bara blunda för problemet, istället för att förbättra sig själva eller hela tonsättningen i spelcommunitys. Får hoppas att röstinspelningen gör någon skillnad.

Du behöver bara blockera användaren så kommer du aldrig in i samma spel igen så voicechatten behöver inte stängas av.

Och är det så att alla användare nästan upplevs som toxic så kanske det är man själv som är för känslig, eller rentutav beter sig dåligt mot andra själv.
Har stött på sådana som år sjukt dryga , sedan när man säger något tillbaka så är det som man sårat dom.

Men block fungerar fint

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Moton:

Men saken är den att jag sitter inte och argumenterar för att folk ska bete sej som as, de är inte det vi diskuterar utan detta handlar om inspelade och lagrade röst konversationer. Tror ingen här försvarar online mobbning och bara för att vi argumenterar emot inspelning så ska inte folk måla upp oss som försvarare av online mobbning. Det driver bara diskussionen på villovägar och vi kommer ingenstans för jag pratar om en sak och du om en annan.

Dina kommentarer som "några ungar som gnäller på nätet" och "Hade kanske motverkat den sjuka mängd snöflingor vi har också" fick mig och tro annat. Men till punkten så ser inte jag något problem med att Riot spelar in all in-game voice. Det är deras spel och deras regler som vi får följa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CubaCola:

Du behöver bara blockera användaren så kommer du aldrig in i samma spel igen så voicechatten behöver inte stängas av.

Och är det så att alla användare nästan upplevs som toxic så kanske det är man själv som är för känslig, eller rentutav beter sig dåligt mot andra själv.
Har stött på sådana som år sjukt dryga , sedan när man säger något tillbaka så är det som man sårat dom.

Men block fungerar fint

Det är väl ingen som sagt att nästan alla användare upplevs som skitstövlar?

Däremot så kan ju en skitstövel till spelare förstöra upplevelsen för hundratals personer, varför är det dessa hundra som ska behöva avbryta sitt spel och spärra en skitstövel, och inte den enda skitstöveln som ska stängas av?

Är det din lösning på fusk i spel också? Bara blocka alla fuskare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tachiyon:

Bra tbh. Spelar inte Valorant, men är så äckligt frustrerad av att höra att folk säger att man hör hemma i köket och diverse kvinnofientligt bara av att man öppnar munnen i public. Önskar det kommer till fler spel.

Sure, man kan alltid stänga av voicechat, men man kan missa viktig info och jag ska inte behöva göra det bara för att slippa det.

Så du menar bara för att spelare ifrågasätter så är dom kvinnofientligt? Tycker det ordet används till allt så fort tjejerna inte får som dom vill.

Jag bruka läxa upp alla spelare, jag förväntar mig att man ger 200% i spelet om man inte klara av det så ska man inte spela såna spel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad är ditt förslag på en alternativ lösning?

Lösningen finns redan, för de som är känsliga personer stäng av voice chat när ni spelar med randoms, alternativt ha den på, och muta specifika störande personer.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av superegg:

Så du menar bara för att spelare ifrågasätter så är dom kvinnofientligt? Tycker det ordet används till allt så fort tjejerna inte får som dom vill.

Jag bruka läxa upp alla spelare, jag förväntar mig att man ger 200% i spelet om man inte klara av det så ska man inte spela såna spel.

Det är lite skillnad på "varför gjorde du så, nu tappade vi ju den kontrollpunkten. tänk dig för nästa gång." och "din jävla f*tta, gå och ställ dig i köket där du hör hemma, jävla kossa hur fan fick du ens tag i en dator, din pappa har säkert betalat för dig för nåt jävla jobb kan du fan inte ha med din värdelösa jävla skillset".
Och ja, det är något jag hört. På riktigt.

DET ska man inte behöva höra. Oavsett hur dålig man är på spelet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paydaye:

Lösningen finns redan, för de som är känsliga personer stäng av voice chat när ni spelar med randoms, alternativt ha den på, och muta specifika störande personer.

Det är som att be tjejer att gå runt på stan med hörlurar med hög musik för att slippa höra äckliga snubbar som ropar "hora!" efter dem.

Du angriper problemet i helt fel ände.

P.S. Jag har själv inte något problem med att någon ropar hora efter mig, men det är av förklarliga skäl liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Det är lite skillnad på "varför gjorde du så, nu tappade vi ju den kontrollpunkten. tänk dig för nästa gång." och "din jävla f*tta, gå och ställ dig i köket där du hör hemma, jävla kossa hur fan fick du ens tag i en dator, din pappa har säkert betalat för dig för nåt jävla jobb kan du fan inte ha med din värdelösa jävla skillset".
Och ja, det är något jag hört. På riktigt.

DET ska man inte behöva höra. Oavsett hur dålig man är på spelet.

Det är sånt man får förväntar sig när man spelar dåligt.

Om man är dålig så behöver man inte ens köra rankat.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Lego Master
Skrivet av superegg:

Det är sånt man får förväntar sig när man spelar dåligt.

Om man är dålig så behöver man inte ens köra rankat.

Ursäkta mig, men vad i hela helvete ens?
Nej. Det är inte okej. Nånstans. Gå och ställ dig i skamvrån. Goddamn omedelbart.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Det är sånt man får förväntar sig när man spelar dåligt.

Om man är dålig så behöver man inte ens köra rankat.

Men snark, förvånande att du lade en kommentar tidigare där du insínuerar att allt tydligen klassas som kvinnofientligt idag, men samtidigt inte ser några problem med sådana kommentarer. Vad tycker du egentligen är kvinnofientligt om inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är sånt man får förväntar sig när man spelar dåligt.

Om man är dålig så behöver man inte ens köra rankat.

Okej, men då är väl det här helt enkelt en lösning som inte är helt fel ute. Du är ju tydligt en del av problemet och dessutom nöjd med det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superegg:

Det är sånt man får förväntar sig när man spelar dåligt.

Om man är dålig så behöver man inte ens köra rankat.

Om man kör rankat så spelar man per definition med folk av en liknande skillnivå som en själv.

Den självinsikten verkar dock många sakna som tror att det är "alla andra" som spelar dåligt.

Oavsett är inte dålig skill en ursäkt att få utstå glåpord.