Aktivera översättning av plugin (.po & .mo-filer) - wordpress

Permalänk
Medlem

Aktivera översättning av plugin (.po & .mo-filer) - wordpress

Hej,

Jag har följt följande guide för att översätta en plugin i wordpress: https://rsvpproplugin.com/knowledge-base/translating-the-rsvp...

Kort och gott har jag använt Poedit för att översätta en pot-fil från engelska till svenska. När jag har gjort allting, och ändrat webbplatsspråket i de allmänna inställningarna i wordpress till svenska, så händer ingenting. Översättningen "aktiveras" inte.

Jag ser att den läser in filen korrekt när jag laddar upp själva pluginen i wordpress, för det står att den uppdaterar den nya språkfilen och därefter att det lyckades. Däremot förblir pluginen på engelska när jag försöker slänga in den på hemsidan.

Kan det vara så att temat jag använder har en annan språkinställning någonstans som bökar? Eller är det något annat jag bör kolla? Hemsidan är byggd med elementor och bygger på deras standardtema "Elementor Hello".

Tacksam för hjälp med felsökning - jag är en dilletant som känner sig helt lost.

översatt från engelska till svenska, inte vice versa...
Permalänk
Medlem

Är det rena textsträngar du försöker översätta? Alltså faktiskt text i pluginets templates?

Har du kanske glömt att wrappa strängarna med _e('Din textsträng', 'text-domain'); ?