Hörlurar eller in-ear för att stänga ute ljud i kontorslandskap

Permalänk
Medlem

Hörlurar eller in-ear för att stänga ute ljud i kontorslandskap

Hejsan

Jobbar heltid på Telias företagsupport. Vi arbetar på kontorslandskap och mitt största problem med detta är ljudnivåer från musik som spelas i högtalare eller kollegor som pratar med kunder. Jag behöver tid att få en "paus" annars jobbar jag mycket sämre.

Den tid jag inte spenderar med kund i telefon vill jag ha det så tyst som det bara går. Det fungerar ganska bra att koppla in ett par billiga in-ear pluggar och sätta på t.ex denna Länk till youtube ,men har bestämt att jag behöver något bättre, som stänger ute ljud bättre.

-Betalar högst ca 1600kr
-Ska gå att koppla till dator via 3,5 mm jack.
-Vill gärna undvika trådlösa

Jag har kollat på dessa

Bose QuietComfort: Amazon Länk

Sennheiser HD 280 Pro Prisjakt länk

Shure SE215 Länk till prisjakt

Hoppas ni har lite förslag, det skulle hjälpa mig!

Mvh Laars

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Beställ ett par Plantronics Voyager 8200 från Plaza (telia internshop) och använd dom till både samtal med kund och ditt eget avslappning

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Beställ ett par Plantronics Voyager 8200 från Plaza (telia internshop) och använd dom till både samtal med kund och ditt eget avslappning

Jo jag har nästan funderat på att köpa dom via Elgiganten. I dagsläget sitter jag med några plantronics voyager focus, dom är bra när man pratar men jag personligen tycker dom inte är bra på att stänga ute ljud efter samtal, även fast man har på musik hör man tydligt folk som sitter i närheten.

Jag hoppas jag har tillgång till dom eftersom jag sitter på 1 linan. Vet att personer som har lite högre löner får dom i arbetet utan kostnad. Annars vore det nog det bästa att skaffa dom du rekommenderar. Tack för tipset.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Beställ ett par Plantronics Voyager 8200 från Plaza (telia internshop) och använd dom till både samtal med kund och ditt eget avslappning

Den dras inte på min egen faktura om jag beställer den på Plaza. Beställer jag den så dras den på vårt teams kassa och då kan jag kanske inte beställa den.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Beställ ett par Plantronics Voyager 8200 från Plaza (telia internshop) och använd dom till både samtal med kund och ditt eget avslappning

Skrivet av Laars:

Den dras inte på min egen faktura om jag beställer den på Plaza. Beställer jag den så dras den på vårt teams kassa och då kan jag kanske inte beställa den.

Ta upp det med din manager och försök förklara varför du vill kunna ha bättre samtal med kunderna. Varför det är viktigt att du hör vad kunden säger särskilt i ett öppet landskap som support oftast sitter i. Förklara varför du vill ha det för Telias bästa intresse.
En bra chef inser att det är viktigt och bör godkänna detta. Annars kanske det går att splitta på kostnaden eller så om det är för högt pris.

Jobbar med på Telias Företagssupport fast inte i kärnverksamheten ISP.
Jag kör med Plantronics (tror det är 8220 UC) som har någorlunda noice canceling men de är on-ear. Detta var det bästa jag fick beställa utan att själv lägga pengar.
Om du får ett nej av din chef så kan du återkomma och köpa egen utrustning.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

jag köpte på mig ett par Sony WH-1000XM3 när de var nedsatta till 1900, det bästa köpet jag gjort när det kommer till hörlurar.
Har på dem lite väl ofta kanske, men det sänker mina stressnivåer en hel del!
Kör dem även trådade när jag spelar på datorn då frun använder symaskin 3m bakom mig, samt att det renoveras en hel del i kåken och det tar bort väldigt mycket ljud även där! Så hittar du dessa nedsatta kan jag varmt rekommendera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrWhizeguy:

jag köpte på mig ett par Sony WH-1000XM3 när de var nedsatta till 1900, det bästa köpet jag gjort när det kommer till hörlurar.
Har på dem lite väl ofta kanske, men det sänker mina stressnivåer en hel del!
Kör dem även trådade när jag spelar på datorn då frun använder symaskin 3m bakom mig, samt att det renoveras en hel del i kåken och det tar bort väldigt mycket ljud även där! Så hittar du dessa nedsatta kan jag varmt rekommendera.

Dom har ju varit bäst i test när de gäller att stänga ute ljud och dom nya XM4 blev också bäst i test, jag var på väg att köpa XM3 när dom var nersatta men han inte, nu blir de nog dom nya istället så fort jag har råd.

En nackdel är väl att man fort blir svettig om öronen speciellt på sommaren, har testat XM3 i somras då jag var ute och gick men de funkar inte, svettas ordentligt runt öronen så pass mycket att de blir alldeles blött runt örat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Dom har ju varit bäst i test när de gäller att stänga ute ljud och dom nya XM4 blev också bäst i test, jag var på väg att köpa XM3 när dom var nersatta men han inte, nu blir de nog dom nya istället så fort jag har råd.

En nackdel är väl att man fort blir svettig om öronen speciellt på sommaren, har testat XM3 i somras då jag var ute och gick men de funkar inte, svettas ordentligt runt öronen så pass mycket att de blir alldeles blött runt örat.

Sommaren måste vara lite smått jobbig kan jag tänka mig! Lär köra med nån form av Samsung True Wireless då med memory foam pluggar för att få bort ljudet då åtminstone, dom hamnade på hyllan efter xm3 kom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrWhizeguy:

Sommaren måste vara lite smått jobbig kan jag tänka mig! Lär köra med nån form av Samsung True Wireless då med memory foam pluggar för att få bort ljudet då åtminstone, dom hamnade på hyllan efter xm3 kom

Jag kör med Huawei Freebuds 3 just nu, dom har brusreducering men de funkar inte så bra eftersom dom inte håller tätt i örat, är dock extremt bra ljud och jag är mycket nöjd med dom och som sagt man svettas inte.