Vatten på hörlurarna, sätts ej igång längre

Permalänk

Vatten på hörlurarna, sätts ej igång längre

Fick lite vatten på hörlurarna (JBL E55BT) men vattnet var endast på kåpan vad jag kunde se, hörlurarna var inte igång. Detta var för ca två veckor sedan, la dom på elementet för i hopp om att det inte finnas något vatten kvar efter två veckor.

Jag höll inne knappen men dom ville inte sättas igång, så jag tänkte att jag kunde testa ladda dom för att se om LED-lampan lyser (i tron om att dom inte är helt döda), men ingen lampa tänds. Är dom helt döda av lite vatten eller går det att rädda dom?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Mer troligt att de kan ha skadats av att ligga på element i två veckor. Lite vatten ska inte skada om de inte var inkopplade när missödet skedde och du inte haft dem påslagna under tiden de varit fuktiga.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Mer troligt att de kan ha skadats av att ligga på element i två veckor. Lite vatten ska inte skada om de inte var inkopplade när missödet skedde och du inte haft dem påslagna under tiden de varit fuktiga.

Nej dom var inte påslagna när dom fick vatten på sig, så jag tänker att det borde inte skett någon skada. Men det är väl bara att slänga dom antar jag?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Skrivet av phoenix96:

Nej dom var inte påslagna när dom fick vatten på sig, så jag tänker att det borde inte skett någon skada. Men det är väl bara att slänga dom antar jag?

Testa ladda på dem ett längre tag. Annars får du nog slänga dem efter att ha rostat dem i 2 (!) veckor på elementet.

Permalänk
Skrivet av Ekonompåfritiden:

Testa ladda på dem ett längre tag. Annars får du nog slänga dem efter att ha rostat dem i 2 (!) veckor på elementet.

"Rostat dom" känns lite överdrivet när elementet inte har varit över 24-25 grader.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Men herre gud, ett element ska är ju inte så farligt om de inte är över typ 70 grader... Dvs är det vattenburet är det lugnt.

Angående vattnet så kan de faktisk skada även om de är avstängda eftersom de har batterier. Låter dock osannoligt om det inte var massor av vatten. Jag hade laddat dem längre och hoppas det hjälpt.

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Men herre gud, ett element ska är ju inte så farligt om de inte är över typ 70 grader... Dvs är det vattenburet är det lugnt.

Angående vattnet så kan de faktisk skada även om de är avstängda eftersom de har batterier. Låter dock osannoligt om det inte var massor av vatten. Jag hade laddat dem längre och hoppas det hjälpt.

Det var min tankegång angående elementet också.. Får koppla in dom nu och hoppas de kanske återupplivas!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15