Permalänk
Medlem

Gaben Office Refresh.

Hej,Tiden den bara går och jag sitter fortfarande i samma håla men även den förändras lite då och då..

Det som hänt senast är att jag bytt till SSUPD Meshilicious , intel 12900k, ny ssds mm, när samsung släppte sin 49" miniled införskaffades den och den gamla 49an fick byta 35" på extra platsen. Har även införskaffa samma tangentbord & Möss på båda platserna och till sist en 50" TV som jag har lite för monitorering & levande tavla.

OLD:
"Passar även på att avsluta med och visa lite bilder på en datorn jag drog ihop till en bekant som arbetar med Animering, tanken är att den skall har 4st GPU's men jag 3080 är en bristvara.."

Datorn uppdateras som alltid löpande men innehåller atm:

SSUPD Meshilicious
12900k
Asus Z690 STRIX ITX
Fractal Design Lumen
Crosair 32GB i väntan på 64 GB ddr5.
Gainward RTX3090
Corsair MP600 CORE 4TB
Corsair MP 600 PRO XT 2TB

Tidigare:
Jonsbo A4
Ryzen 5950X
Asus Ryujin 240
ASRock X570 Phantom Gaming-ITX
64 GB Corsair Amd Pro 3600
Gainward RTX3090
Corsair 2TB m.2

Besök galleriet här

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Men satan vilken skärm! 😃

Permalänk
Medlem

Jävla king.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

"Samsung 240mhz 49" " Vad är ens poängen? Det mänskliga ögat kan inte se mer än en miljon rutor per sekund ändå.

Nä, men fint.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

"Samsung 240mhz 49" " Vad är ens poängen? Det mänskliga ögat kan inte se mer än en miljon rutor per sekund ändå.

Nä, men fint.

Du kommer förstå den dagen du flyttat runt ett Firefox fönster i 240hz jämte en skärm med 60/100hz även om jag tycker att 100hz "räcker".

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Väldigt kul att se hela kontoret och inte bara ett datorbygge. Även om jag tycker att WoW inte hållt kvalitén sedan Wotlk så respekterar jag att du håller liv i CE-samlingen så länge, ända sedan 2005 fram till nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Du kommer förstå den dagen du flyttat runt ett Firefox fönster i 240hz jämte en skärm med 60/100hz även om jag tycker att 100hz "räcker".

Läs noga vad han poänterade haha. En skärm har 240hz - inte 240mhz (m=mega=miljon). Han fortsatte sedan med att dra det klassiska "ögat klarar inte att se mer än 60fps" fast med en tvist.

Edit: Vilken gudomligt gamingrum <3

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmend:

Läs noga vad han poänterade haha. En skärm har 240hz - inte 240mhz (m=mega=miljon). Han fortsatte sedan med att dra det klassiska "ögat klarar inte att se mer än 60fps" fast med en tvist.

Edit: Vilken gudomligt gamingrum <3

Mjaha nu ser jag hade visst gjort en typo i beskrivningen

Rummet används även för arbete Jobbar mestadels härifrån =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Vilken magnifik CE samling!

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Mjaha nu ser jag hade visst gjort en typo i beskrivningen

Rummet används även för arbete Jobbar mestadels härifrån =).

Får man fråga vad du arbetar med?
*Måste byta bransch, så även jag kan erhålla ett sådant magnifikt kontor*

Edit: Har du golvvärme? Iom sten har så dålig värmeledningsförmåga så ser det spontant väldigt kallt ut för stackars fossingarna.
Sjukt imponerad utav ditt kontor.

May your beer forever be frosty!

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som hade som första reaktion "varför har hen datorn i tvättstugan"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

Får man fråga vad du arbetar med?
*Måste byta bransch, så även jag kan erhålla ett sådant magnifikt kontor*

Edit: Har du golvvärme? Iom sten har så dålig värmeledningsförmåga så ser det spontant väldigt kallt ut för stackars fossingarna.
Sjukt imponerad utav ditt kontor.

May your beer forever be frosty!

Jobbar som diverse som IT Konsult men främst Nätverk/Server infrastrukur/Drift/säkerhet men även en del HPC. Är både anställd och egenföretagare där det sista ger vissa fördelar för hemmakontor

Du har helt rätt angående golvet blir förjävla kallt på vintern/hösten men har värme i de nya mattorna som gör underverk innan kunda mina ben vara kalla typ 3 timmar efter jag gick därifrån inte bra för mina stackars knän

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Sitter han inte extremt nära en så bred skärm, träningsvärk i nacken efter en spel där man måste se kanterna på skärmen ofta.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället