Lövet avlövar sig från journalistiken

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt för oss alla! Jag kommer att sakna dina artiklar! Men kul för dig! Stort lycka till, så ses vi på forumet!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Kommer sakna dig och din närvaro på Sweclockers redaktion samt i video's. Har hört att du tydligen ska börja jobba som programledare för lyxfällan vem är det nu som ska upprätthålla lyxfällan på SWEC efter din avlövning?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Joakim Ågren:

Kommer sakna dig och din närvaro på Sweclockers redaktion samt i video's. Har hört att du tydligen ska börja jobba som programledare för lyxfällan vem är det nu som ska upprätthålla lyxfällan på SWEC efter din avlövning?

Har ändå fått för mig att @UndaC köper rätt mycket ski... bra saker också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av emilakered:

Har ändå fått för mig att @UndaC köper rätt mycket ski... bra saker också.

Jag kör ju den mer plånboksvänliga varianten: jag planerar inköpen i evigheter men köper aldrig något.
För det slutar alltid med att ”om jag ska köpa något måste jag köpa det absolut bästa som finns, men det har jag inte råd med”

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av UndaC:

Jag kör ju den mer plånboksvänliga varianten: jag planerar inköpen i evigheter men köper aldrig något.
För det slutar alltid med att ”om jag ska köpa något måste jag köpa det absolut bästa som finns, men det har jag inte råd med”

Ja, det är ju onekligen en disktinkt skillnad där. @loevet är mera, "Jag planerade inte det skulle bli såhär, men nu har jag tre Switch".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Jag kör ju den mer plånboksvänliga varianten: jag planerar inköpen i evigheter men köper aldrig något.
För det slutar alltid med att ”om jag ska köpa något måste jag köpa det absolut bästa som finns, men det har jag inte råd med”

Jag har något liknande men snarare "Det ryktas om en ny generation grafikkort om 2 månader, jag inväntar det" sedan kommer en papperslansering följt av en riktig följt av rykten om en ny CPU generation jag bara måste invänta, sedan är det ett nytt chipset och något annat på horisonten som måste inväntas och vips är det dags för nästa generation av grafikkort och jag har fortfarande inte handlat.

Senast blev det faktiskt ett 2080 RTX, och sjuk ångest när 30 serien kom.
Man ska fan aldrig köpa något

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss, förhoppningsvis kul för dig. Gillade dig både i text och IRL. 😊

Sköt om dig och hoppas vi ses igen!

Insert: Portal 2, "Want you gone"...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Inaktiv

@loevet . Kommer sakna dig faktiskt. I en annan tråd har jag raljerat över din medverkan i S21-reklamen. Men hatten av för dig. Att du har gått vidare! Minns de härliga diskussionerna jag hade med dig på träffarna. På nåt sätt hade jag detta på känn. Men tack för de här åren. Får hoppas att du medverkar i fulkultur så man får höra dina analyser där!

Permalänk
Medlem

Missade tyvärr den här tråden och förlusten helt! Hoppas du finner ditt gröna gräs, tråkigt bara att en så simpel sak som kaffe kan skrämma bort dig

Nej men seriöst har jag inte kunnat placera det, men det har märkts att du saknas på olika sätt här och där

Lycka till! Men du har inte varit så aktiv i forumet faktiskt. Det är såklart upp till dig, men ändringar ändrar ibland mer än man tänkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Första dagen har varit fylld av massa ny information att lära sig, system och terminologi att bemästra och nya ansikten att försöka lägga på minnet Intensivt, men kul att lära sig något helt nytt så här på ålderns höst

Och jag blev igenkänd i lunchrummet! "Där är han, FZ-Lövet, jag har läst hans japanska texter länge". Det verkar inte vara många tungt tekniknördiga runtomkring mig (än i alla fall), men några spelnördar finns det åtminstone!

Nu får du faktiskt ta och avslöja var och vad du jobbar med, jag menar.. vad kan slå SweC? :S

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

:S inte fler personer nu! Kan bara sakna så många samtidigt <3

edit:

Var kommer egentligen 'lyxfällan' i din tag från? Var du med där eller något:P? försökt söka men aldrig hittat

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

:S inte fler personer nu! Kan bara sakna så många samtidigt <3

edit:

Var kommer egentligen 'lyxfällan' i din tag från? Var du med där eller något:P? försökt söka men aldrig hittat

Handlade mest om att han hade en fallenhet att köpa saker, tror att han hade tre switch bland annat

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av HiGrip:

Nu får du faktiskt ta och avslöja var och vad du jobbar med, jag menar.. vad kan slå SweC? :S

Haha, jag får plagiera FZ-Calle och säga "DATA" Jag jobbar i en helt annan bransch, och skriver inte om teknik eller spel, men jag läster och tittar fortfarande på spaltmeter på fritiden så jag har inte lämnat intressesfären

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Zeedarn:

:S inte fler personer nu! Kan bara sakna så många samtidigt <3

edit:

Var kommer egentligen 'lyxfällan' i din tag från? Var du med där eller något:P? försökt söka men aldrig hittat

Precis som @medbor skriver, jag har en tendens att bli "lite ivrig" när jag gillar något och köpa på mig fler än ett exemplar. Och ibland händer det att jag inte riktigt minns att jag lagt beställning på en konsol på fler än ett ställe, och får en överraskning på lanseringsdagen. Men, Switchen är inte rekordet, jag har fyra 3DS:er!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Precis som @medbor skriver, jag har en tendens att bli "lite ivrig" när jag gillar något och köpa på mig fler än ett exemplar. Och ibland händer det att jag inte riktigt minns att jag lagt beställning på en konsol på fler än ett ställe, och får en överraskning på lanseringsdagen. Men, Switchen är inte rekordet, jag har fyra 3DS:er!

Ja men vaddå, man behöver ju en, eller tre, extra om den första får slut på batteri eller nåt sånt